کد خبر : 49882
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 14:41

رهبر معظم انقلاب

مسأله‌ آب اصفهان مسأله‌ مهمی است

مسأله‌ آب اصفهان مسأله‌ مهمی است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از مردم اصفهان فرمودند: مسأله‌ آب اصفهان مسأله‌ مهمی است. بنده هم دنبال این قضیه بوده‌ام. دوستان متعددی نامه نوشتند، ما هم ارجاع کردیم،‌ دنبال‌گیری کردیم.

به گزارش نیوز فلاورجان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (شنبه) در دیدار صدها نفر از مردم اصفهان، اصفهان را شهرِ تحسین برانگیز علم و ایمان و هنر و جهاد خواندند و با اشاره به اینکه چالش اساسی امروز ما، چالش پیشرفت در مقابلِ «توقف و رکود و ارتجاع» است افزودند: استکبار در صف‌آرایی مبنایی در مقابل ملت ایران با تشدید ایران ستیزی، همه امکاناتش را برای القای ناامیدی و بن بست به اذهان مردم بخصوص جوانان بکار گرفته و امروز مهمترین شاخص اثبات ایران‌دوستی هر فرد، «پرهیز از یأس‌آفرینی و امیدسوزی» و «ترویج روحیه کار و تلاش و امید» است.

رهبر انقلاب با تأکید بر تلاش روزافزون مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی گفتند: صحنه گردانان اصلی اغتشاشات اخیر که نتوانستند مردم را به صحنه بیاورند درصددند با ادامه شرارت‌ها، مسئولان را خسته کنند اما اغتشاشات جمع خواهد شد و ملت با تنفر روزافزون از آنها با نیروی بیشتر و روحیه تازه‌تر، به کار و تلاش و پیشرفت ادامه خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود به تحلیل چالش اصلی دنیای استکبار با ایران اسلامی پرداختند و گفتند: مشکل اصلی استکبار با جمهوری اسلامی این است که اگر این نظام پیشرفت و در دنیا جلوه کند، منطق لیبرال دموکراسی دنیای غرب باطل خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سلطه دنیای غرب بر کشورهای مختلف با منطق لیبرال دموکراسی افزودند: در سه قرن اخیر به بهانه نبود آزادی و یا نبود مردم سالاری، منابع کشورها را غارت کردند و اروپای فقیر به قیمت به گِل نشستن بسیاری از کشورهای ثروتمند، ثروتمند شد.

ایشان با اشاره به شگرد غربی‌ها که به اسم آزادی و دموکراسی، علیه آزادی و مردم سالاری در کشورها اقدام می‌کنند، افزودند: کشور افغانستان یک نمونه نزدیک و بارز است که امریکاییها به بهانه مردمی نبودن حکومت، به آنجا حمله نظامی کردند اما بعد از ۲۰ سال جنایت و غارت، همان حکومتی که علیه آن اقدام کرده بودند، سرکارآمد و آنان با فضاحت خارج شدند.

رهبر انقلاب گفتند: اکنون یک نظام، برمبنای دین و مردم سالاری واقعی در ایران، به مردم خودش هویت داده و آنها را زنده و در واقع منطق لیبرال دموکراسی غربی را ابطال کرده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: عده‌ای در داخل بر مبنای تبلیغات غرب، می‌گویند در نظام اسلامی آزادی و مردم سالاری نیست در حالی‌که بیان همین سخنان نشانه آزادی است و روی کار آمدن دولت‌هایی که از نظر تفکر سیاسی شباهتی به یکدیگر ندارند نیز نشانه حق انتخاب مردم و مردمی بودن نظام اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اگر جمهوری اسلامی در مقابل امریکا و استکبار کوتاه می آمد و زیربار قلدری و زورگویی آنها می رفت، فشارها کمتر می شد اما آنها بر کشور مسلط می شدند، افزودند: در این سالها هرگاه صدای قدرتمندیِ جمهوری اسلامی بلندتر بوده است، تلاش دشمن برای پنجه زدن به نظام اسلامی بیشتر شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: چالش اساسی و امروز کشور ما، چالش «پیشرفت و توقف و رکود و ارتجاع» است، زیرا ما در حال پیشرفت هستیم ولی قدرتهای استکباری از پیشرفت ایران اسلامی مضطرب و ناراحت می شوند و حرص می خورند.

ایشان افزودند: به دلیل همین ناراحتی و عصبانیت، امریکاییها و اروپایی ها با همه امکانات وارد میدان می شوند اما هیچ غلطی نمی توانند بکنند، همانطور که قبل از این هم نتوانستند و در آینده هم نخواهند توانست.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در کارزار اساسی ایران و استکبار، امریکا در خط مقدم قرار دارد و اروپا پشت سر امریکا ایستاده است، گفتند: در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه رؤسای جمهور امریکا اعم از کارتر، کلینتون و اوبامای دموکرات، و ریگان، بوش و آن سبک مغز قبلیِ جمهوری خواه تا رئیس جمهور فعلی بی هوش و حواس که می خواهد مردم ایران را نجات دهد، همه در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستادند و از هرکسی هم که توانستند از جمله رژیم صهیونیستی به عنوان سگ هار و زنجیری خود و برخی کشورهای منطقه کمک گرفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: با وجود همه این تلاش‌ها، دشمنان ملت در مجموع ناکام ماندند، البته مشکلاتی همچون تحریم، ترور دانشمندان هسته‌ای، ‌بکارگیری انواع شگردهای سیاسی و امنیتی و دادن رشوه به عده ای در داخل برای حرف زدن علیه جمهوری اسلامی، بوجود آوردند ولی نتوانستند حرکت ملت ایران را متوقف کنند.

ایشان تأکید کردند: در شرایط فعلی که با چنین کارزار و چالشی مواجه هستیم، ‌وظیفه آحاد مردم و مسئولان و همچنین روشنفکران، نخبگان، جوانان و جوامع علمی دانشگاهی و حوزوی،‌ ‌تلاش برای پیشرفت در همه عرصه های علمی، هنری، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و معنوی است.

رهبر انقلاب پیشرفتها را زمینه ساز استحکام و اقتدار نظام خواندند و افزودند: هدف دشمن متزلزل کردن ارکان اقتدار نظام است، ‌بنابراین همه باید موضوع پیشرفت را با جدیت دنبال کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با طرح این سؤال که «چگونه پیشرفت کنیم؟» گفتند: پیشرفت نیازمند ابزارهای متعددی است اما مهمترین ابزار پیشرفت، امید است بنابراین دشمن با همه توان خود بر روی القای ناامیدی و بن بست متمرکز شده است.

ایشان با اشاره به امکانات گسترده رسانه ای دشمن همچون شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی و تلویزیون های مزدور برای از بین بردن امید افزودند: با وجود همه این تلاش ها، خوشبختانه امید و حرکت برای پیشرفت در کشور زنده است.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: دشمن تلاش دارد تا علاوه بر مردم و جوانان، حتی مسئولان نیز امید خود را از دست بدهند و متأسفانه دشمن یک امتداد داخلی هم دارد که آنها هم تلاش دارند با استفاده از روزنامه ها و فضای مجازی، القای یأس و ناامیدی بکنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مشکل اقتصادی داریم که ان‌شاءالله حل خواهد شد اما در بخش های دیگر در حال پیشرفت هستیم البته همه تمرکز بر این است که نسل جوان از این پیشرفت ها آگاه نشود، به همین علت دشمن و امتداد داخلی آن، این پیشرفت ها را کتمان و یا کوچک نمایی می کنند.

ایشان به چند نمونه از پیشرفت ها و حرکت های رو به جلو در هفته های اخیر اشاره کردند و گفتند: دستیابی دانشمندان ایرانی به روش جدید برای درمان سرطان خون، بومی سازی یکی از تجهیزات استخراج نفت و گاز، ‌افتتاح خط آهن در بخشی از سیستان و بلوچستان که بخش مهمی از خط آهن شمال به جنوب است، افتتاح چندین کارخانه، راه اندازی اولین پالایشگاه فراسرزمینی، بهره برداری از ۶ نیروگاه برق، رونمایی یکی از بزرگ ترین تلسکوپ های جهان، پرتاب موشک ماهواره بر و رونمایی از یک موشک جدید، همه نمونه هایی از حرکت رو به جلو کشور، آن هم در زمانی است که دشمن تلاش دارد با برخی اغتشاشات مانع این حرکت شود.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه جوان ایرانی در همین روزهای شرارتِ دشمن، زنده و با انگیزه است، افزودند: یکی از شاخص‌های اساسی ایران‌دوستی، امیدآفرینی است، بنابراین کسانی که القای ناامیدی و بن‌بست می‌کنند، ایران‌ستیز هستند و نمی توانند ادعای ایران‌دوستی داشته باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: نگذارید کسانی که دشمن ایران هستند، در قالب دفاع از منافع ملی، ‌القای یأس کنند. نویسندگان، شاعران، دانشمندان، روحانیون و همه افراد تأثیرگذار امیدآفرینی کنند و شاخص ها و نشانه های امید و پیشرفت در جامعه را سرِ دست بگیرند.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان هدف اصلی صحنه‌گردانان اغتشاشات اخیر را به میدان آوردن ملت دانستند و گفتند: حالا که نتوانستند مردم را به میدان بیاورند در حال شرارتند تا بلکه بتوانند مسئولان را خسته کنند البته اشتباه می‌کنند چرا که این شرارتها موجب می‌شود مردم، خسته، و از آنها بیزارتر و متنفرتر شوند.

ایشان در این زمینه افزودند: این حوادث و جنایت‌ها و تخریب‌ها مشکلاتی برای مردم و کسبه درست می‌کند اما افراد در صحنه و پشت صحنه این شرارتها، بسیار حقیرتر از آن هستند که بتوانند به نظام آسیب بزنند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بساط شرارت بدون شک جمع خواهد شد و ملت ایران با نیروی بیشتر و روحیه تازه‌تر حرکت در میدان پیشرفت کشور را ادامه خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توانایی فرصت‌سازی از تهدیدها را جزو طبیعت یک ملت با ایمان دانستند و با اشاره به نمونه‌های تاریخی همچون جنگ احزاب و همچنین دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: در جنگ احزاب که همه طوایف مشرکان به میدان آمدند، نه تنها دلهای مؤمنان نلرزید بلکه با یادآوری وعده خداوند، بر ایمانشان افزوده شد و از این تهدید، فرصت ساختند همچنانکه ملت ما نیز در دفاع مقدس و در مقابل جنگ احزاب و پشتیبانی همه‌جانبه دنیا از متجاوز، تهدید را به فرصت تبدیل کرد و به همه دنیا نشان داد شکست نمی‌خورد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: سابقه فرصت‌سازی مردم ایران در دفاع مقدس موجب شد تا همین امروز هم هر گاه دشمنان به فکر استفاده از برگ نظامی می‌افتند متوجه باشند که ملت ایران شکست‌ناپذیر است، همچنان‌که بارها به آمریکایی‌ها و مخالفان خود گفته «آمدن‌تان با خودتان است اما رفتن‌تان نه» و در صورت تجاوز، گرفتار و نابود خواهید شد.
ایشان حماسه ۲۵ آبان ۱۳۶۱ و اعزام پر شور و انگیزه‌تر جوانان دلاور اصفهانی به جبهه‌ها را نمونه دیگری از فرصت‌سازی از تهدیدها برشمردند و گفتند: در اغتشاشات اخیر نیز ملت از این به‌اصطلاح تهدید، فرصت ساخت و حقیقت و جهت‌گیری خود را در راهپیمایی عظیم ۱۳ آبان که با همه سالهای قبل متفاوت بود با شعار علیه آمریکا نشان داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نمونه دیگری از تجلّی فرصت‌سازی ملت را تشییع شهدای اغتشاشات اخیر اعم از شهدای مردمی، امنیت و شهدای بسیجی و انتظامی دانستند و گفتند: جوان ناشناخته‌ای همچون روح‌الله عجمیان به شهادت می‌رسد اما جمعیت عظیم مردم در نقطه مقابل خواست دشمن به صحنه می‌آیند و می‌گویند شما جوان ما را به شهادت رساندید ولی ما همگی پشت آن جوان هستیم.

ایشان فرصت دیگر ساخته شده از دل اغتشاشات را، عیان شدن چهره صحنه‌گردانانِ مدعیِ طرفداری ملت ایران برشمردند و افزودند: عداوت با همه خواسته‌ها و مقدسات ملت ایران یعنی دشمنی با اسلام، قرآن‌سوزی، مسجدسوزی، دشمنی با ایران و سوزاندن پرچم و بی‌احترامی به سرود ملی، چهره صحنه‌گردانان واقعی را روشن کرد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ادعا می‌کنند طرفدار ملت ایران هستند در حالی‌که ملت ایران، «ملت مسلمان» و «ملت قرآن و امام حسین» است؛ آیا کسانی که به امام حسین و به اربعین و راهپیمایی میلیونی آن اهانت و بی‌حیایی می‌کنند، طرفدار ملت ایران هستند؟

ایشان در تبیین چگونگی برخورد با عناصر مرتبط با اغتشاشات بر ضرورت تفکیک صحنه‌گردانان، فریب‌خوردگان، عاملان جنایت و افراد پول گرفته تأکید کردند و گفتند: این افراد یکجور نیستند. کسی را که بی‌توجه به خواست حقیقی دشمن، با او همراهی کرده یعنی فریب خورده اما جنایتی نکرده است چه دانشجو باشد چه غیر دانشجو، باید متنبّه و موعظه و هدایت و بیدار کرد و با پرسش از او که آیا این حرکت موجب پیشرفت کشور است یا ضدّ آن، او را به فکر کردن وادار و هوشیار کرد تا با دشمن هم‌صدایی نکند و به تعبیر امام بزرگوار همه هر چه فریاد دارند بر سر آمریکا بزنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حکم عاملان جنایات اخیر را متفاوت خواندند و تأکید کردند: عاملان جنایت، قتل، تخریب یا تهدید به آتش زدن دکان و ماشین کاسبان و مردم، و آن کسی که با تبلیغات آنها را وادار به این کارها کرده، هر یک باید به اندازه گناهشان مجازات شوند.

ایشان در این زمینه افزودند: البته مجازات باید به‌وسیله قوه قضائیه‌ ای که با قدرت و سلامت و پر انگیزه است انجام شود و هیچ‌کس حق ندارد خودسرانه و به خیال خود دست به مجازات بزند.

ایشان با اشاره به تعبیر امیرالمؤمنین از پیامبر اکرم به طبیبی که هم داغ دارد و هم مرهم، استفاده بجا از مجازات و نصیحت را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: تا این ساعت بحمدالله دشمن شکست خورده است اما دشمن هر روز کید و مکری دارد و با شکست امروز، ممکن است سراغ اقشار مختلف همچون کارگران و زنان برود اگرچه شأن بانوان و کارگران با شرف ما بسیار بالاتر از آن است که تسلیم بدخواهان شوند و فریب آنان را بخورند.

رهبر انقلاب با اشاره به بکارگیری ترفند «لشکرسازی کاذب» و «انبوه‌سازی دروغ» در رسانه‌های ضد ایران با هدف تأثیرگذاری بر افراد غافل و بی‌خبر، گفتند: آنچه واقعیت دارد، حضور انبوه مردم در میدانهای مختلف دفاع از انقلاب، و تودهنی آنها به بدخواهان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، مشکلات اقتصادی را یک واقعیت خواندند و افزودند: نامگذاری سالهای متعدد با شعارهای اقتصادی و تأکید به مسئولان برای علاج این مشکلات، با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد صورت گرفت اما دهه نود از لحاظ اقتصادی دهه خوبی نبود و اگر به آن توصیه ها عمل می کردند و اقدامات لازم را انجام می دادند، وضع امروز کشور و مردم متفاوت می شد البته تحریم ها هم در مشکلات مؤثر بود.

رهبر انقلاب با اشاره به تلاش جدی و در برخی موارد مؤثر مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی گفتند: تلاش بیشتر دستگاه ها و همکاری و همدلی و هم افزایی مردم و مسئولان، زمینه ساز حل مشکلات موجود خواهد بود و ان‌شاءالله در این زمینه نیز مشت محکمی بر دهان دشمن زده خواهد شد.

رهبر انقلاب در آغاز سخنانشان مردم اصفهان را حقیقتاً شایسته تمجید دانستند و افزودند: اصفهان شهری با هویت کامل ایرانی و اسلامی و شهر زنده‌ی علم و ایمان و هنر و جهاد است.

ایشان، استان اصفهان را عالم‌پرور خواندند و با تجلیل از علمای پرشمار این منطقه گفتند: اصفهان شهر ایمان و محبت به اهل‌بیت و شهر میراث‌های ارزشمند و کم‌نظیر هنرهای مطلوب ایرانی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح جلوه‌هایی از عمق هویت انقلابی مردم اصفهان گفتند: اصفهان اولین شهری بود که در حکومت ستم‌شاهی در آن، حکومت نظامی برقرار شد.

ایشان با اشاره به حماسه آفرینی های لشکر امام حسین (ع) و لشکر نجف به عنوان دو لشکر رزم آور استان اصفهان افزودند: تقدیم حدود ۲۴ هزار شهید، دهها هزار جانباز، هزاران آزاده و وجود خانواده های سرافرازی که از ۲ تا ۷ شهید تقدیم اسلام و انقلاب و ایران کرده اند، اسناد افتخار و نشانه های هویت انقلابی و جهادی استان است که پاسداری از این آثار پرعظمت، وظیفه هر انسان با وجدان است.

رهبر انقلاب با اشاره به تشییع حدود ۳۶۰ شهید در ۲۵ آبان ۱۳۶۱ در اصفهان گفتند: این همه جوان خونین پیکر می توانست یک شهر را از درد و غم فلج کند اما اصفهانی ها با روحیه و انگیزه مضاعفِ ایمانی، همان روز جوانان بیشتری را به جبهه ها فرستادند و کاروان عظیم کمک های خود را راهی مناطق جنگی کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقابله با فتنه ها را از دیگر خصوصیات برجسته مردم اصفهان برشمردند و گفتند: در این چهار دهه هر وقت لازم شده مردم اصفهان در دفاع از اسلام و انقلاب سینه سپر کرده و وارد میدان شده اند.

ایشان با اشاره به گله های مردم اصفهان در عین برخورداری از ویژگی های انقلابی و ایمانی گفتند: مسئله آب اصفهان مهم است و مسئولان دولتی که برنامه های خوبی برای حل این مشکلات دارند باید در کار و تلاش بیشتر، شب و روز نشناسند.

رهبر انقلاب، فداکاری و جهاد مردم دیگر شهرهای کشور را در کنار مجاهدت‌های مردم اصفهان باعث پیروزی کامل و درخشان ایران در دفاع مقدس خواندند و افزودند: جوانان، واقعیات آن آزمایش کم نظیر را نمی دانند که چگونه ملت ایران بدون هیچگونه حمایت در مقابل همه دنیا و کمک های همه جانبه ناتو، ورشو، امریکا و شوروی سابق و اروپا به صدام، ایستاد و پیروز شد.

در ابتدای این دیدار، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان، مردم اصفهان را پیشتاز میدانهای فداکاری برای انقلاب و خدمات اجتماعی خواند و گفت: جمهوری اسلامی نیز متقابلاً خدمات وسیعی در بخش‌های زیرساختی همچون راه‌سازی و اتصال شهرها و روستاهای استان به شبکه‌های آب، برق و گاز انجام داده است البته مشکل آب اصفهان بخصوص در بخش کشاورزی هنوز برطرف نشده است که امیدواریم با اهتمام دولت جدید این مشکل نیز حل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc