کد خبر : 15275
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1395 - 7:56

ساخت ضریح برای بقاع متبرکه فلاورجان آغاز شده است

ساخت ضریح برای بقاع متبرکه فلاورجان آغاز شده است در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی ساخت ضریح برای بقاع متبرکه فلاورجان آغاز شده است. به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در راستای تبدیل بقاع

ساخت ضریح برای بقاع متبرکه فلاورجان آغاز شده استرئیس اوقاف فلاورجان
در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی ساخت ضریح برای بقاع متبرکه فلاورجان آغاز شده است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی در سال ۹۵ ساخت و نصب ضریح برای امامزاده قاسم و حمزه(ع) اشترجان و امامزاده حسین و ابراهیم(ع) گارماسه را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: ساخت این ضریح ها توسط اساتید این فن آغاز شده و ضریح مطهر امامزاده قاسم و حمزه(ع) اشترجان تا ۸ ماه دیگر به اتمام می رسد و نصب می شود و همچنین ساخت ضریح مطهر امامزاده حسین و ابراهیم(ع) گارماسه نیز تا ۲ ماه آینده به اتمام رسیده و نصب می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه افزود: هزینه ساخت این ضریح های مشجع ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده که از طریق جذب کمک های مردمی و به همت خیرین بقعه ساز تامین می شود.
احمد آزادگی ادامه داد: ابعاد هر ضریح ۲۳۰ در ۱۶۰ سانتیمتر و به ارتفاع ۳ متر است که در ساخت آن ها از مس و نقره همراه با روکش طلا استفاده می شود و همچنین صنعت میناکاری نیز در ساخت ضریح ها به کار گرفته می شود و طرح ساخت آن ها نیز برگرفته از طرح ضریح مطهر امام رضا(ع) است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc