کد خبر : 31971
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1396 - 20:13

مدارس ابتدایی اصفهان ،فلاورجان، پیربکران، وچند شهر دیگر دوشنبه تعطیل است

مدارس ابتدایی اصفهان ،فلاورجان، پیربکران، وچند شهر دیگر دوشنبه تعطیل است

این تصمیم امروز ( یکشنبه ) در کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا در استانداری اصفهان اتخاذ و اعلام شد. بر این اساس فردا ( دوشنبه ) مهدکودک ها و مدارس ابتدایی ۶ ناحیه آموزش و پرورش اصفهان و همچنین شهرهای شاهین شهر، زرین شهر، فولاد شهر، مبارکه، خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، پیر بکران

این تصمیم امروز ( یکشنبه ) در کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا در استانداری اصفهان اتخاذ و اعلام شد.
بر این اساس فردا ( دوشنبه ) مهدکودک ها و مدارس ابتدایی ۶ ناحیه آموزش و پرورش اصفهان و همچنین شهرهای شاهین شهر، زرین شهر، فولاد شهر، مبارکه، خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، پیر بکران و برخوار تعطیل است.
استان اصفهان دارای ۲۳ شهرستان است و امروز نیز به دلیل آلودگی هوا، مدارس ابتدایی ۱۰ شهر یاد شده تعطیل بود.
در این کارگروه همچنین بر خودداری از فعالیت های ورزشی انفرادی – همگانی و باشگاهی در محیط های باز در روزهای یاد شده، رعایت الگوی صحیح مصرف سوخت در منازل مسکونی و واحدهای صنفی و صنعتی، استفاده نکردن از خودروهای شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی توسط شهروندان و کاهش تردد خودروها در محدودهای ترافیکی زوج و فرد تاکید شد.
الزام به رعایت توصیه های بهداشتی و سلامت برای گروه های حساس و آسیب پذیر، رعایت طرح زوج وفرد خودروها در محدوده مرکزی شهر، تشدید برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و فرسوده، محدود کردن فعالیت واحد های آلاینده و تشدید برخورد با واحد های صنعتی و صنفی با پتانسیل آلایندگی، ایجاد پایگاه های سیار سلامت در میدان های شهری توسط دانشگاه علوم پزشکی جهت ارائه راهنمایی های سلامت در شرایط آلودگی هوا از جمله توصیه هایی بود که در این کارگروه اعلام شد.
اصفهان به همراه شماری دیگری از کلان شهرهای ایران در شمار مناطق آلوده از نظر هواست که این معضل در فصول سرد به دلیل ایستایی و یا پدیده وارونگی دما افزایش می یابد..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc