کد خبر : 27709
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1396 - 19:57

واکسیناسیون ۵۰ هزار رأس دام بر علیه بیماری تب برفکی

واکسیناسیون ۵۰ هزار رأس دام بر علیه بیماری تب برفکی

مدیردامپزشکی شهرستان فلاورجان گفت: طرح واکسیناسیون تب برفکی یک طرح یک ماهه است که همزمان با سراسر کشور و با همکاری  بخش دولتی و بخش خصوصی  در این شهرستان اجرا شد که  ۲۰ هزار رأس گاو ، گوساله  و۳۰ هزار رأس گوسفند وبز برعلیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند. دکترسید اکبرحسینی بابیان اینکه توزیع  واکسن

مدیردامپزشکی شهرستان فلاورجان گفت: طرح واکسیناسیون تب برفکی یک طرح یک ماهه است که همزمان با سراسر کشور و با همکاری  بخش دولتی و بخش خصوصی  در این شهرستان اجرا شد که  ۲۰ هزار رأس گاو ، گوساله  و۳۰ هزار رأس گوسفند وبز برعلیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
دکترسید اکبرحسینی بابیان اینکه توزیع  واکسن برای دامداریهای کوچک و  روستایی کاملا رایگان است افزود: از طریق انعقاد قرار داد خرید خدمت ( پیمانکار) با بخش خصوصی دامپزشکی ، اجرای واکسیناسیون برای دامداریهای کوچک و  روستایی رایگان است که هزینه ای برای دامدار در برنخواهد داشت.
وی اضافه کرد: برای دامداریهای بزرگ وصنعتی هزینه تأمین واکسن برعهده خود دامدار است و ازنوع واکسن های وارداتی استفاده می شود وهزینه واکسیناسیون رایگان است که  با همکاری اکیپ های بخش دولتی اجرا می شود.
به گفته مدیردامپزشکی شهرستان فلاورجان بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی  واگیر دار است که  دامهای نشخوار کننده (گاو ، گوسفند وبز) را هدف قرار می دهد و خسارتهای جبران ناپذیری را به صنعت دام بویژه شیر وگوشت دام وارد می کند که نتیجه آن تلفات دامهای جوان است.
وی افزود: برای پیشگیری ازابتلا به  این بیماری ضمن رعایت اصول بهداشتی وقرنطینه در جابجایی دامها ، طرح واکسیناسیون نیز نقش مؤثری را در پیشگیری وکنترل این بیماری دارد.
حسینی ادامه داد : این طرح از سوم تیرماه جاری  به مدت ۳۰ روز کاری بجزایام تعطیل همزمان با سراسر کشور در شهرستان فلاورجان اجراشد.
مدیردامپزشکی شهرستان فلاورجان طرح مقابله با بیماری تب کنگو را از اقدامات سالجاری عنوان کرد وگفت : علاوه بر تشد ید نظارتهای بهداشتی برکشتارگاهها و تأمین سم برای مبارزه با کنه های ناقل این بیماری ،  سم پاشی بصورت رایگان دردامداریهای روستایی انجام می شود.
وی درخصوص کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو هشدار داد وتصریح کرد : از ذ بح دام خارج ازکشتارگاه های بهداشتی به جد خود داری شود.
حسینی در ادامه افزود: به هنگام  خرید گوشت از مراکز معتبرباید گوشت  به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود تا قبل ازمصرف ویروس آن از بین رود.
انجام تست مشمشه برای یکصد و چهل راس اسب در اسب داریی های تحت پوشش شهرستان
مدیردامپزشکی شهرستان فلاورجان به انجام تست بیماری مشمشه در اسب داریهای شهرستان اشاره  وبیان کرد : تست بیماری مشمشه دراسب داریهای تحت پوشش این شهرستان در حال انجام است که  واکسیناسیون یکصد و۴۰ رأس اسب تحت پوشش این طرح قرار دارد.
وی طرح واکسیناسیون علیه بیماری هاری را از دیگر اقدامات سالجاری عنوان کرد وافزود : هر روز ۳هزار رأس سگ  صاحب دارو دامداریها علیه بیماری هاری واکسینه می شوند.
حسینی مبارزه با بیماری سل پروسلوزی یا همان تب مالت انسانی را از دیگر اقدامات در دستور کارآینده بیان کرد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc