کد خبر : 14681
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 - 11:57

فلاورجان و گلپایگان، دو کانون اصلی بیماری تب برفکی در استان اصفهان

فلاورجان و گلپایگان، دو کانون اصلی بیماری تب برفکی در استان اصفهان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان گفت: بیشترین تلفات بیماری تب برفکی در این شهرستان در میان دام های سبک بوده است. به گزارش نیوز فلاورجان (فالنا )به نقل از ایرنا، «دکتر مرتضی رحمانی» روز یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت شهرستان اصفهان افزود: در

فلاورجان و گلپایگان، دو کانون اصلی بیماری تب برفکی در استان اصفهان
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان گفت: بیشترین تلفات بیماری تب برفکی در این شهرستان در میان دام های سبک بوده است.
به گزارش نیوز فلاورجان (فالنا )به نقل از ایرنا، «دکتر مرتضی رحمانی» روز یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت شهرستان اصفهان افزود: در شش ماه گذشته ۱۰۲ مورد تلفات دام سبک شامل گوسفند و گوساله و یک مورد تلف شدن یک راس گاو بر اثر بیماری تب برفکی در این شهرستان داشتیم.
وی اظهار کرد: جمعیت آلوده به تب برفکی در میان دام های سنگین ۰.۰۷ درصد و در میان دام های سبک ۰.۳ درصد است.
وی با تاکید بر اینکه در دامداری های صنعتی شهرستان اصفهان مشکل خاصی در زمینه تب برفکی نداشتیم گفت: ۲۴ کانون در این شهرستان درگیر بیماری تب برفکی شدند.
رئیس شبکه دامپزشکی اصفهان افزود: این شبکه اقدام های زیادی را از مهر سال گذشته برای مبارزه با بیماری تب برفکی از جمله ۹۵ هزار مورد نوبت سر واکسیناسیون دام سبک و ۲۱۳ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام سنگین انجام داد.
وی دو کانون اصلی بیماری تب برفکی در استان اصفهان را فلاورجان و گلپایگان اعلام و تصریح کرد: بیشتر کانون های درگیر با این بیماری در غرب و مرکز استان هستند.
رحمانی، تب برفکی را از بیماری های ویروسی و به شدت واگیر دار عنوان کرد و گفت: ما خواهان تامین اعتبار برای مبارزه با این بیماری و پرداخت غرامت جبران بخشی از زیان های وارده هستیم.
مسئول واحد بهداشت شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان نیز در این جلسه گفت: در نوروز امسال در مجموع ۹ هزار و ۱۲۴ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ و فراورده های خام دامی در این شهرستان معدوم شد.
«فلسفی منش» افزود: در این مدت در بازدید از مراکز عرضه کننده گوشت و فراورده های خام دامی ، ۴۹ اخطاریه صادر و ۲۰۵ مورد احضاریه انجام شد که منجر به هشت مورد پلمب و ۲۶ مورد معرفی به تعزیرات شد.
وی اظهار کرد: همچنین ۳۰ مورد کشتار غیر مجاز در دو واحد دامداری در شهرستان اصفهان شناسایی شد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc