کد خبر : 25762
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 14:33

مشارکت اولیا امری داوطلبانه است/اخذ هرگونه وجهی بدون رضایت در هنگام ثبت نام عملی خلاف قانون و غیر اخلاقی است

اولین جلسه ی شورای معاونین آموزش و پرورش فلاورجان در ماه مبارک رمضان ، در دفتر مدیر آموزش و پرورش فلاورجان برگزار گردید. در ابتدای جلسه کمالی مدیر آموزش و پرورش فلاورجان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همکاران ، در خصوص فضایل ماه مبارک  رمضان اظهارداشت : «

اولین جلسه ی شورای معاونین آموزش و پرورش فلاورجان در ماه مبارک رمضان ، در دفتر مدیر آموزش و پرورش فلاورجان برگزار گردید.
در ابتدای جلسه کمالی مدیر آموزش و پرورش فلاورجان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همکاران ، در خصوص فضایل ماه مبارک  رمضان اظهارداشت : « یکی از مهمترین فضیلتهای این ماه عزیز استجابت دعای مومنین است و با توجه به اینکه تعدادی از همکاران فرهنگی متاسفانه گرفتار بیماری های صعب العلاج هستند از شما میخواهم که برای شفای همه ی بیماران به ویژه این همکاران عزیز ، دعا کنید ».
ایشان در ادامه درخصوص فرایند ثبت نام دانش آموزان در سال جدید تحصیلی اظهارداشت :« مدیران محترم  طبق شیوه نامه ی ارسال شده به مدارس موظف به ثبت نام دانش آموزان هستند و به هنگام ثبت نام به استثنای هزینه ی کتاب و بیمه ی دانش آموز نباید هیچگونه وجهی به اجبار از اولیا گرفته شود . وی در ادامه تاکید کرد با توجه به اینکه مشارکت اولیا امری داوطلبانه است لذا اخذ هرگونه وجهی بدون رضایت آنان عملی خلاف قانون و غیر اخلاقی است » .
دکتر کمالی در ادامه افزود : « از طرفی با توجه به هزینه های متعدد مدارس و محدود بودن منابع دولتی برای امر مهم آموزش و پرورش جهت رسیدن به اهداف کمی و کیفی مطلوب در مدارس  استفاده از مشارکت های مردمی امری ضروریست ولیکن این مشارکت در صورتی به نحو احسن تحقق می یابد که مدیران با اطلاع رسانی درست و به موقع و ارائه ی بیلان عملکرد سالانه به اولیا اهمیت و ضرورت مشارکت ایشان را به نحو مطلوب اطلاع رسانی نمایند» .
دکتر کمالی در ادامه، در خصوص وجود هزینه های احتمالی اجتناب ناپذیر بهسازی فضا و تجهیزات آموزشی که نا خواسته مدیران محترم را وادار به اخذ وجه مشارکت در موعد ثبت نام می نماید ، اعلام نمود : « این مدیریت آمادگی دارد برای کمک به رفع این مشکل ، چنانچه هماهنگی های لازم با واحد پشتیبانی مدیریت بشود ، با استفاده از پیمانکاران مجرب و کمک خیرین ، بدهی هزینه ها به پایان مهر موکول گردد تا فشاری از این لحاظ به مدارس و خانواده ها وارد نشود» .
مدیر آموزش و پرورش فلاورجان  همچنان در خصوص تراکم بالای جمعیت دانش آموزی در بعضی از مدارس و مناطق و بروز مشکلات جنبی ، عنوان نمود : « لازم است مدیران به هنگام ثبت نام دانش آموزان در هر مقطعی محدوده ی جغرافیایی و محل سکونت ایشان را با دقت بیشتری مدنظر قرار دهند و اعضای انجمن اولیا می توانند در این زمینه کمک کنند‌» .
در ادامه ی جلسه مصوبات جلسه ی قبل شورای معاونین آموزش و پرورش فلاورجان از طرف دبیر جلسه  مطرح و توسط مدیر و اعضا ، پیگیری گردید..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc