کد خبر : 48745
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 22:39

دیدار با برادر از روی برانکادر بعد از ۳۹ سال

دیدار با برادر از روی برانکادر بعد از ۳۹ سال
خانواده شهید محمدرضا شفیعی بعد از گذشت ۳۹ سال از شهادت او، بر سر مزارش حاضر شده و با او دیدار کردند. برادر شهید در این دیدار با برانکادر در این دیدار حاضر شد.

به گزارش نیوز فلاورجان به نقل  خبرگزاری تسنیم، خانواده شهید محمدرضا شفیعی بعد از گذشت ۳۹ سال از شهادت او، بر سر مزارش حاضر شده و با او دیدار کردند. شهید محمدرضا شفیعی فرزند نعمت اله، متولد ۱۳۴۴ در فلاورجان استان اصفهان بود. او از طریق لشکر ۸ نجف اشرف به جبهه اعزام شد و در هفتم مرداد ماه ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در پاسگاه زید به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید ۱۷ ساله به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۹ در بهداری نیروی زمینی در تهران دفن شد. هویت پیکر مطهر ۳۹ سال پس از شهادت و یک سال پس از تدفین احراز شد. شهید شفیعی یکی از ۴۰ شهیدیست که هویت او پس از تدفین در روزهای اخیر توسط آزمایش DNA شناسایی شد.

مراسم دیدار خانواده با پیکر شهید، امروز ؛ یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در محل تدفین او در بهداری نیروی زمینی سپاه برگزار شد. از آنجایی که مادر و پدر این شهید اصفهانی پیش از این درگذشته و به دیدار فرزندشان رفته‌اند، مراسم با حضور خواهران و برادران شهید برگزار شد. یکی از برادران شهید شفیعی که از جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس است، با وضعیت نامساعد جسمی، بیماری و بر روی برانکارد به دیدار برادرش آمد. سرما، آلودگی هوا و شرایط بد جسمانی نتوانست مانع دیدار او با مزار برادر شود. این دیدار بعد از قریب ۴۰ سال از آخرین خداحافظی خانواده با برادر شهید اتفاق افتاد و لحظات جانسوز و پر دردی را به تصویر کشید.

 

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه به عنوان سخنران مراسم با اشاره به هفته بسیج وشهدای بسیجی دفاع مقدس گفت: در آستانه هفته بسیج، افتخار بزرگی نصیب کارکنان ستاد نیروی زمینی سپاه و فرماندهی بهداری این نیرو شده است که در خدمت خانواده گرانقدر شهید محمدرضا شفیعی هستیم؛ زیرا بعد از ۳۹ سال چشم‌انتظاری، مردم فلاورجان اصفهان امروز پیکر شهید گمنام خود را یافتند.

وی افزود: وقتی فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین صادر شد، جنگ تحمیلی هنوز آغاز نشده بود، لذا این دوراندیشی امام(ره) بود که موجب شد جوانانی در قالب بسیج برای دفاع از کشور و انقلاب‌شان جمع شوند؛ در واقع این نشان‌ می‌دهد که امام(ره) می‌دانستند این انقلاب نیاز به نیروی مردمی برای دفاع از کشور دارد؛ به همین‌جهت بود که افرادی چون محمدرضا شفیعی وارد بسیج شدند. این شهید ۱۷ سال داشت که وارد عرصه دفاع از مردم و کشورش شد.

 

او با اشاره به اینکه شهید شفیعی در عملیات رمضان به شهادت رسید، گفت: وقتی عملیات رمضان در پاسگاه زید انجام شد، عده‌ای از جوانان کشورمان همچون این شهید عزیز در لشکر هشت نجف اشرف پای در میدان مبارزه گذاشتند، اما عده‌ای از این جوانان به شهادت رسیدند و اکنون بعد از گذشت سال‌ها از آن عملیات، خانواده شهید شفیعی توانستند پیکر شهید خود را بیابند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc