کد خبر : 26867
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1396 - 13:23

بانک مهراقتصاد هیچ گونه مشکلی ندارد/درمسیر نهایی شدن مجوزازبانک مرکزی میباشد

 بانک مهر اقتصاد در لیست بانک های در شرف تأسیس و در مسیر نهایی شدن مجوزازبانک مرکزی میباشد  معاون نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با بخش خبری شبکه یک سیما گفت: بانک مهر اقتصاد از ثبات و سلامت مالی برخوردار است. دکتر فرشاد حیدری – معاون نظارتی بانک مرکزی – در این

 بانک مهر اقتصاد در لیست بانک های در شرف تأسیس و در مسیر نهایی شدن مجوزازبانک مرکزی میباشد
 معاون نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با بخش خبری شبکه یک سیما گفت: بانک مهر اقتصاد از ثبات و سلامت مالی برخوردار است.

دکتر فرشاد حیدری – معاون نظارتی بانک مرکزی – در این برنامه با تشریح شرایط بوجود آمده برای بانک مهر اقتصاد این وضعیت را فقط بر اساس شایعات منتشر شده در فضای مجازی دانست و اظهار کرد: خیال مشتریان و سپرده گذاران بانک مهر اقتصاد راحت باشد همه حق و حقوقتان محفوظ است نباید نگران باشید چرا که یکی از وظایف بانک مرکزی صیانت از بانک ها و موسسات مالی است.
معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه خیلی از مشکلات ممکن است بر اساس شایعات فضای مجازی یا اشخاصی که مطلع نیستند ایجاد شود، تصریح کرد: در مورد بانک مهر اقتصاد هم مسئله با انتشار یک شایعه در فضای مجازی بوجود آمد؛ با اطمینان عرض می کنم فقط شایعه بوده در یکی دو روز گذشته حمایت های لازم از این مجموعه صورت گرفته و  بانک مرکزی قاطعانه از این بنگاه اقتصادی حمایت خواهد کرد، پرداخت ها حسب درخواست سپرده گذاران انجام می شود البته آنچه ما اطلاع داریم امروز این موضوع در کشور فروکش کرده و خوشبختانه شرایط به روال عادی بازگشته است.
وی با بیان اینکه این اطمینان را به سپرده گذاران می دهیم که بانک مهر اقتصاد فاقد مشکل بوده و از ثبات و سلامت مالی برخوردار است، ابراز داشت: نقدینگی کافی در اختیار این بانک قرار گرفته و پرداخت ها به خوبی صورت می گیرد خوشبختانه این اطمینان در هموطنان ایجاد شده که بانک مهر اقتصاد هیچ گونه مشکلی ندارد.
حیدری خاطر نشان کرد: طبیعی است هر بانکی در هر جای دنیا اگر تمام مشتریانش در یک روز به آن مراجعه کنند و وجوه خود را مطالبه نمایند امکان پرداخت برای آن بانک وجود ندارد چرا که اساساً بانک ها سپرده های مردم را دریافت و آن را سرمایه گذاری نموده و مقداری هم به صورت نقد نزد خود برای پرداخت های روزانه نگهداری می کنند.
تاکید معاون نظارتی بانک مرکزی بر سلامت مالی بانک مهر اقتصاد
معاون نظارتی بانک مرکزی در گفتگو با بخش های خبری شبکه یک و دو سیما گفت: بانک مهر اقتصاد مورد حمایت بانک مرکزی است و سلامت مالی آن مورد تائید می باشد.
دکتر فرشاد حیدری – معاون نظارتی بانک مرکزی –  در این برنامه با تبیین شرایط بوجود آمده اخیر در شبکه بانکی کشور ابراز داشت: بانک مهر اقتصاد از سلامت مالی برخوردار و مورد حمایت بانک مرکزی است مردم تحت تاثیر شایعات بی پایه و اساس شبکه های مجازی قرار نگیرند و بر اساس نیاز به شعب بانک مراجعه نمایند.
حیدری خاطر نشان کرد: بانک مهر اقتصاد در لیست بانک های در شرف تأسیس قرار دارد و اقداماتی در مسیر نهایی شدن مجوز از جمله پذیره نویسی و سپردن سپرده های قانونی انجام گرفته است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص منشأ مشکل بوجود آمده در خصوص برخی بانک ها و موسسات مالی، گفت: موضوع این نگرانی عمدتاً بر می گردد به برخورد قاطع بانک مرکزی با موسسات غیر مجاز در کشور که مطابق قانون، از وظایف بانک مرکزی است که این برخورد با قاطعیت و استحکام در حال انجام می باشد و انشا الله تا پایان سال ۹۶ شاهد حضور هیچ موسسه غیر مجازی در عرصه اقتصاد کشور نباشیم.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ادغام بانک ها گفت: ما ادغامی در دستور کار نداریم شایعه ای پخش شده که اساس آن مذاکرات بین چند موسسه و بانک بوده معمولا حتی اگر توافقاتی هم صورت گیرد باید با اذن بانک مرکزی باشد،ما هم در ادغام پس از حسابرسی کنترل خواهیم کرد و هنگامی اجازه خواهیم داد که فرآیند قانونی این موضوع که طرح مسئله در شورای پول و اعتبار است انجام شود.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc