کد خبر : 1248
تاریخ انتشار : جمعه 30 مرداد 1394 - 22:30

موسوی لارگانی:دولت در مقابل افزایش قیمت ها بایستد

موسوی لارگانی:دولت در مقابل افزایش قیمت ها بایستد

دولت باید درمقابل افزایش قیمت ها بایستد سیدناصرموسوی لارگانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از روند ادامه دار افزایش قیمت کالاهای اساسی علی رغم مخالفت ظاهری دولت با این موضوع، گفت: گرانی و افزایش روزانه قیمت برخی کالاها و اقلام اساسی مصرفی مردم یکی از مواردی است که همیشه مورد سوال

دولت باید درمقابل افزایش قیمت ها بایستد

سیدناصرموسوی لارگانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از روند ادامه دار افزایش قیمت کالاهای اساسی علی رغم مخالفت ظاهری دولت با این موضوع، گفت: گرانی و افزایش روزانه قیمت برخی کالاها و اقلام اساسی مصرفی مردم یکی از مواردی است که همیشه مورد سوال واقع می شود و مردم از ما درمورد آن سوال می کنند و می گویند با توجه به اینکه دولت  تورم را ۱۵ درصد اعلام می کند؛چرا بعضی از اجناس چندین برابر افزایش قیمت داشته اند.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نرخ‌گذاری برخی اجناس و کالاها دراختیار دولت است و دولت قیمت این کالاها را مصوب می کند که ارزاق عمومی را شامل می شود و درحال حاضر قیمت بعضی از این اقلام مثل لبنیات بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

دولت باید درمقابل افزایش قیمت ها بایستد

این نماینده مردم درمجلس نهم ادامه داد: این درحالی است که لبنیات یکی از نیازهای ضروری مردم است و طبق نظریه پزشکان این کالا باید در سبد مصرفی مردم  گنجانده شود؛اما با این روند افزایش قیمت ها این محصول از سبدمصرفی مردم خارج شده و دولت نسبت به این مسئله باید پاسخگو باشد.

موسوی لارگانی با تاکید براینکه دولت باید درمقابل افزایش قیمت ها بایستد و با آنهایی که این گرانی ها را ایجاد می کنند مقابله کند، افزود: برخی خدمات که از طرف دولت ارائه می شودهم،  نه ۲۰ یا ۳۰ درصد بلکه درمورادی ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشتند و این درحالی است که دولت باید مانع افزایش قیمت ها شود.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:سوال مردم این است که اگر براساس ادعای دولت  تورم ۱۵ درصد است،پس این افزایش قیمت ها به چه معناست.

وی ادامه داد: به گفته مردم روند افزایش قیمت ها با درآمد جزیی کارگری و کارمندی آنها که فقط ۱۴ درصد افزایش داشته همخوانی ندارد و این وضعیت قابل تحمل نیست.

موسوی لارگانی تصریح کرد: مردم به حدی دچار مشکل شده اند که می گویند ما حاضریم ۴۵ هزارتومان یارانه را نگیریم؛اما قیمت ها با این سرعت افزایش نیابد و عدلانه تر باشد.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در انتقاد به گرانی و افزایش قیمت‌ها درمجلس به دولت و مسئولان تذکراتی داده شده است،تصریح کرد: متاسفانه توجهی به این تذکرات نمی شود و تا کنون نتیجه ای که باید حاصل می شد بدست نیامده است؛ از مسئولان مربوطه سوال شده که وزرا باید برای جوابگویی به این سوالات در کمیسیون ها حاضر شوند./

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc