کد خبر : 22784
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1395 - 10:07

طرح کرامت با هدف پیشگیری از اعتیاد در فلاورجان در حال اجراست

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از اجرا شدن طرح کرامت در راستای مبارزه با مواد مخدر و با هدف و اولویت پیشگیری از اعتیاد در شهرستان فلاورجان خبر داد. طرح کرامت’ یکی از نمونه‌های رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر است که با همکاری سازمان بسیج مستضعفان بصورت پایلوت در شهرستان‌های

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از اجرا شدن طرح کرامت در راستای مبارزه با مواد مخدر و با هدف و اولویت پیشگیری از اعتیاد در شهرستان فلاورجان خبر داد.hadizadeh

طرح کرامت’ یکی از نمونه‌های رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر است که با همکاری سازمان بسیج مستضعفان بصورت پایلوت در شهرستان‌های فلاورجان و ملایر در استان‌های اصفهان و همدان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شده است.
در این طرح برنامه‌ای باعنوان توانمندسازی معلم، دانش‌آموز و خانواده در مدارس با هدف پیشگیری از تمایل به اعتیاد در کنار مساله درمان پیگیری می‌شود.
برخورد با خرده‌ فروشان، پاک‌سازی محلات، ساماندهی معتادان متجاهر از جمله مواردی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.
مصطفی هادی زاده  افزود: برخورد جدی با توزیع‌کنندگان مواد مخدر و پاکسازی مناطق آلوده به توزیع و مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از مطالبات مردم شهرستان، در راس برنامه های طرح کرامت قرار دارد.
وی اظهار کرد: اقدامات مقابله‌ای جدی در کنار اقدامات فرهنگی و درمانی پیش بینی شده در این طرح با استفاده از تمام توان استان و با حمایت مسئولان کشوری در این شهرستان اجرایی می ‌شود.
وی در بخش دیگری به نقش مذهب در پیشگیری از بسیاری جرائم و آسیب های اجتماعی شامل اعتیاد و مواد مخدر اشاره و تاکید کرد: آگاه بودن خانواده‌ها و نظارت مستمر بر فرزندان، برقراری ارتباط مناسب با آنها و توجه به ویژگی های فرزندان در هر دوره از رشد ایشان مطابق با تاکیدات دینی اسلام می‌تواند نقش قابل توجهی در پیشگیری از آسیب‌ها داشته باشد.
بتازگی در حکمی از سوی رحمانی فضلی وزیر کشور، استاندار اصفهان به سِمت رئیس ستاد طرح کرامت استان منصوب شد.
منبع :ایرنا .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc