کد خبر : 47277
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 تیر 1399 - 21:11

ولایت اهل بیت(ع)شرط اصلی توحید است

ولایت اهل بیت(ع)شرط اصلی توحید است

ولایت اهل بیت علیهم السلام شرط اصلی توحید است و ولایت کار کرد هایی دارد که عبارتند از: قبول اعمال ، تزکیه افعال ، محو سیئات و تضاعف حسنات و امروز ولایت مطلقه فقیه که پرتویی از آن ولایت تامه است روشنگر مسیر ما برای رسیدن به اهداف متعالی اسلام است

.
به گزارش  نیوز فلاورجان حجت الاسلام والمسلمین علی رئیسیان در دهه مبارک کرامت و آستانه ولادت حضرت امام رضا (ع) در جمع نیروهای پایور و وظیفه مطالبی بیان نمود.

وی در ادامه با قرائت حدیث سلسله الذهب اذعان داشت : در رویارویى پنهان و غیر رسمى امام رضا (علیه السلام) با حکومت عباسى به نمایندگى مأمون ، در واقع دو جبهه توحید و شرک با هم به مبارزه برخاسته بودند. امام رضا (علیه السلام) با دانش توحیدى و قرآنى و تفسیر درست مؤلفه هاى دینى، اقدام به اصلاح فرهنگ جامعه اسلامى کرد. ایشان مى بایست کارى پیامبر وار انجام دهد، لذا طرح حدیث سلسله الذهب در نیشابور در راستاى همین اصلاح فرهنگى صورت گرفت .

رئیسیان در ادامه افزود: امام در برابر خواسته اهالى این شهر به مسئله توحید پرداخت هر چند که ایشان خوب مى دانست ریشه همه انحرافات و اختلافات ، معلول دور شدن امت اسلامى از بنیادى ترین اصل اسلام یعنى توحید است و علت اینکه حدیث سلسله الذهب توسط امام رضا (ع) در نیشابور بیان شد بخاطر یک نکته اساسی در دین مبین اسلام بود و آن مساله این بود که اهل نیشابور از اهل تسنن زیاد داشت ، لذا حضرت با مطرح کردن این حدیث در پایان آن که فرمودند: به شرط ها و انا من شرط ها خواست مقبولیت ولایت را بیان نمایند و فبول آن اگر نباشد توحید افراد ناقص و بی ارزش می باشد.

وی در ادامه افزود: این حدیث کوتاه است ، اما جهانى از معرفت معنـا در آن نهـفته و حتـماً این روزى که مردم این حدیث را از امام و فرزند پـیامـبرشـان مى شنیدند ، نشاطى سرشار از عشق و محبت سراپاى آنان را فرا گرفته بود . شاهد آن قلم دان ها و انگشتان پرشمارى بود که عاشقانه کلام امام را بر صفحه تاریخ مى نگاشتند .

وی در پایان خاطر نشان کرد : ولایت اهل بیت علیهم السلام شرط اصلی توحید است و ولایت کار کرد هایی دارد که عبارتند از: قبول اعمال ، تزکیه افعال ، محو سیئات و تضاعف حسنات و امروز ولایت مطلقه فقیه که پرتویی از آن ولایت تامه است روشنگر مسیر ما برای رسیدن به اهداف متعالی اسلام است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc