کد خبر : 27231
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1396 - 16:39

تشویق مالیات دهندگان درراستای افزایش مالیات وجلوگیری ازفرارمالیاتی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: تغییر رویکرد اداره مالیاتی و تشویق مالیات دهندگان به‌جای تنبیه، یکی از راه‌های کاهش فرار مالیاتی است. به گزارش خبرگزاری نیوزفلاورجان ، محمدرضا برکتین  در نشست خبری‌ با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: براساس رویکرد اقتصاد پایه، کشور ما دچار معضل ارتزاق نفت بوده و طی ۶۰،

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: تغییر رویکرد اداره مالیاتی و تشویق مالیات دهندگان به‌جای تنبیه، یکی از راه‌های کاهش فرار مالیاتی است.
به گزارش خبرگزاری نیوزفلاورجان ، محمدرضا برکتین  در نشست خبری‌ با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: براساس رویکرد اقتصاد پایه، کشور ما دچار معضل ارتزاق نفت بوده و طی ۶۰، ۷۰ سال گذشته همواره بودجه عمومی کشور وابستگی شدیدی به نفت داشته است، این موضوع اثرات منفی زیادی در مسئله فرهنگ و سیاست عمومی کشور داشته است.
وی ادامه داد: پس از طی کردن این همه مدت، تغییر کسب درآمد دولت و رفتن به سوی پرداخت مالیات مانند یک شوک عمل می‌کند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در شرایطی بر سر کار آمد که کشور با چند چالش و مشکل روبرو بود. نخست اینکه کشور شرایطی داشت که با توجه به وجود تحریم‌های فراوان، امکان فروش نفت وجود نداشت و از طرف دیگر برای پرداخت بودجه و یارانه نیز نیاز به نقدینگی داشت، باید در این شرایط تصمیم مهمی می‌گرفت و چاره‌ای برای حل این تضاد اندیشیده می‌شد.
وی اضافه کرد: برخی مسائل به صورت کشوری مطرح می‌شود و در استان توان تصمیم‌گیری مستقل نداریم. به عنوان مثال وقتی در شرایط رکود قرار داریم، تورم تک رقمی شده و بهره تسهیلات بالای ۲۰ درصد است، بنابراین چه توقعی می‌توان از رشد تولید کشور داشت؟
برکتین اظهار داشت: آنهایی که به راحتی اظهارنامه مالیاتی خود را پر کرده و مالیات پرداخت می‌کند، اشخاصی هستند که مالیاتشان میلیاردی است، با این حال این مبلغ را پرداخت می‌کنند پس قطعا این نوع افراد انسان‌های ارزشمندی هستند.
وی در ادامه گفت: به نظر بنده اداره مالیات باید به‌جای رویکرد تنبیهی رویکرد تشویقی در پیش بگیرد و این نوع افراد را تشویق کند، این امر خود کاری انگیزشی در جهت رفع فرار مالیاتی است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: فشاری که به واحد صنعتی می‌آید نباید به جایی برسد که نه تنها مالیات پرداخت نشود بلکه اشتغال نیز ضربه بخورد؛ سال گذشته با تعاملی که با اداره امور مالیاتی داریم، بخشودگی‌ها و برخوردهای مهربانانه‌تر توانست دریافت مالیات را افزایش دهد..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc