کد خبر : 12984
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 - 9:39

نشست خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان فلاورجان و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فلاورجان

نشت خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان فلاورجان و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فلاورجان آقای بهرامی رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فلاورجان و همچنین رئیس اداره بهزیستی شهرستان فلاورجان هستند. آقای بهرامی  در این نشست

نشت خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان فلاورجان و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فلاورجان
آقای بهرامی رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فلاورجان و همچنین رئیس اداره بهزیستی شهرستان فلاورجان هستند.
photo_2016-02-14_19-00-42
آقای بهرامی  در این نشست خبری درمورد برنامه های انجام شده و در حال اجرا مطالبی را فرمودند که به شرح زیر است
تنها دستگاه پیشگیری از اعتیاد، کمیته فرهنگی پیشگیری و هماهنگی شهرستان ها به سازمان بهزیستی واگذار شده ا ست. به دلیل اینکه بیشترین توانمندی و گسترده ترین فعالیت ها را داشته و از نظر کارشناسی و بدنه ی تخصصی دستگاهی است که بیشترین توانمندی را دارامی باشد
در کمیته فرهنگی و پیشگیری ۲۱ دستگاه سطح شهرستان که با مردم در ارتباطند و برنامه کاری و مراوده اجتماعی دارند عضو هستند.
کمیته فرهنگی و پیشگیری چون بدنه اش کارشناسی است، وظیفه اش تهیه ی راهکارهای مفیدوموثر برای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در حوزه ی پیشگیری است.
در این کمیته فرهنگی از هر دستگاهی یک کارشناس شرکت می کند و فقط از بهزیستی کارشناس و رئیس بهزیستی و ۱ نماینده از شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان حضور دارند.
کارشناسان این کمیته به صورت ثابت با اطلاعاتی که از سطح شهرستان جمع آوری می کنند و برنامه می ریزند تا تقاضا ی مواد مخدر کاهش پیدا کند.
مصوباتی را که مطرح می کنند داخل شورای فرهنگی پیشگیری مطرح می شود و اگر مصوب شد، جنبه اجرایی پیدا می کند.
شاخه های اصلی برنامه های این کمیته ۱۸ مورد بود که ۸۲ مورد توسط دستگاه ها در سطح شهرستان باید اجرا شود.
از جمله برنامه های مصوب شده درسال جاری می توان به برنامه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد ،نصب بنر در سطح شهر با موضوع اعتیاد، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و کاهش تقاضا ، ارسال پیامک ، چاپ بروشور و ….اشاره کرد.
آخرین برنامه بعنوان برنامه ی ۳ ساله و برای ۳۱ دستگاه شهرستان تعریف شده است . آخرین برنامه ۱۵ بخش است از تأمین بودجه و ارزیابی سطح اعتیاد شهرستان تا تیم ارزیاب برنامه ها که انشاءاله از فروردین ۹۵ اجرایی می شود.
در این برنامه مشخص شده است که در عرض یکسال چه کارهایی باید انجام گیرد و چه برنامه های آموزشی اجرا شود. همچنین چه تعداد از جمعیت شهرستان پوشش داده شود.
پیش بینی ما این است که بتوانیم ۶۰ درصد جمعیت را زیر پوشش قرار دهیم و آموزش هایی مانند مهارت های زندگی، پیشگیری از اعتیاد و کاهش تقاضا، فرزند پروری، آموزش های پیش از ازدواج و آموزش های بعد از عقد، ایجاد نشاط فردی و اجتماعی و … به افراد زیر پوشش بدهیم.
در این زمینه ها ۶۱۰ نفر را آموزش داده ایم و به داخل مدارس، دانشگاه، مهدهای کودک، اداره ی آموزش و پرورش و … فرستادیم و آماده ی به کار هستند.
هر سال ۲۰ درصد از جمعیت آموزش می دیدند و ۱۰ درصد مصون می شدند اما انتظار داریم در پایان این برنامه ی ۳ ساله ۶۰ درصد جمعیت آموزش ببینند و ۳۰ درصد مصون شوند.
در این برنامه ۹۰ نفر اعضای فعال حضور دارند که آموزش های پیشگیری از اعتیاد ، فرزند پروری و … را می دهند.
اتفاقات ۱۰ ماهه اول سال ۹۴ این بود که ۷۲۶ جلسه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برگزار شده است که ۴۳۲ جلسه از آن را بهزیستی برگزار کرده است. و همچنین ۱۱ جلسه کمیته امداد امام خمینی، ۲ جلسه اداره اوقاف، ۹۲ جلسه شبکه بهداشت و درمان، ۳۵ جلسه اداره فنی و حرفه ای ، ۹ جلسه دانشگاه پیام نور قهدریجان، ۴ جلسه دانشگاه پیام نور پیربکران، ۱ جلسه هیئت امنای شهرک صنعتی اشترجان، ۴ جلسه اداره ارشاد اسلامی، ۳۷ جلسه دبیرخانه شورا، ۲۵ جلسه آموزش و پرورش فلاورجان، ۱۶ جلسه آموزش و پرورش پیربکران، ۱۶ جلسه هلال احمر، ۱۹ جلسه اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، ۱ جلسه اداره ورزش جوانان، ۳۷ جلسه دبیرخانه شورای هماهنگی، ۱۰ جلسه بنیاد شهید، ۱۰ جلسه سازمان تبلیغات و همچنین تعداد ۱۰۵۰ بروشور در سطح شهرستان پخش شده است.
امیدواریم که با انجام این برنامه ۳ ساله قدم بزرگی در پیشگیری از اعتیاد و کاهش تقاضا برداریم.
درپایان اقای بهرامی ازکلیه مجریان درامرپیشگیری بالاخص ریاست محترم اداره بهزیستی استان فرماندارشهرستان اعضای شورای پیشگیری وهمکاران اداره بهزیستی شهرستان وکارشناس اداره خانم پیرمرادیان تشکرکرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc