کد خبر : 15179
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 - 15:58

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: تمام مشکلات جهان اسلام دوری از تعالیم قرآن است

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: تمام مشکلات جهان اسلام دوری از تعالیم قرآن است حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی، معاون قرآن و عترت  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان اصفهان شامگاه چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت) در  پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان ضمن اشاره به طرح یکپارچه

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: تمام مشکلات جهان اسلام دوری از تعالیم قرآن استIMG09310632

حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی، معاون قرآن و عترت  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان اصفهان شامگاه چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت) در  پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان ضمن اشاره به طرح یکپارچه سازی و جلو گیری از موازی کاری برای برگزاری قرآن آموزی و مسابقات و جشنواره های قرآنی اظهار داشت: سامانه‌ای در اختیار کلیه ادارات قرار خواهد گرفت تا افرادی که در جایی دیگر در مسابقه ای شرکت داشته اند بیش از یکبار ثبت نشوند تا آمار دقیقی از قرآن آموزان بدست بیاید.

 وی از انتشار کتاب منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور خبر داد و گفت: این کتاب در اختیار هر دستگاه قرار خواهد گرفت تا فعالیت‌های مخصوص به خودشان را انجام بدهند.

 معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به شروع فعالیت هیات رسیدگی به امور قرآنی در همه کشور از ۱۵ خرداد ماه ابراز داشت: در همه استان‌ها معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مسئول این امر است.

 وی ضمن تذکر به مسئولین جهت اجتناب از موازی کاری گفت: هر اداره یک کار خاص قرآنی انجام دهد که بقیه ادارات هم بتوانند در آن شرکت داشته باشند بعنوان مثال تفسیر قرآن و تدبر  در قرآن در یک مکان خاص و روز های مشخص و با برنامه مدون باشد.

 وی با اشاره به مشکلات کنونی جامعه گفت:  تمام مشکلات جهان اسلام دوری از تعالیم  قرآن است و درصورتی که  بخواهیم  آنها را حل کنیم باید به سمت قرآن برگردیم.

مسئولان ظرفیت‌های نظام را رها کرده و به اداری‌ها چنگ زده‌اند

حجت‌الاسلام هاشمی، امام جمعه شهر قهدریجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه ما باید گلوگاه‌ها را دریابیم گفت: همه مسئولین گلوگاه‌هایی اعم از مساجد و آموزش و پرورش  با حداقل ۵۰ هزار نفر دانش آموز و بستگان آنان که تقریبا یک پنجم جمعیت شهرستان فلاورجان است و دارالقرآن الکریم‌ها  و روحانیت را رها ساخته‌اند و به چند نفر اداری چنگ زده‌اند در صورتی که این کاری ضروری نیست و اساس کار این است که روحانیت تقویت شود.

وی در ادامه فعالیت‌هایی در زمینه معیشت مردم از کارهای محسنانه برشمرد و گفت: اگر  فعالیت‌های بشری همه محسنانه باشند تمام آنهاعمل قرآنی هم به حساب خواهند آمد.

مدارس در تابستان در اختیار مربیان قرآنی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قدوسی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان  به اوج اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در تمام اغذیه فروشی ها  در طول روز بسته باشند و بعد از اذان مغرب می توانند به کار خود ادامه دهند.

قدوسی در ادامه از در اختیار قرار دادن مدارس  در تابستان به دست مربیان قرآنی خبر داد و گفت:  مساجد و حسینیه‌ها و مدارس  و اماکن مذهبی  و متبرکه می بایست در اختیار فعالیت های قرآنی قرار بگیرد.

وی در خصوص امنیت نیز بیان داشت: دادگاه‌ها می‌بایست احکامی  صادر کنند که باز دارنده باشد  و برخوردهای نیروی انتظامی با اتفاقات نیز باید به موقع، حساب شده و بازدارنده باشد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc