کد خبر : 47369
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 تیر 1399 - 13:22

بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها ناشی از بی‌توجهی به عفاف و حجاب است

بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها ناشی از بی‌توجهی به عفاف و حجاب است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جوامع بشری ناشی از پوشش‌های نامتعارف و بی‌توجهی به فرهنگ عفاف و حجاب است.

به گزارش نیوز فلاورجان به نقل آنا ، شهناز شوشتری‌زاده در گردهمایی که به‌پاس گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان برگزار شد، اظهار کرد:‌ عفاف و حجاب از ارزش‌های والای مکتب اسلام است که بر اساس کتاب آسمانی و احادیث ائمه اطهار(ع) بر آن تأکید شده و مانند سایر ارزش‌های دینی فقط به معنای پوشش ظاهری نیست؛ بلکه به‌واسطه آن تقدس، کرامت و سلامت زن در برابر بسیاری از تهاجمات حفظ می‌شود.

وی خطاب به زنان شاغل با بیان اینکه حفظ شأن و منزلت آنان با بررسی ابعاد معنوی زندگی خاندان عصمت و طهارت میسر است، افزود: در فرهنگ اسلامی مسئله حجاب از نشانه‌های عفت و حیا قلمداد می‌شود و جزء مهم‌ترین موضوعات مرتبط با سیر و سلوک مسلمانان به‌ویژه زنان است.

به گفته این مسئول، پوشش زن از احکام مشترک همه ادیان ابراهیمی بوده و هست و موضوع حجاب و عفاف بین ادیان دارای وجوه مشترکی دارد که فقط تفاوت در حدود حجاب و گاه فلسفه آن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان اضافه کرد: زن مظهر جمال است و پوشش بیشتر سبب می‌شود تا ارزش او در برابر مرد بالا رود؛ اگر اسلام تأکید می‌کند زن متین و عفیف‌تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مردان نگذارد برای افزایش احترام زن بوده تا کرامت و احترام او بیشتر شود.

شوشتری‌زاده گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جوامع بشری ناشی از پوشش‌های نامتعارف و بی‌توجهی به فرهنگ عفاف و حجاب است؛ از این رو رعایت حجاب و پوشش کمک بسیار بزرگی به رواج پیدا نکردن مشکلات اخلاقی و به‌دنبال آن معضلات اجتماعی می‌کند.

به گزارش آنا، در پایان این جلسه پس از اهدای یک عدد پوشش مقنعه به هر کدام از کارکنان، گروهی از مدعوین بر سر مزار شهدا رفته و با شهدا تجدید میثاق کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc