کد خبر : 37627
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1396 - 16:42

در جلسه ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان

استانداراصفهان: طرح کرامت می تواند از سال آینده طرحی فراگیر باشد./ هر ماه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر معتاد در شهرستان فلاورجان پاک می شوند

استانداراصفهان: طرح کرامت می تواند از سال آینده طرحی فراگیر باشد./ هر ماه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر معتاد در شهرستان فلاورجان پاک می شوند
زرگرپور با اشاره به طرح کرامت، اظهارداشت: این طرح به صورت پایلوت در شهرستان فلاورجان به اجرا در آمد که رویکرد جدیدی را در رابطه با مبارزه با مواد مخدر دارد و شامل پیشگیری، آگاه سازی و شفاف سازی است و با محوریت بسیج و سپاه در حال اجرا می باشد.

استاندار در جلسه ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان استاندار اصفهان با بیان اینکه ۹ ماه از اجرای این طرح در شهرستان فلاورجان گذشته است، افزود: در حال حاضر فواید و برکات مثبت این طرح خود را نشان داده است و نشان می دهد که طرح کرامت می تواند از سال آینده طرحی فراگیر باشد.
به نقل اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهارداشت: آسیب های اجتماعی برای استانی مانند اصفهان که سبقه ی فرهنگی و تاریخی و مذهبی غنی دارد موضوع مهم و حیاتی است و گرچه از متوسط کشور پایین تر است ولی همین مقدار نیز قابل تحمل نخواهد بود.
استاندار اصفهان اعتیاد را یکی از اصلی ترین آسیب های اجتماعی برشمرد که در اولویت های مقام معظم رهبری نیز تاکید شده است و افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در این رابطه نقش موثری دارد و در سال ۹۵ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از بعد محتوایی رتبه ی اول را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.
رسول زرگرپور با بیان اینکه شهرداری های استان فعالیت های خوبی انجام می دهند ولی مشارکت کمرنگی در امر مبارزه با مواد مخدر دارند؛ افزود: متاسفانه شهرداران و شورای شهر حضور جدی را در جلسات ندارند درحالی که جایگاه مهم و نقش موثری در این رابطه خواهند داشت.
زرگرپور از همه ی شهرداران و روسای شورای شهر خواست که حضور در جلسات مبارزه با مواد مخدر و پیگیری مصوبات این شورا را جزو اصلی ترین وظایف خود تلقی کنند و در این مبارزه ی مهم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نقش موثرتری را داشته باشند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه نرخ رشد ابتلای بانوان به مواد مخدر در استان از آقایان بالاتر است، افزود: استان اصفهان در مجموع در خصوص نرخ ابتلا به مواد مخدر رتبه ی ۲۳ کشور را دارد جایگاه خوبی نیست ولی نسبت به دیگر استان ها وضعیت بهتری در استان مشاهده می شود.
رسول زرگرپور با بیان اینکه در گذشته برای نگهداری و مداوای معتادین متهاجر خانم محلی وجود نداشت، افزود: با کمک بهزیستی محلی برای نگهدای بانوان متهاجر معتاد که هم به حکم قضایی باید تحت مراقبت قرار گیرند و هم داوطلبان ترک اعتیاد ایجاد شد و بانوان معتاد می توانند به این مرکز رجوع کنند و مورد مداوا قرار گیرند .
زرگرپور با اشاره به طرح کرامت، اظهارداشت: این طرح به صورت پایلوت در شهرستان فلاورجان به اجرا در آمد که رویکرد جدیدی را در رابطه با مبارزه با مواد مخدر دارد و شامل پیشگیری، آگاه سازی و شفاف سازی است و با محوریت بسیج و سپاه در حال اجرا می باشد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه ۹ ماه از اجرای این طرح در شهرستان فلاورجان گذشته است، افزود: در حال حاضر فواید و برکات مثبت این طرح خود را نشان داده است و نشان می دهد که طرح کرامت می تواند از سال آینده طرحی فراگیر باشد.
وی تصریح کرد: اینکه هر ماه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر معتاد در شهرستان فلاورجان پاک می شوند و تمایل بیشتری به برگشت به زندگی سالم دارند و نقاط بحرانی و مراکز توزیع به حداقل خود رسیده است موید این است که این طرح موفق بوده و می تواند سال آینده در کل کشور جایگاه ویژه و خاص پیدا کند و از پایلوت خارج شود.
رسول زرگرپور با انتقاد و تذکر جدی به برخی از فرمانداران در خصوص فعالیت کم در امر مبارزه با مواد مخدر، افزود: براساس گزارشات برخی فرماندارن همراهی کاملی را با کل مجموعه نداشته اند و باید در جلسه ی آتی شورا گزارشی از فعالیت های این شهرستان ها به جلسه ارائه گردد.
استاندار اصفهان با اشاره به کشف ۱۷ تن مواد مخدر در سال جاری اظهارداشت: این آمار نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته و نشان می دهد که استان های در مسیر فعالتر عمل می کنند و به انجام وظایف خود نزدیک تر شده اند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc