کد خبر : 51619
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 2:16

توصیه پلیس فلاورجان به خانواده ها همزمان با بازگشایی مدارس

توصیه پلیس فلاورجان به خانواده ها همزمان با بازگشایی مدارس

به گزارش نیوز فلاورجان سرهنگ مرتضی هادیان فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان اعلام نمودند: خانواده ها برای پیشگیری از آسیب پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه به خانه و همچنین فضای مجازی،قوانین و مقررات خاصی را وضع کنند. 🔻ایشان توصیه های دوستانه پلیس به خانواده ها همزمان با بازگشایی مدارس را به شرح ذیل برشمرد و

به گزارش نیوز فلاورجان سرهنگ مرتضی هادیان فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان اعلام نمودند:
خانواده ها برای پیشگیری از آسیب پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه به خانه و همچنین فضای مجازی،قوانین و مقررات خاصی را وضع کنند.
🔻ایشان توصیه های دوستانه پلیس به خانواده ها همزمان با بازگشایی مدارس را به شرح ذیل برشمرد و افزود از تمام والدین می خواهیم این توصیه ها را مد نظر قرار بدهند و با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.
۱ _ استفاده هدفمند فرزندان از فضای مجازی و ایجاد محدودیت های لازم در بهره برداری از تلفن همراه و آموزش مدیریت زمان به آنها.
۲_ آگاه سازی فرزندان در خصوص عدم اعتماد به افراد غریبه در فضای مجازی و اعلام به موقع تهدیدات در این فضا و فضای حقیقی به والدین خود.
۳_ مراقب لینک های جعلی با عنوان پشتیبان شبکه های اجتماعی(برنامه شاد) یا عناوین مختلف باشید.
۴_ به فرزندان خود بیاموزید که به تقاضای نامعقول دیگران صراحتا و بدون واهمه «نه» بگویند.
۵ _اگر کودک شما به سنی رسیده که خودش به تنهایی از مدرسه به خانه برمی گردد، اطمینان حاصل کنید که از محل های امن برای عبور از عرض خیابان استفاده می کند.
۶_ فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا نموده و نحوه ی عبور صحیح از عرض خیابان را به صورت عملی با آنان تمرین کنید.
۷_ اگر فرزندتان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می کند، تمامی نکات ایمنی مربوطه را به وی گوشزد کنید. نکاتی از قبیل حضور به موقع در محل سوار شدن، لزوم توقف کامل خودرو هنگام سوار یا پیاده شدن، صحبت و شوخی نکردن با راننده و مسافران، بیرون نبردن سر و دست از پنجره و مواردی نظیر آن.
۸_ برای تردد فرزند خود به مدرسه، از سرویس های دارای مجوز رسمی،مورد تایید و آموزش دیده استفاده نمایید و به سایر راننده ها اعتماد نکنید.
۹_مصادیق رعایت نمودن قوانین مدرسه و احترام به حقوق سایر دانش آموزان را به کودکان خود بیاموزیم.
۱۰_ به فرزندان خود تأکید کنید که اگر در مسیر مدرسه دچار مشکل شدند، بلافاصله مسئله را با شما یا مسئولین مدرسه در میان بگذارند.
۱۱_ به کودک خود بیاموزید که هرگز به افراد غریبه اعتماد نکرده و در هر وضعیتی از سوار شدن به وسیله ی نقلیه ی آنها خودداری کند.
۱۲_ به فرزندان خود بیاموزید که در مسیر مدرسه، از پیاده رو تردد نموده و مسیرهای اصلی را به کوچه های خلوت و مسیرهای میانبر ترجیح دهند.
در صورت مشاهده موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل نموده و برای مشاوره و حل مشکلات فضای مجازی از طریق شماره فوریت های فتا ۰۹۶۳۸۰ اقدام نمایید.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc