کد خبر : 676
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 فروردین 1394 - 7:04

قطع یارانه ثروتمندان جزء ضروریات اجرای هدفمندی یارانه ها

قطع یارانه ثروتمندان جزء ضروریات اجرای هدفمندی یارانه ها

موسوی لارگانی در نطق میان دستور خود ضمن تاکید بر همدلی و همزبانی به عنوان ضرورت برای اقتصاد مقاومتی خواهان قطع یارانه ثروتمندان و اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها شد. به گزارش فالنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق

موسوی لارگانی در نطق میان دستور خود ضمن تاکید بر همدلی و همزبانی به عنوان ضرورت برای اقتصاد مقاومتی خواهان قطع یارانه ثروتمندان و اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها شد.

به گزارش فالنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک آغاز سال ۱۳۹۴ گفت: مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن شرایط منطقه خاورمیانه و آتش افروزی‌های دشمنان جهان اسلام، ضرورت حفظ همدلی و همزبانی میان دولت و ملت را در سال جدید خواستار شدند. این آینده‌نگری رهبر فرزانه انقلاب ضرورتی حیاتی برای آبادانی و توسعه کشور به شمار می‌رود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مردم کارفرمایان جامعه و دولتمردان، کارگزاران و نوکران ملت هستند و باید اعتماد ملت و دولت روز به روز باید افزایش یابد. مهم‌ترین شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی همدلی و همزبانی مردم و مسئولین است. همچنین امسال فرصتی برای رفع کدورت‌ها است؛ بنابراین همه باید دست در دست هم دهیم تا نامگذاری سال ۹۴ از شعار به عمل تبدیل شود تا چرخه‌های اقتصاد و صنعت کشور از رکود کامل شروع به چرخش کند.

وی در ادامه در رابطه با موضوع مذاکرات هسته‌ای از تیم مذاکرات تشکر کرد و گفت: از آقای دکتر ظریف و دکتر صالحی در جنگ مذاکرات با قدرت های مستکبر جهان و تلاش برای حفظ عزت ایران اسلامی با در نظر گرفتن حکمت و مصلحت تشکر می‌کنم. از این عزیزان انتظار داریم، در نگارش و متن نهایی توافق جامع هسته‌ای نهایت دقت را انجام دهند تا دچار مکاری کشورهای غربی نشویم. ملت ایران خواستار حذف همه تحریم های خصمانه غرب هستند.

موسوی لاگانی گفت: حملات وحشیانه و ددمنشانه رژیم خائن آل سعود به ملت مسلمان و بی‌پناه یمن را به شدت محکوم کرده و از دولت‌های عربی، سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهم به سکوت مرگبار خود پایان دهند، لازم است با تصویب قطعنامه‌ای الزام آور، رژیم خائن و آلت دست رژیم صهیونیستی را از ادامه نسل کشی در یمن جلوگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت یازدهم از هفت سال خشکی کامل رودخانه به دلیل جاری کردن فصلی آب، بر سر مردم شهید پرور فلاورجان منت گذاشت ولی خیلی زود این جاری کردن ۲ ماهه آب در زاینده‌رود با تصمیم غلط دولت مبنی بر انحراف رودخانه از مسیر اصلی در محدوده شهرستان فلاورجان به کام مردم غالبا کشاورز فلاورجان تلخ شد. آقایان چرا خودتان باعث اختلاف و دو دستگی میان مردم شده‌اید.

وی با مخاطب قرار دادن رئیس جمهور گفت: آقای روحانی چه تفاوتی میان مردم شهرستان‌های مبارکه با النجان، اصفهان و فلاورجان وجود دارد که زیر مجموعه شما یک مرتبه آب را بر روی مردم بستند و شما خم به ابرو نیاوردید. به عنوان یک مسئول از پدران و مادران شهید خجالت می‌کشم کاش من و شما که همیشه سر سفره مردم هستیم کمی به فکر دردهای مردم بودیم.

موسوی لارگانی گفت: یکسال است که دولت یازدهم به شکل‌های مختلف اعلام می‌کند که سرمایه‌دار اتفاق خوبی است و دائم از تقویت بخش خصوصی سخن به میان می‌آید. دولت باید بخش خصوصی تولید کننده و نه دلال‌ها را حمایت کند! اگر کارخانجات بزرگ و کوچک به دلیل عدم حمایت دولت و مجلس در شرایط بسیار نابه هنجاری قرار دارند، کاش چند روز و چند هفته این کارخانه را تعطیل می‌کردیم و برای مشکل زندگی روزمره مردم چاره‌اندیشی می‌کردیم. شعار بس است و زمان خدمت رسانی محدود است.

وی در ادامه گفت: وظیفه مسئولین بسیار سنگین است به قول شهید بهشتی سخن گفتن بس است، عمل کنیم و تنها سخنی بگوییم که راهگشای عمل باشد. آیا دولت و مجلس از پورشه سواران، بنز سواران و صاحبان کاخ‌های میلیاردی قادر هستند مالیات و عوارض بگیرند یا فقط به اقشار مظلوم فشار می‌آورند؟ آیا ما که دم از مدرس می‌زنیم و الگوی خود می‌دانیم، به راه و روش‌ وی هم عمل می‌کنیم؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عمل نکردن دولت یازدهم همانند دولت دهم به قانون هدفمندی یارانه‌ها با شعار قانونمداری ناسازگار است. چرا هنوز یارانه‌ ثروتمندان قطع نشده است؟ آیا به راستی دولت از شناخت این افراد عاجز است؟ اخیرا دولت اعلام کرده است که نمی‌خواهیم به حساب‌های مردم سرک بکشیم این چه حرفی است که می‌گویید؛‌مردم عادی که مشکلی با بررسی حساب‌های مالی ندارند. چیزی در حسابشان نیست که نگران باشند.

وی در ادامه گفت: باید به حساب میلیاردرها سرک بکشید تا مشخص شود از کجا ثرو‌ت‌های میلیاردی را آورده‌اند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با انتقاد از وضعیت معیشتی و حقوق فرهنگیان گفت: چرا به آموزش و پرورش که مهم‌ترین سرمایه‌گذاری برای آینده است به چشم هزینه نگاه می‌کنید؟ از آقای خانی که تجربیات بسیاری داشتند، خیلی بیش از این انتظار می‌رفت صدای رسای معلمین مظلوم باشند نه این که نمک بر زخم معلمین باشند.

وی گفت: موضوع تاسف باری به وقوع پیوسته است که اصل نابودی داخلی توسط توافقنامه اقتصادی ایران با ترکیه بود، ما که مدعی اقتصاد مقاومتی هستیم با این اقدام فرش قرمز برای اقتصاد ترکیه پهن کرده‌ایم.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc