کد خبر : 882
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 - 10:16

موسوی لارگانی : دولت جدیت کافی برای قطع یارانه پردرآمدها ندارد/ کسری ۲۲ هزار میلیارد تومانی بودجه یارانه نقدی

موسوی لارگانی : دولت جدیت کافی برای قطع یارانه پردرآمدها ندارد/ کسری ۲۲ هزار میلیارد تومانی بودجه یارانه نقدی

نماینده فلاورجان :دولت جدیت کافی برای قطع یارانه پردرآمدها ندارد/ کسری ۲۲ هزار میلیارد تومانی بودجه یارانه نقدی به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این برنامه از اقشار سطح بالای جامعه آغاز شده که دراین مسیر دولت باخطاهای کوچک و ناچیزی روبرو است. البته رئیس جمهور سفارش کرده که دهک‌های میانی و پایین در

نماینده فلاورجان :دولت جدیت کافی برای قطع یارانه پردرآمدها ندارد/ کسری ۲۲ هزار میلیارد تومانی بودجه یارانه نقدی

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این برنامه از اقشار سطح بالای جامعه آغاز شده که دراین مسیر دولت باخطاهای کوچک و ناچیزی روبرو است. 
البته رئیس جمهور سفارش کرده که دهک‌های میانی و پایین در اقدام حذف یارانه‌ها آسیب نبینند و مسائلی مانند بیمه و تأمین اقلام مهم و ضروری سبد خانوار در این حذف و اضافه ها لحاظ شود. این طرح تا مدتی آزمایشی خواهد بود که ضعف‌های آن شناسایی شود، به همین دلیل از اقشار سطح بالای جامعه شروع شده است و در این طرح نه تنها یارانه طبقات پایین جامعه کم نمی شود بلکه افزایش می یابد و سبد غذایی آنها تقویت خواهد شد. 
در این خصوص سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌و گو با ایمنا با اشاره به اینکه زمانی که بحث هدفمندی یارانه ها در مجلس مطرح شد دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سوبسید به این طرح داد و قرار شد طی ۵ مرحله سوبسید برداشته و قیمت ها آزاد و کیفیت خدمات بهتر شود، اظهار داشت: براساس طرح هدفمندی یارانه ها ۵۰ درصد درآمد حاصل از افزایش حامل های انرژی به یارانه نقدی و بقیه برای بخش تولید، صنعت و خدمات درنظر گرفته شد. 
وی با انتقاد بر اینکه متاسفانه با اجرای این طرح دولت یارانه نقدی به را به تمام اقشار جامعه پرداخت کرد و سهمی به بخش تولید و صنعت نداد، افزود: در این مدت بنزین ۱۰۰ تومانی ابتدا ۴۰۰ تومان و بعد از آن ۷۰۰ تومان و اکنون بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان فروخته می شود همچنین قیمت دیگر حامل های انرژی همچون گازوئیل، گاز، آب، برق و … افزایش یافته است. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با وجود افزایش نرخ حامل های انرژی دولت همچنان ادعا می کند که ۲۲ هزار میلیارد تومان کمبود بودجه برای یارانه نقدی دارد. 
وی بیان داشت: صحبت کمبود بودجه در حالی مطرح می شود که به گفته دولت یارانه ایرانی های خارج از کشور قطع شده و حتی یک ریال به یارانه نقدی اضافه نشده است. 
موسوی لارگانی ادامه داد: وزیر اقتصاد پیش از این با اعلام اینکه دولت ۱۰ میلیون نفر را به عنوان افراد پردرآمد شناسایی کرده که نباید به آنها یارانه نقدی پرداخت شود. 
وی با تاکید براینکه افراد پر درآمد به راحتی قابل شناسایی هستند، تصریح کرد: افراد پردرآمد را باید از گردش مالی، میزان پرداخت مالیات شان قابل شناسایی هستند همچنین برخی از حقوق بگیران در سطح بالا قابل شناسایی هستند این در حالی است که اکنون یارانه برخی از اقشار کم درآمد در حال قطع شدن است. 
نماینده مردم فلاورجان در مجلس در پاسخ به این سوال که چرا دولت با وجود ادعای شناسایی افراد پردرآمد هنوز اقدام به قطع یارانه آنها نکرده است، تصریح کرد: دولت نمی خواهد برای خود، بدبینی ایجاد کند و خواهان جلب رضایت عموم مردم است و باید تاکید کرد: دولت جدیت کافی برای قطع یارانه افراد پردرآمد ندارد. 
وی با تاکید بر اینکه یارانه ۴۵ هزار تومانی تاثیری در زندگی اقشار پردرآمد ندارد، افزود: اوایل سال گذشته در زمان خوداظهاری دریافت یارانه ها هیچ کس حاضر نشد از یارانه نقدی خود انصراف دهد چرا که برخی یارانه حق خود می دانند.
منبع :ایمنا

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc