کد خبر : 1432
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 آبان 1394 - 12:41

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان در شهرستان فلاورجان گفت :پناهجویان افغان و کشورهای میزبان آنها باید حمایت شوند

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان در شهرستان فلاورجان گفت  :پناهجویان افغان و کشورهای میزبان آنها باید حمایت شوند

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان در شهرستان فلاورجان گفت  :پناهجویان افغان و کشورهای میزبان آنها باید حمایت شوند سیوانکا داناپالا چهارشنبه شب در نشست نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان که در سرسرای ورزشی میثاق روستای سهروفیروزان شهرستان فلاورجان برگزار شد با بیان اینکه جامعه جهانی از سخاوت و مهمان نوازی ملت ایران تشکر می کند افزود: ایران

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان در شهرستان فلاورجان گفت  :پناهجویان افغان و کشورهای میزبان آنها باید حمایت شوند

سیوانکا داناپالا چهارشنبه شب در نشست نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان که در سرسرای ورزشی میثاق روستای سهروفیروزان شهرستان فلاورجان برگزار شد با بیان اینکه جامعه جهانی از سخاوت و مهمان نوازی ملت ایران تشکر می کند افزود: ایران در میان کشورها از نظر پذیرش پناهندگان می درخشد و حتی در سخت ترین شرایط از جمله جنگ و تحریم پذیرای آنان بود.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: وضعیت پناهندگان در ایران نمونه است و چنین سخاوتی با پناهجویان در هیچ کشور منطقه وجود ندارد.
وی افزود: امروز بحران های زیادی در سوریه، یمن، یونان و حتی کشورهای پیشرفته اروپایی در باره پناهجویان وجود دارد که جامعه بین المللی به دلیل کمبود منابع نمی تواند اقدامی برای آنان بکند.
داناپالا گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها دولتی است که قبول کرده پناهجویان را تحت پوشش بیمه درمانی دولتی قرار دهد و این اقدامی بی نظیر است که مشابه آن در هیچ کجای دنیا اتفاق نیفتاده است.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران گفت: ایران در سال های گذشته پذیرای میلیون ها نفر از مهاجران بوده است و ما هیچ گاه نتوانسته ایم از تلاش های ایران در این عرصه تشکر کنیم.
وی با بیان اینکه ما با همکاری های موثر با یکدیگر توانسته ایم کارهای مناسبی را انجام دهیم افزود: ما بدنبال آن هستیم که به مسائل کلان و گسترده ای مانند آموزش، بهداشت و شغل بیش از پیش بپردازیم.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با بیان اینکه تمرکز برنامه های ما برای بازگشت داوطلبانه اتباع خارجی به کشورشان است و در این جهت حرکت می کنیم افزود: البته تا زمانی که در داخل کشور افغانستان جاذبه برای بازگشت فراهم نشود هرگونه راه حلی به نتیجه نمی رسد.
وی با اشاره به وظایف اینچنین گروه هایی گفت: کار ما خدمت رسانی به پناهجویان است و بخش دیگر آن است که به جهانیان متذکر شویم که رفتار آنها چه نتایجی دارد.
این جلسه با حضور فرماندار فلاورجان، مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری اصفهان و هیات نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از کشورهای آلمان، استرالیا، نروژ، تایلند، ژاپن و دانمارک به منظور بررسی وضعیت پناهجویان افغان تشکیل شد.
دو تیم فوتسال از پناهجویان افغان به شکل نمادین با هم مسابقه ای برگزار کردند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc