کد خبر : 37877
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1397 - 12:02

اعلام برنامه‌های دهه وقف در شهرستان فلاورجان

اعلام برنامه‌های دهه وقف در شهرستان فلاورجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ، برنامه‌های دهه وقف شهرستان را تشریح و اعلام کرد.

احمد آزادگی در جلسه ایی که به‌مناسبت دهه وقف در محل اداره اوقاف شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه دهه وقف هر ساله ۲۷ صفر مصادف با رحلت پیامبر اکرم(ص) آغاز می شود، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) به عنوان اولین واقف دین مبین اسلام است و این رویه از طریق سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در بین مسلمانان تا به امروز ادامه داشته است.

وی بیان کرد دهه وقف از تاریخ ۱۵آبان شروع و تا ۲۴ آبان ماه نیز ادامه دارد از برگزاری دیدار با ائمه جمعه و همچنین فرماندار خبر داد و افزود: همزمان با دهه وقف، همایش ویژه تجلیل از واقفان و اعضای هیئت امناء بقاع متبرکه نیز برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان با بیان اینکه استفاده حداکثری از فضای بقاع متبرکه برای ترویج فرهنگ وقف در دهه وقف در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: ۵ ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقاع شاخص شهرستان با هدف بیشتر مردم با فرهنگ غنی وقف برپا می شود.

احمد آزادگی در ادامه افزود: همچنین همزمان با روز چهارشنبه ۲۸ صفر که مصادف با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) است همایش لبیک یا رسول الله در ۱۸ بقعه شهرستان فلاورجان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه تصریح کرد: پنجشنبه نیز ۱۷ آبان مصادف با شهادت امام رضا(ع) که به همین مناسبت در بقاع متبرک شهرستان مراسم سوگواری نیز برگزار شد.

احمد آزادگی افزود: همچنین برگزاری دعای کمیل در بقعه امامزاده سید محمد(ع) قهدریجان و امامزادگان شریف و میر مرتضی(ع) شرودان و….، غبار روبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های شهدا به عنوان بزرگترین واقفان که جان خود را وقف ارزشهای دینی کردند، برگزاری برنامه عطر عاشقی، و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های هفته وقف هستند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc