کد خبر : 47344
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1399 - 11:06

افراد فاقد پوشش بیمه هرچه سریعتر اقدام نمایند.     

افراد فاقد پوشش بیمه هرچه سریعتر اقدام نمایند.     

مدیرکل بیمه سلامت استان خبر از اجرایی شدن آئین نامه اجرائی بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه همزمان با سراسر کشور در استان داد

به گزارش نیوز فلاورجان به نقل روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان  کلیه خانوارهای فاقد پوشش بیمه ای مکلفند بمنظور برخورداری از مزایای پوشش بیمه ای و یارانه دولت ظرف مدت  شش ماه نسبت به ثبت نامه خود اقدام نمایند.

دکتر بانک اظهار داشت: بر اساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه پنجساله  ششم توسعه کشور  در راستای ضابطه مند کردن فرایند ارزیابی وسع و برقراری پوشش بیمه ای آحاد جامعه، تمامی بیمه شدگان در صندوق بیمه سلامت همگانی ، روستائیان و عشایر، ایرانیان و افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای می تواند در سامانه پوشش بیمه پایه اجباری سلامت ثبت نام نماید .
مدیر کل بیمه سلامت افزود ، حق بیمه هر نفر بر اساس سرانه بیمه خدمات درمانی است که همه ساله به تصویب هیئت وزیران می رسد. دکتر بانک تصریح کرد، بر اساس این شیوه نامه تمامی بیمه شدگان در قالب سه گروه مشخص می شوند ، گروه اول  خانوارهای دارای درامد کمتر از ۴۰ درصد یعنی حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار  را دریافت می کنند که در یکی از دهک های درآمدی یک ، دو  و  یا سه شناسایی می شوند .
وی ادامه داد ، گروه دوم خانوارهای که درامد انها بین  ۴۰  تا ۱۰۰ درصد  حداقل حقوق و دستمزد قانون کار می باشد که جزء دهک های چهار محسوب می شوند که حق بیمه این گروه از بیمه شدگان معادل ۵۰ درصد حق بیمه دولت است و گروه سوم که خانوارهای می باشند که درامد آنها معادل حداقل حقوق و دستمزد قانون کار و بیشتر از آن می باشند که در دهک پنجم و بالاتر شناسایی شده اند و حق بیمه این بیمه شدگان بصورت آزاد یعنی ۱۰۰ درصد باید بیمه شده پرداخت نماید .ایشان بیان کرد ، شناسایی این گروه از خانوارها در دهک های مختلف توسط سامانه رفاه ایرانیان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد  خواهد بود .
مدیر کل بیمه سلامت استان  در خصوص طرح بیمه پایه اجباری اضافه کرد ، در صورتی که بیمه شده با مراجعه به سامانه مذکور  به منظور برخورداری حق بیمه اقدام نماید، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نسبت به ارزیابی وسع نامبرده اقدام و نتیجه در بازه زمانی یک ماهه به سازمان بیمه سلامت اعلام  می گردد  تا بر اساس نتیجه حاصله جهت بیمه شده اقدامات بعدی صورت پذیرد .
نامبرده افزود ،در صورتی که بیمه شده جزء گروه اول یا دهک های اول تا سوم باشد ۱۰۰ درصد حق بیمه از سوی دولت پرداخت و پوشش بیمه ای و صدور دفترچه با رعایت شرط خانوار برقرار می گردد
وی خاطرنشان کرد در صورتی که بر اساس استعلام وزارت تعاون فرد متقاضی در گروه دوم و در دهک چهارم قرار گیرد  با اخذ ۵۰ درصد سرانه حق بیمه  نسبت به برقراری پوشش بیمه ای و صدور دفترچه با رعایت شرط خانوار و پس از واریزی حق بیمه اقدام می گردد.

وی همچنین در خصوص گروه سوم یادآور شدند در صورتی که فرد متقاضی بر اساس استعلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گروه سوم قرار گیرد با اخذ ۱۰۰ درصد حق سرانه بیمه  نسبت به برقراری پوشش بیمه ای و صدور دفترچه با دوره انتظار ۱۰ روزه با رعایت شرط خانوار پس از واریز حق بیمه اقدام می گردد.
مدیر کل بیمه سلامت استان ادامه داد ، بیمه شدگانی که ظرف مدت یک ماه از پایان تاریخ اعتبار دفترچه قبلی جهت تمدید پوشش بیمه ای مراجعه نمایند، مشمول دوره ۱۰ روزه انتظار نخواهند بود ،در غیر اینصورت و مراجعه در مهلت یاد شده مشمول دوره انتظار خواهند شد.
دکتر بانک در خاتمه یادآور شدند ، با توجه به اجرای طرح ارزیابی آزمون وسع چنانچه بیمه شده ای از تاریخ ۱۳ آبان ماه سال گذشته در صندوق روستائیان و سلامت همگانی از صدور یا تمدید ۶ ماهه بصورت رایگان استفاده نموده  است ، منبعد جهت استفاده از خدمات بیمه ای باید پس از ثبت نام از طریق آزمون وسع و نتایج حاصله از آن  از این خدمات بهره مند گردد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc