کد خبر : 52907
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 8:36

اولین مدرسه شهرستان فلاورجان کی تاسیس شد؟

اولین مدرسه شهرستان فلاورجان کی تاسیس شد؟
مدرسه سعادت اولین مدرسه شهرستان فلاورجان با قدمتی طولانی می باشد که درشهر قهدریجان واقع شده است و خاطرات نسل قدیم و جدید را درهم گره زده است.

به گزارش نیوز فلاورجان،مدرسه سعادت شهر قهدریجان اولین مدرسه در شهرستان است که در سال ۱۳۰۵ تاسیس و پایه ریزی گردید و پس از آن در سال ۱۳۱۶ دومین مدرسه دوکلاسه درفلاورجان با نام مدرسه مینوتاسیس شد واین دومدرسه اولین موسسات فرهنگی در شهرستان بود.

از قدیم الایام آموزش کودکان در مکتب خانه ها صورت می گرفت،که در این نوع آموزشها در امرتعلیم و تربیت عدم آشنایی خانواده ها با اصول آموزش و پرورش کودکان،به سرانجام نمی رسید و بعد از چندسال رفتن به مکتب بازهم تهی از علم و دانش بودند و راه کشاورزی و دام پروری را پیش می گرفتند و عده اندکی ادامه تحصیل می دادند و به درجات بالاتر می رسیدند.

در شهرستان فلاورجان اولین مدرسه جهت آموزش و پرورش نوین دبستان سعادت بود که به صورت دوکلاسه توسط فضل اله خان دهش معروف به عطاء الملک تاسیس گردید.آنچه مشهود است اینکه از قدیم الایام دراین شهرستان با ریشه های فرهنگی نشانه ای از علاقه وافر و همت بلند مردم آن زمان به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت بوده است.

لازم به ذکر است این دبستان پس از بازسازی مجدد در سال ۱۳۹۵ تخریب وبه همت خیرگرانقدر حاج اسماعیل زمانیان با زیر بنای ۱۹۶۰ متر مربع، دارای ۱۶ باب کلاس درس، ۶ باب اتاق اداری، ۱ باب کلاس کار و فناوری و ۱ باب کلاس کار و تلاش در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید

آشنایی با تاسیس اولین مدرسه در شهرستان فلاورجان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc