کد خبر : 23061
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 0:15

افتتاح اداره میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان همزمان باهفته فرهنگی فلاورجان

۳ اسفند  همزمان باهفته فرهنگی فلاورجان  که به نام شهرستان فلاورجان ، میراث فرهنگی ، گردشگری ، امور هنری نامگذاری شده بود وبا حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان،  اصغر هدایت فرماندار فلاورجان، امام جمعه شهر پیربکران و جمعی از مدیران شهرستان، اداره میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان رسما افتتاح شد. در  آئین افتتاح اداره

۳ اسفند  همزمان باهفته فرهنگی فلاورجان  که به نام شهرستان فلاورجان ، میراث فرهنگی ، گردشگری ، امور هنری نامگذاری شده بود وبا حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان،  اصغر هدایت فرماندار فلاورجان، امام جمعه شهر پیربکران و جمعی از مدیران شهرستان، اداره میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان رسما افتتاح شد.
در  آئین افتتاح اداره میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با ایراد سخنانی ضمن تشکر از همراهی های مسئولین شهرستان از جمله فرماندار، امام جمعه محترم و پیگیریهای مردم و دوستداران میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان جهت تاسیس این اداره تاکید کرد: شهرستان فلاورجان از جمله شهرستانهای استان است که دارای چندین اثر منحصر به فرد تاریخی است که در سطح کشور و حتی در سطح بین المللی شناخته شده است، که از آن جمله می توان به بقعه تاریخی پیربکران و مسجد جامع اشترجان اشاره کرد.
او افزود: بدون شک کارخانجات و زمینهای کشاورزی را می توان در صورتی که نابود شدند، روزی آباد کرد، لکن نگین ارزشمندی همچون بقعه پیربکران را در صورت عدم حفاظت مناسب، دیگر نمی توان احیاء کرد، لذا با تاسیس اداره میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان، اولین اقدام اداره کل با همراهیهای بی دریغ فرماندار، شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهرستان، مرمت کامل این مجموعه تاریخی و ساماندهی محوطه پیرامونی آن در راستای توسعه گردشگری در این شهرستان خواهد بود.
در ادامه این مراسم مدیر میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان با ارائه گزارشی خطاب به میهمانان این مراسم تاکید کرد: در شهرستان فلاورجان ۴۶۴ اثر تاریخی وجود دارد که تا کنون ۲۷ اثر به ثبت ملی رسیده است.
حافظ کریمیان در ادامه تصریح کرد: با ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان به اداره، افزایش تعداد آثار ثبتی شهرستان و حمایت از بیش از ۴۰۰ هنرمند صنایع دستی شهرستان از اولویت های اداره جدید میراث فرهنگی شهرستان خواهد بود.
989 988.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc