کد خبر : 28193
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1396 - 17:58

با حضور فرماندار و امام جمعه فلاورجان برگزار شد

مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان فلاورجان برگزار شد

مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان فلاورجان برگزار شد
در آستانه 26 مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان فلاورجان برگزار شد

 
در آستانه ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، به‌منظور گرامیداشت دلاوری‌ها، صبر و ایثار آزادگان همایش خانوادگی آزادگان شهرستان فلاورجان روز شنبه ۲۸مردادماه ۹۶ در سپاه ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد.
در این همایش که با حضور فرماندار شهرستان فلاورجان ،حجت‌الاسلام قدوسی امام‌جمعه شهرستان فلاورجان و سایر مسئولین شهرستان و با حضور آزادگان برگزار شد در ابتدا سرهنگ فتحیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فلاورجان ضمن خیرمقدم و تبریک ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، آزادگان را اسطوره‌های صبر و مقاومت خواند و گفت: همگان باید قدردان این مدال‌آوران عرصه صبر و ایثار باشیم.
امام جمعه فلاورجان در این مراسم نیز   با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: حماسه صبر و مقاومت وتحمل دوران سخت و طاقت‌فرسای اسارت و استواری در حفظ ارزش‌ها موجب خلق حماسه جاویدان این عزیزان شده که در تاریخ ماندگار خواهد شد.


 

وی در ادامه افزود: آزادگان ایران اسلامی با پیروی از پیامبر گرامی اسلام و یاران ایشان که در شعب ابی‌طالب به مدت ۳ سال در محاصره بودند، با صبر ستودنی که داشتند از شرایط بحرانی سرافراز بیرون آمدند.

امام جمعه فلاورجان عدم سستی و افسردگی و شکر گذاری به درگاه پروردگار را از خصوصیات انسان صابر دانست و گفت: آزادگان سرافراز این خصوصیات را داشتند و توانستند به پیروزی بزرگ دست یابند.

قدوسی با بیان اینکه آزادگان دوران بسیار سختی را تحمل کرده‌اند، یادآور شد: امروز کار آن‌ها تمام نشده و هرجایی که انقلاب و ولایت به آن‌ها نیاز داشته باشد بایستی حضور داشته باشند و باری از دوش انقلاب بردارند و شرایط آزادگان دربند و اسارت دشمن بسیار دردناک‌تر و دشوارتر بوده که توانستند با صبر و ایمان و توکل به خداوند این ناملایمات را با سربلندی و پیروزی سپری کنند و به میهن خود بازگردند.

وی ادامه داد: این عزیزان با تحمل سختی‌های فراوان و کمبودهای دوران اسارت، اسوه‌های صبر و مقاومت بودند و یک کلمه از آرمان‌ها و نگاه به اهداف انقلاب اسلامی دست بر نداشته و الگویی مناسب برای جوانان این مرز و بوم شدند که نمونه بزرگی از این عزیزان حجت‌الاسلام ابو ترابی سید آزادگان بود که در زیر شکنجه‌های رژیم بعثی عراق آرزوی گفتن حتی یک آه را به دل دشمنان نشاند.

قدوسی افزود: آزادگان در سال ۶۹ با ورود سرافرازانه خود به خاک ایران اسلامی شور ونشاط قابل‌توجهی را به کشور و مردم بخشیدند و فضای معنوی، همراه با امید به جامعه تزریق شد تا آن‌ها به‌ عنوان الگوی صبر و بردباری برای مردم به‌ ویژه جوانان قرار گیرند و آزادگان، رنج‌ها و شکنجه‌های زندان‌های بعث را به جان خریدند تا استقلال کشور به خطر نیفتد.

وی ادامه داد: همگی باید قدردان ایثارگری‌ها و فداکاری‌های آزادگان و ایثارگران بوده و برای تکریم آنان از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

تکریم آزادگان را تلاش برای ترویج فرهنگ صبر و پایداری در راستای تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: مردم باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند، آزادگان راویان اصلی سال‌های دفاع مقدس هستند و آن‌ها می‌توانند با بیان این رشادت‌ها آن دوران را زنده نگه‌دارند.

امام‌جمعه فلاورجان بابیان اینکه خاطرات دوران اسارت آزادگان جزو گنجینه‌های ارزشمندی است افزود: خاطرات آزادگان باید به نحو شایسته برای نسل‌های حال و آینده منتقل شود.

قدوسی به صبر و بردباری آزادگان اشاره کرد و گفت: آزادگان سرافراز با صبر، استقامت و شجاعت و اقدامات انقلابی در اردوگاه‌های اسارت، پیام انقلاب را به دنیا مخابره کردند

لازم به ذکر است اجرای  خاطره گویی آزادگان، اهدای لوح و هدایا توسط مسئولین به آزادگان سرافراز  از سایر برنامه‌های این همایش بود.
 
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc