کد خبر : 563
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1393 - 0:35

سردار شهید قربانعلی حشمت قهدریجانی فرمانده گردان حضرت رسول الله (ص) لشکر ۸ نجف اشرف

سردار شهید  قربانعلی حشمت قهدریجانی  فرمانده گردان حضرت رسول الله (ص) لشکر ۸ نجف اشرف

شهید حشمت فرمانده گردان حضرت رسول الله (ص) لشکر ۸ نجف اشرف و از جمله شهدای عملیات بیت المقدس است . گردان او در مرحله اول با جانفشانی و رشادت ، شیر صفت بر صف روبهان بعثی حمله کردند و آنان را وادار به عقب نشینی و تحمل شکست فضاحت بار کردند . حشمت از

شهید حشمت فرمانده گردان حضرت رسول الله (ص) لشکر ۸ نجف اشرف و از جمله شهدای عملیات بیت المقدس است . گردان او در مرحله اول با جانفشانی و رشادت ، شیر صفت بر صف روبهان بعثی حمله کردند و آنان را وادار به عقب نشینی و تحمل شکست فضاحت بار کردند .

حشمت از صبح عملیات مردانه به مقابله پاتک دشمن برخاست ، تانک های عراقی که قصد باز پس گرفتن جاده آسفالت اهواز خرمشهر را داشتند با دفاع نیروی اسلام مایوس شدند حوالی ظهر ۱۰/۲/۶۱ در حالی که شهید حشمت با آرپی جی هفت به شکار تانک پرداخته بود هدف قرار گرفت و نماز عشق را با وضوی خون ، در مسلخ ایثار در کربلای ایران اقامه کرد و با جمعی از همرزمانش دعوت حق را لبیک گفته و در حالی که گردان حضرت رسول (ص) را بدون فرمانده گذاشت،خود نزد فرمانده اصلی شتافت.

شهید قربانعلی حشمت جنگ را از آبادان و جبهه فیاضیه شروع کرده بود. چه شبهایی که تا صبح تونل حفر کرد و به سمت مواضع دشمن نقب زد و چه روزهای که به عبادت و رزم و دفاع مشغول بود.

در سال ۱۳۶۰ که فتنه منافقان در تهران آغاز شد او از جبهه به تهران شتافت و با فداکاری و روحیه خستگی ناپذیرش به حراست از انقلاب پرداخت . به واسطه رشادتهایش از او خواستند از عضویت بسیج به جمع پاسداران بپیوندد او با پذیرفتن لباس سبز سپاه از تهران مستقیما به جبهه های جنوب اعزام گرددید.

اگر حشمت خستگی را متوجه نمی شد ، علاوه بر علاقه اش به انقلاب ، ریشه در وجود داشت زیرا از کودکی که از قهدریجان و فلاورجان برخواسته باشد و از طفولیت کارهای سخت مانند کارگری در کارخانه ریسندگی و بافندگی و آجر تراشی و نما سازی ساختمان را انجام داده باشد انتظاری غیر از این نمی رود .

قربانعلی در سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد سال بعد به کردستان اعزام شد و در بازگشت از کردستان که تنها فرزندش (حمید) به دنیا آمده بود به جبهه فیاضیه آبادان شتافت او در عملیات فتح المبین مجروح شد و قبل از عملیات بیت المقدس برای آخرین وداع به یک مرخصی دو سه روزه آمد.

در عملیات بیت المقدس علاوه بر اینکه فرماندهی گردان را بر عهده داشت خود به کارشناسی مشغول شد و در این عملیات نیز شخصا با آرپی جی هفت به مقابله با تانک ها رفت و به شهادت رسید.

وصیت نامه
 

مردم، رهبر انقلاب، امام خمینی (ره)، را تنها نگذارید. مواظب باشید که دشمنان شما را از رهبری
جدا نکنند. از پیام های امام استقبال کنید . پدر جان و مادر مهربان، در شهادت من گریه نکنید، چون منافقین با ناراحتی شما خوشحال می شوند . فرزندم، همیشه به فقیران کمک کن و زیربار زورگویان نرو. از مرگ در راه خدا ترس نداشته باش و هیچ وقت آیات خدا را فراموش نکن، زیرا هدایت کننده است.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc