کد خبر : 39342
تاریخ انتشار : شنبه 3 فروردین 1398 - 9:31

پایان ۳ روز خلوت عاشقانه با خدا/ عاشقانه‌هایی از جنس دلدادگی

پایان ۳ روز خلوت عاشقانه با خدا/ عاشقانه‌هایی از جنس دلدادگی

مدیر فرهنگی امامزاده سید محمد قهدریجان گفت:پایان سه شبانه روز دعا و توسل معتکفین با اعمال ام داوود در امامزاده سید محمد قهدریجان

پایان سه شبانه روز دعا و توسل معتکفین با اعمال ام داوود در امامزاده سید محمد قهدریجان
در حالی که بسیاری از مردم تعطیلات نوروزی را می گذرانند، عده ای فارغ از تعلقات دنیوی، دل به معبود بی همتا سپرده و در مسجد امامزاده سید محمد قهدریجان به راز و نیاز با خدای یکتا مشغول هستند.
عباس آقایی مدیر فرهنگی امامزاده سید محمد قهدریجان گفت:هر روز، روز بندگی در پیشگاه معبود است و ایام اعتکاف تنها بهانه‌ای است تا بار دیگر جامه دنیایی را از تن به در کنیم و با لباس آسمانی به دیدار معبود بشتابیم.
آقایی گفت: اعتکاف فرصتی برای تزکیه روح، انس با مسجد و قرآن، خلوت با خدا، آموزش شیوه زندگی جمعی و ساده زیستی است و به بیان دیگر، یک نوع تربیت اخلاقی بوده و باعث تحول معتکفان و بیش از همه جوانان می شود.
وی با اشاره به اینکه اعتکاف فضای بسیار خوبی برای ارائه برنامه ‌های دینی است، افزود: اهمیت آئین معنوی اعتکاف بر کسی پوشیده نیست و این امر آثار معنوی و معرفتی بسیار بزرگی در جامعه اسلامی دارد.
وی افزود: اعتکاف فرصتی معنوی است که بندگان خدا توفیق می‌یابند با نه گفتن به خواسته‌های نفسانی، به خودسازی بپردازند و در ادامه افزود در این سال ۲۵۰ نفر از خواهران از مراسم معنوی اعتکاف امامزاده سید محمد استفاده بردند .
وی اظهار کرد: گاهی برخی افراد از نظر اخلاقی و رفتاری ظرفیت های بالقوه ای دارند اما هرگز شرایطی برای بالفعل شدن برایشان وجود نداشته است، این خلوت سه روزه با خداوند و حضور جماعتی که هرکدام به نیت عبادت معبود آمده اند، تاثیر فراوانی را بر معتکفان خواهد گذاشت..
وی اظهار کرد: برپایی نماز جماعت، گفتمان های دینی، قرائت زیارت آل یاسین، مسابقه احکام، سخنرانی های اخلاقی، جلسات پرسش و پاسخ مسائل شرعی، نشست های تفسیر قرآن و محافل انس با قرآن و ختم قران و ختم صلوات که در اعتکاف امسال ۱۷ دوره ختم قران برگزار گردید که از جمله برنامه های اعتکاف درامامزاده سید محمد قهدریجان بود
مراسم معنوی اعتکاف به مدت سه روز از ۲۹ اسفندماه تا ۲ فروردین ماه مصادف با ۱۳ تا ۱۵رجب برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc