کد خبر : 510
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 19:47

نماینده مردم فلاورجان در مجلس:خودتحریمی و سوء مدیریت دلیل کاهش نرخ بهره وری

نماینده مردم فلاورجان در مجلس:خودتحریمی و سوء مدیریت دلیل کاهش نرخ بهره وری

سید ناصر موسوی لارگانی، عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با تشریح دلایل کاهش نرخ بهره وری در کشور گفت:شاید بتوان یکی از دلایل اصلی  کاهش نرخ بهره وری در کشور را همراه نبودن بانک ها با صنعتگران و تولید کنندگان عنوان کرد چرا که با توجه

سید ناصر موسوی لارگانی، عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با تشریح دلایل کاهش نرخ بهره وری در کشور گفت:شاید بتوان یکی از دلایل اصلی  کاهش نرخ بهره وری در کشور را همراه نبودن بانک ها با صنعتگران و تولید کنندگان عنوان کرد چرا که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و وجود مصوباتی بر عدم بنگاه داری بانک ها همچنان شاهد این هستیم که بانک ها به بنگاه داری و تجارت بیشتر اهمیت می دهند و رسالت اصلی خود را فراموش کرده اند و اگر این مشکلات به همین منوال قرار گیرد نمی توان امیدی به افزایش نرخ بهره وری در کشور بود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود:با توجه به اینکه  ماشین آلات  صنعتی د رکشور فرسوده و بعضا از رده خارج هستند باعث شده هزینه های تولید افرایش یابد و انرژی بسیاری برای تولید مصرف شود و این ماشین آلات نتوانند با ظرفیتی که برای آنان تعریف شده است تولید کند که این خود باعث کاهش بهره وری می شود.

وی ادامه داد:برای اینکه بتوان نرخ بهره وری را که در چند سال اخیر پایین بوده است را افزایش دهیم باید سعی کنیم وجدان کاری را در نیروهای انسانی خود بالا ببریم و دوم اینکه ماشین آلات صنعتی را با تکنولوژی های روز دنیا نوسازی کنیم .

موسوی لارگانی تصریح کرد: اساس فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به تولید ملی و افزایش بهره وری از محورهای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است که طی سالهای گذشته و با نامگذاریهای انجام شده مورد تاکید مقام معظم رهبری بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  در ادامه به تحریم ها اشاره کرد و گفت:تولید ملی کاهش داشته است و ما نتوانستیم به جایگاهی که باید داشته باشیم دست یابیم به تحریم ها برمی گردد، بخش کمی از کاهش تولید ملی ناشی از تحریم ها بوده است اما ریشه خیلی از این مشکلات خود تحریمی ها و سوء مدیریت های داخلی است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود:شاید بخشی از  فرسوده گی  ماشین آلات صنعتی مربوط به تحریم هایی باشد که از سوی کشور های غربی و آمریکا به ما تحمیل شده است اما بسیاری از صنعت گران براین امر معتقدند که خود تحریمی خیلی بیشتر آنان را رنج می دهد چرا که بانک ها برای نوسازی  ماشین آلات با صنعتگران و تولید کنندگان همراه نیست تا بتوان هم کیفیت و هم کمیت تولیدات داخلی و هم بهره وری را افزایش دهند.

وی گفت:در راستای کمک به افزایش تولید ملی باید حمایت از تولید کننده و صنعتگران در اولویت برنامه های مسئولان قرارگیرد، برخی مواقع به جای اینکه ما تولیدکنندگان و صنعتگران را به تولید بیشتر، افزایش بهره وری و کیفیت تشویق کنیم بر سر راه آنها سنگ اندازی می کنیم.

موسوی لارگانی با اشاره به برخی بوروکراسی های اداری که جایگاه قانونی ندارند، گفت: برخی از قانونها و موارد موجود در بوروکراسی اداری که اساسی نیست و جایگاه قانونی ندارند حتی باعث خروج برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی از گردونه تولید و صنعت می شود که کاهش تولیدات را درپی دارد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc