کد خبر : 27843
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 23:57

به مناسبت روز خبرنگار

نشست روابط عمومی های ادارات شهرستان و اصحاب رسانه فلاورجان برگزار شد

نشست روابط عمومی های ادارات شهرستان و اصحاب رسانه فلاورجان برگزار شد
فرماندار شهرستان فلاورجان:اصحاب رسانه باید با روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم فضا را برای روشنگری مردم فراهم کنند.

به مناسبت روز خبرنگار ، نشستی با روابط عمومی ادارات شهرستان فلاورجان و اصحاب رسانه با حضور هدایت فرماندار شهرستان ،سرهنگ فتحیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان ،دکتر کمالی   رئیس اداره آموزش‌ و پرورش فلاورجان و مسئولین روابط عمومی های ادارات در سالن امیرکبیر آموزش و پرورش  فلاورجان برگزار گردید.
 
دریافت اخبار صحیح و روشن حق همه مردم است
فرماندار شهرستان فلاورجان  در نشست روابط عمومی‌های ادارات شهرستان فلاورجان با اصحاب رسانه با بیان اینکه اخلاق‌محوری، عدالت‌محوری، صداقت و صحت در انتشار اخبار از جمله ویژگی‌های برجسته اصحاب رسانه به‌ ویژه خبرنگاران است.افزود :اصحاب رسانه باید با روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم فضا را برای روشنگری مردم فراهم کنند.

هدایت در ادامه افزود:دریافت اخبار صحیح و روشن حق همه مردم است و عدم صحت اخبار باعث می‌شود، مردم منبع خبر خود را تغییر دهند.وخبرنگاران در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه کشور نقشی مهم و کلیدی بر عهده‌ دارند.
فرماندار شهرستان فلاورجان صراحت و روشنی به‌ دور از ابهام و کنایه را از دیگر ویژگی‌های یک خبر خوب عنوان کرد و بیان داشت: خبرنگاران واسطه بین مردم و مسؤولان هستند و علاوه بر انتقال خواسته‌های مردم به مسؤولان، پاسخ‌های مسؤولان و خدمات انجام‌شده را نیز باید به مردم منتقل کنند.
هدایت در ادامه با اشاره به  برگزاری دو رویداد مهم کنگره ملی ۱۳۰۰ شهید خط شکن شهرستان فلاورجان ,وطرح کرامت (مبارزه با آسیب های اجتماعی ) عنوان کرد : اصحاب رسانه و روابط عمومی های ادارات در هرچه بهتر برگزار شدن این دو رخداد کمک نمایند
وی درادامه افزود :با توجه به اهمیت تحیکم بنیان خانواده لازم است اصحاب رسانه  در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی وارد شوند و با انتشار مطالب  مفید در این زمینه وارد شوند و با وجود اساتید و ظرفیت‌های موجود در شهرستان از انها استفاده مطلوب شود
روابط عمومی می توانند با تعامل سازنده وکارآمدبا رسانه ها به مرز شکوفایی برسند
مباشری کارشناس اجتماعی فرمانداری فلاورجان در این جلسه با بیان اینکه مهمترین وظیفۀ روابط عمومی هر سازمان ایجاد ارتباطات دوسویه است. افزود :روابط عمومی به عنوان قلب تپنده سازمانها  و نهادها  عمل می کند و به عنوان چشم بینای ادارات مطرح می شود.و پویایی روابط عمومی موجب رشد و بالندگی مجموعه ها و ادارات و مراکز دولت می گردد.
وی در ادامه با بیان اینکه  ارتباط با رسانه ها یکی از عمده ترین وظایف روابط عمومی ها  است افزود :مدیران روابط عمومی می توانند با تعامل سازنده وکارآمدبا رسانه ها به مرز شکوفایی برسند چون رسانه ها هستند که در اکثر مواقع افکار عمومی را مد یریت کرده و به چالش می کشند.
ویژگی حق‌محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق و خداترس است
علی‌اکبر کمالی رئیس اداره آموزش‌ و پرورش فلاورجان نیز ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی و نامیدن این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی به‌ عنوان  روز خبرنگار با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در خصوص حق‌گویی اظهار کرد: ویژگی حق‌محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق و خداترس است؛ در مقابل سخن‌چینی، بدگویی و به جان هم انداختن مردمان، از ویژگی‌های نکوهیده‌ای است که هر انسان عاقلی از آن‌ها بیزاری می‌جوید.
وی افزود: پس چه نیکوست که صاحبان پایگاه‌های خبری و همچنین خود خبرنگاران، همواره به دنبال واقعیت باشند و از جنجال‌آفرینی با هم بپرهیزند و در مقابل نیز مسؤولان به وظیفه خود عمل کنند.
رئیس اداره آموزش‌ و پرورش فلاورجان ادامه داد: قطعاً فعالیت‌های آموزش‌ و پرورش بدون هماهنگی و بدون تعامل با اصحاب رسانه ابتر خواهند ماند و هدف از برگزاری این نشست نیز تعامل بیشتر رسانه‌های خبری با مسؤولان و روابط عمومی ادارات شهرستان است.
در اجرای طرح کرامت  در شهرستان فلاورجان نقش رسانه‌ها بی‌بدیل است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان نیز در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران عرصه رسانه تأکید کرد: شناساندن ظرفیت‌های شهرستان فلاورجان و نیازهای نیروهای انقلابی به جهت تقویت آن‌ها باید یکی دیگر از اهداف رسانه‌ها باشد که می‌تواند در جهت رشد جامعه کمک قابل‌توجهی کند.
وی ادامه داد: کار فرهنگی نیازمند جبهه فرهنگی و قرارگاه فرهنگی است، چراکه دشمن دارد جبهه‌ای با ما عمل می‌کند و ما هم باید جبهه‌ای وارد عمل شویم، هر سنگری در جبهه مهم است و هیچ سنگری بر دیگری ترجیح ندارد؛ بنابراین در اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان نقش رسانه‌ها بی‌بدیل است.
سرهنگ فتحیان درادامه با تشریح نحوه اجرای طرح کرامت در مورد نقش روابط عمومی ها و رسانه ها در اجرای طزح کرامت نکاتی را مطرح و ازعدم فعالیت بعضی رسانه ها  و روابط عمومی ها درزمینه  طرح کرامت گلایه نمودند
در ادامه  این نشت محسن توکلی خبرنگار فارس به نمایندگی از اصحاب رسانه مشکلات ودیدگاههای رسانه ها را مطرح کرد و عنوان نمود که مهم‌ترین هدف تمامی خبرنگاران در عرصه خبر در شهرستان پیشرفت و معرفی شهرستان فلاورجان در تمامی جوانب در عرصه استانی ،کشوری و جهانی است، بنابراین نقش خبرنگار رسانه بی‌بدیل است و نیاز مبرم به حمایت دارد
در پایان نیز از تعدای از روابط عمومی ادارات شهرستان فلاورجان و اصحاب رسانه با اهدای لوح تقدیر توسط فرماندار شهرستان تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc