کد خبر : 31555
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1396 - 10:44

رئیس کمیته امدادشهرستان فلاورجان

۴۵نوعروس فلاورجانی در صف انتظار دریافت جهیزیه/خیرین کمک کنند این صف به صفر برسد

۴۵نوعروس فلاورجانی در صف انتظار دریافت جهیزیه/خیرین کمک کنند این صف به صفر برسد
طاهری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فلاورجان در این‌باره می‌گوید: 45 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد در انتظار دریافت جهیزیه به سر می‌برند که البته این مساله از نظر ما آسیب اجتماعی نیست و ازدواج برای همه جوانان به ویژه جوانان تحت پوشش کمیته امداد یک فرصت است که همه موظفیم با حمایت از آنها زمینه تشکیل زندگی را برای این عزیزان فراهم کنیم
  • در حالی که برخی از جوانان زندگی خود را برپایه مهریه‌های عجیب و سنگین استوار می‌کنند و جشن‌های ازدواج پرهزینه و جهیزیه‌۲های هزار رنگ را سرمایه زندگی آینده خود می‌دانند تعدادی از دختران جوان هستند که در آرزوی شروع زندگی ساده و بی زرق و برق هستند و تنها به دست‌های خیرین و نیکوکاران چشم دوخته‌اند تا به یاری آنان بشتابند.


۴۵نوعروس نیازمند در صف انتظار جهیزیه

این در حالیست که کمیته امداد با هدف جلب حمایت‌های نقدی مردم، برای تهیه جهیزیه این نوعروسان بی‌بضاعت درصدد است تا با کمک خیرین و نیکوکاران کشور جهیزیه ۴۵ نوعروس نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد را تامین کند زیرا طبق آمارهای کمیته امداد امام خمینی (ره) حدود ۴۵  نوعروس بر اثر ناتوانی مالی قادر به شروع زندگی مشترک خود نیستند.

 طاهری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فلاورجان در این‌باره می‌گوید: ۴۵  نوعروس تحت پوشش کمیته امداد در انتظار دریافت جهیزیه به سر می‌برند که البته این مساله از نظر ما آسیب اجتماعی نیست و ازدواج برای همه جوانان به ویژه جوانان تحت پوشش کمیته امداد یک فرصت است که همه موظفیم با حمایت از آنها زمینه تشکیل زندگی را برای این عزیزان فراهم کنیم
وی اضافه کرد: کمک برای تشکیل خانواده و تحکیم بنیان این نهاد تاثیرگذار از برنامه های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است که اهدای کمک هزینه های جهیزیه و ازدواج با همین هدف صورت می گیرد.
در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و به منظور حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنها، کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌تشکیل شد.
این نهاد در چند دهه فعالیت خودخدمات و طرح‌های متنوع و متعددی را به منظور کمک به نیازهای ضروری مستضعفین و نیز توانمندسازی آنها انجام داده و دستاوردهای خوبی نیز داشته است.
اما با توجه به عدم کفاف بودجه‌های دولتی این نهاد، رسیدن وضعیت مستضعفین کشور به وضعیتی که مطابق با شان یک کشور اسلامی باشد بدون کمک‌ها و خدمات خیرخواهانه مردم امکان‌پر نیست.
تقویت فرآیند شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار (از جمله نیکوکاران و موسسات خیریه) به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومان،تمرکز بر محله و محله‌گرایی در امور خیریه با محوریت مسجد،ایجاد همبستگی، تکافل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به رفع نیازهای ضروری آنها باتاکید بر توانمندسازی آنها ازاهداف شبکه نیکوکاری است.
با حمایت و نظارت کمیته امداد امام خمینی (ره) در برخی محلات، مساجد، دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی مرکز نیکوکاری افتتاح شده است.
مراکز نیکوکاری با شناسایی خیران و موسسات خیریه از یک سو و نیازمندان واقعی جامعه از سوی دیگر، پاسخگوترین تشکل های مردمی به نیازهای فقرا و محرومان هستند.
علاوه بر برنامه ریزی برای توانمندسازی مددجویان،ارائه کمک هزینه های ماهانه، جهیزیه، ازدواج، تحصیل در مدرسه و دانشگاه و کمک های موردی از جمله خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده های نیازمند است

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc