کد خبر : 17891
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1395 - 15:44

وزارت کشاورزی برای تنظیم بازار محصول گوجه فرنگی باید تلاش کند/تقاضای موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان ازوزیرجهادگشاورزی

موسوی لارگانی تاکیدکرد: کشاورزان با هزینه های سنگینی در عرصه تولید محصولات کشاورزی مواجه هستند   عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گوجه فرنگی در کلان شهر تهران تا نرخ ۲۰۰۰تومان نیز کیلویی بفروش می رسد،گفت: قیمت بالای نهاده های کشاورزی و هزینه جاری از قبیل برق،گاز عواملی برای افزایش هزینه تولید برای کشاورز تلقی

موسوی لارگانی تاکیدکرد:

کشاورزان با هزینه های سنگینی در عرصه تولید محصولات کشاورزی مواجه هستند

 
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گوجه فرنگی در کلان شهر تهران تا نرخ ۲۰۰۰تومان نیز کیلویی بفروش می رسد،گفت: قیمت بالای نهاده های کشاورزی و هزینه جاری از قبیل برق،گاز عواملی برای افزایش هزینه تولید برای کشاورز تلقی می شود و این درحالی است که با توجه به هزینه تولید برای کشاورز، دلالان درآمدهای بسیار بالاتری در صنعت کشاورزی دارند.

19531_Orig

موسوی لارگانی  نماینده مردم شهرستان فلاورجان درباره  وضعیت نرخ  گوجه فرنگی درکشور،گفت:باید بررسی شود،چرا باید مصرف کننده تا این حد باید تاوان خرید محصولی همچون گوجه فرنگی را  بدهد که از دست کشاورز تنها  با کیلویی ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان خریداری می شود و این درحالی است که کشاورز با تلاش  طاقت فرسا  به کاشت،داشت و برداشت  محصول می پردازد.

 وی با بیان اینکه  تولیدکننده و مصرف کننده محصول گوجه فرنگی در این راستا به شدت  متضرر می شوند،افزود:نباید اختلاف نرخ گوجه فرنگی از زمان خرید از کشاورز تا فروش در بازار به حدی باشدکه با هیچ گونه برهانی  همخوانی  نداشته باشد.

 وی ادامه داد:کشاورز با هزینه های سنگینی در عرصه تولید محصولات کشاورزی حضور بعمل می آورد و این درحالی است که باید با نرخی محصول را بفروش برسد که علاوه بر دربرگیری هزینه تولید سود متعارفی  را نیز نصیب کشاورز کند.

وزارت کشاورزی برای تنظیم بازار  محصول گوجه فرنگی باید تلاش کند

موسوی لارگانی،افزود: قیمت بالای نهاده های کشاورزی  و هزینه جاری از قبیل برق،گاز عواملی برای افزایش هزینه تولید برای کشاورز تلقی می شود و این درحالی است که با توجه به  هزینه تولید  برای کشاورز،دلالان درآمدهای بسیار بالاتری در صنعت کشاورزی  دارند.

وی ،ادامه داد:وزارت کشاورزی  برای تنظیم بازار  محصولی همچون گوجه فرنگی باید تلاش کند که  شرایطی را ایجاد کند که  هزینه تولید برای کشاورز مقرون به صرفه باشد و در نهایت با نرخ مناسب که در برگیرنده هزینه تولید نیز باشد،در بازار محصول  را  بفروش برساند تا در این راستا  دلالان حذف شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گوجه فرنگی کیلویی ۵۰۰ تومان درکنار جاده ها بفروش  می رسد،این امر نشان می دهد که این محصول را کیلویی  ۲۰۰ الی ۳۰۰ از  کشاورز خریداری  کرده اند،گفت:قیمت برای مصرف کننده  برای خرید گوجه فرنگی در تهران کیلویی ۲۰۰۰ تومان هم مشاهده شده که  این امر نشان از  حضور  واسطه  ها در این عرصه  دارد./

منبع :خبرگزاری خانه ملت

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc