کد خبر : 37879
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 - 12:05

سوگواری ۲۸ صفر در بقاع متبرکه فلاورجان برگزار شد

سوگواری ۲۸ صفر در بقاع متبرکه فلاورجان برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع)در بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان خبر داد.

احمد آزادگی اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) آئین عزاداری و سوگواری در بیش از ۱۸ بقعه متبرکه و مساجد شهرستان برگزار شد .

وی در ادامه افزود: این مراسم معنوی با حضور عموم عزاداران شهرقهدریجان و شهر ها و روستاهای اطراف در آستان مقدس حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) قهدریجان مصادف با شب شهادت در سه شنبه ، ۱۵ آبان‌ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی و با حضور مداحان اهل بیت(ع) و در روز رحلت با حضور هیئت های مذهبی در صحن این امامزاده عظیم الشان برگزار شد. که در این مراسم جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر حضور داشتند.

وی با تصریح اینکه در امامزادگان شریف و میر مرتضی(علیهمالسلام ) نیز مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی برپا شد، گفت: این مراسم با مداحی و نوحه‌خوانی و سخنرانی همراه بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: همچنین در محل بقعه متبرکه سید فخر الدین و سید اسدالله (علیهم السلام ) دارگان به مدت پنج شب از ۱۵ لغایت ۲۰ آبان ماه مراسم سوگواری برگزار شد.

احمد آزادگی در ادامه از برگزاری مراسم عزاداری حضرت رسول اکرم(ص) وحضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) در دیگر امامزاده های شهرستان خبر داد و افزود: این مراسم در شب شهادت همزمان با نماز مغرب و عشاء، با حضور مداحان اهل بیت و حرکت هیئت‌های عزاداری برگزار شد و در روز ۱۶ آبان در محل امامزادگان مراسم عزاداری و سوگواری از ساعت ۹ برگزار شد. که در این مراسم نیز حدود ۸۰ هزار نفر در این مراسم ها شرکت کردند.

وی اظهار کرد: همایش لبیک یا رسول الله و قرائت زیارت رسول الله روز چهارشنبه ۱۶آبان مصادف با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام طی مراسمی از صبح تا ظهر در امامزادگان شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در پایان اضافه کرد: علاوه بر این‌ها مراسم عزاداری دهه آخر صفر المظفر در قالب سوگواری و عزاداری رحلت حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در محل امامزاده سید محمد(ع) لارگان و سید محمد(ع) اجگرد در روز چهارشنبه به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی ومداحی برگزار شد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc