کد خبر : 43315
تاریخ انتشار : جمعه 1 شهریور 1398 - 17:09

مساجد نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت نباشند

مساجد نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت نباشند

حجت‌الاسلام محمد قدوسی در تعریف مسجد تراز انقلاب گفت: مساجد در جمهوری اسلامی باید مساجد تراز انقلاب باشند و مسجد تراز انقلاب نسبت به مسائل روز بی تفاوت نیست و در پی برجسته سازی اهداف انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان به نقل شبستان   حجت‌الاسلام «محمد قدوسی» مساجد را نقطه تلاقی زمین و آسمان عنوان کرد و اظهار داشت: در روایت داریم که مساجد خانه های خدا هستند. مسجد مکان تلاقی و پیوند زمین و آسمان است یعنی بندگان خدا در مساجد با عبادات خود زمان را به آسمان پیوند می زنند و درهای رحمت الهی را در مساجد به روی خود و جامعه خود باز می کنند.

امام جمعه فلاورجان جایگاه مسجد را در فرهنگ ایرانی اسلامی، جایگاه ویژه ای توصیف کرد و ادامه داد: مساجد در فرهنگ اسلام از جایگاه ویژه ای برخورداند و هیچ عبادتگاهی در هیچ دینی و آیینی جایگاه مسجد در اسلام را ندارد. در صدر اسلام مسجد جایی بود که بیشتر امور اجتماعی مسلمانان در آن جا رتق و فتق می شد و ستون هایی برای رسیدگی به امور مختلف در مسجدالنبی وجود داشت که مسلمانان در محل آن ستون ها به رسیدگی به امور مختلف خود می پرداختند.

وی به نقش مسجد در انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: نقش مساجد در پیروزی انقلاب بر کسی پوشیده نیست و دشمن با آگاهی از این موضوع از همان ابتدای انقلاب سعی در خلوت کردن مساجد ما داشته است. البته ما نیز در زمینه فعال و پویا کردن مساجد کم کاری کرده ایم و در واقع جامعه روحانیت و ائمه جماعات باید بیش از این ها بر روی موضوع مساجد وقت بگذارند.

قدوسی با تاکید بر نقش و جایگاه مسجد در زندگی روزانه مردم افزود: مقام معظم رهبری می فرماید؛ ما مساجد سکولار لازم نداریم؛  مساجد بایستی در امور مختلف اجتماعی دخیل و مرتبط باشد و به نوعی مواردی که مردم به طور روزانه با آنها سرو کار دارند با محوریت مساجد بگذرد. به طور مثال، مکان های ورزشی، کتابخانه ها، کانون های فرهنگی و پایگاه های بسیج کنار مساجد بنا شوند و با محوریت مساجد فعالیت کنند.

قدوسی در توضیح مسجد تراز انقلاب افزود: همانگونه که مساجد در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشتند، در حفظ و بقای انقلاب نیز نقش مهم و حیاتی دارند. ظرفیتی که مساجد دارند و نقشی که می توانند ایفا کنند، هیچ مرکزی ندارد و نمی تواند چنین نقشی را ایفا کند؛ مسجد تراز انقلاب در واقع مسجدی است که آموزه ها، منویات و مطالبات رهبری و اهداف انقلاب اسلامی در آن برجسته شود و نسبت به مسائل روز بی تفاوت نباشد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc