کد خبر : 1224
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مرداد 1394 - 11:04

دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تصویب شد

دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۲۵ مرداد در صحن علنی به دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان رای موافق دادند. حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در موافقت با دو فوریت طرح با اشاره به استفاده از جوانان در مناسب حساس در ابتدای پیروزی انقلاب از به کارگیری بازنشستگان در وزارت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۲۵ مرداد در صحن علنی به دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان رای موافق دادند.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در موافقت با دو فوریت طرح با اشاره به استفاده از جوانان در مناسب حساس در ابتدای پیروزی انقلاب از به کارگیری بازنشستگان در وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: مدیری که ۳۷ سال کار کرده است چگونه می‌تواند چالاکی لازم را برای خدمت به مردمی که اکنون جوانانشان در خانه بیکارند داشته باشد؟

وی افزود: در توجیه گفته می‌شود از تجربه مدیران استفاده می‌کنیم. درست است اما این تجربه باید در اتاق فکر استفاده شود.

موسوی لارگانی با اشاره به مدت ۷۰ روزه جهت استعفای بازنشستگان که در طرح قید شده است گفت: اکنون تجمع بزرگی از بازنشستگان صنعت فولاد مقابل مجلس در حال برگزاری است؛ وقتی نمی‌توانیم نیروی جدید جذب کنیم چرا حقوق چند میلیونی به بازنشستگان می‌دهید؟

در ادامه مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس به برخی تناقضات دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با رای اعتمادهای مجلس به برخی وزرا اشاره کرد و اظهار داشت: چگونه به وزیر صنعت ۷۰ روز فرصت می‌دهید تا استعفا دهد. این طرح رنگ و بوی سیاسی دارد و آسیب شدید به دولت در پی دارد؛ من تقاضا می‌کنم طرح مذکور با قید یک فوریت تصویب شده و استثنائات در آن لحاظ شود.

براساس این گزارش؛ محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان در مجلس به عنوان موافق بعدی با تاکید براینکه طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی و دو شغله‌ها باید زودتر از اینها در مجلس تصویب می‌شد، گفت: این طرح برای بستن دست دولت نیست چراکه در آن آمده است مقامات، نیروهای مسلح و … بنا به تشخیص از دستور این طرح خارج هستند.

همچنین بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس به عنوان مخالف دوم با استناد به قانون برنامه پنجم توسعه طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را موجب منع خدمت ایثارگران برشمرد و خاطرنشان کرد: در برخی از نهادها و ارگان‌ها اصلا نمی‌توان غیر از این عمل کرد. به عنوان مثال در دستگاه‌های امنیتی می‌بایست از نیروهای با تجربه استفاده کرد و باید درباره فوریت این طرح قوانین بالادستی از جمله قانون برنامه پنجم توسعه را در نظر داشته باشیم.

دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی با ۱۵۱ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

 

منبع : فارس

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc