کد خبر : 48803
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 17:41

اولین مورد اومیکرون استان اصفهان در فلاورجان شناسایی شد

اولین مورد اومیکرون استان اصفهان در فلاورجان  شناسایی شد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی اولین مورد اومیکرون در شهر فلاورجان خبر داد.

به گزارش نیوز فلاورجان پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: مردی ۳۰ ساله با علامت ضعف عمومی و بدن درد به صورت سرپایی به مرکز بهداشتی مراجعه کردند که تست کرونا برای وی انجام شد.

وی افزود: تست کرونا این بیمار مثبت بود و پس از آن تست اومیکرون هم برای ایشان انجام شد و جواب تست مثبت بود و این تست در تهران هم تأیید شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: از همسر این بیمار هم تست کرونا انجام شد و تست اومیکرون برای او انجام شده و منتظر جواب تست اومیکرون هستیم که احتمال مثبت شدن تست اومیکرون وجود دارد.

وی تصریح کرد: به جز این مورد هنوز موارد دیگری در استان اصفهان شناسایی نشده است.

عقدک اظهار کرد: در اطلاعات گرفته شده این فرد مسافرتی به خارج از کشور نداشته است و باید اطلاعات اولیه بیشتری از این فرد دریافت شود.

عقدک با یادآوری اینکه سویه امیکرون با بقیه سویه‌ها فرقی ندارد، اما سرعت سرایت بالاتری دارد، گفت: برای مقابله با امیکرون مثل جهش‌های دیگر ویروس کرونا واکسیناسیون به‌ویژه دوز سوم اهمیت زیادی دارد، چون دوز اول به‌تنهایی کارایی ندارد، دوز دوم هم در برخی مقالات ثابت‌شده تا ۲۵ درصد می‌تواند اثربخش باشد، اما دوز سوم تا ۸۰ درصد مقاومت ایجاد می‌کند.

وی راهکار بعدی برای مقابله با امیکرون بعد از واکسیناسیون را رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و تصریح کرد: بهترین کار پیشگیری است، بنابراین استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شست و شوی منظم دست‌ها، پرهیز از حضور در محیط‌های جمعی و اگر ناچار به حضور هستیم، تهویه محیط اهمیت زیادی دارد، در غیراین صورت احتمال ابتلا به جهش جدید کرونا زیاد است.

 

 

منبع :ایمنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc