کد خبر : 19306
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1395 - 6:35

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در فلاورجان برگزار می شود

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی به‌ یاد حضرت علی اصغر(ع) طفل شیرخوار اباعبدالله(ع) در نخستین جمعه از دهه اول محرم، همزمان با سراسر کشور  در مصلی نماز جمعه فلاورجان  برگزار می شود. طبق روال سال های گذشته و به رسم ادب به ساحت مقدس امام حسین (ع)، ۷۲ تن از یاران با وفای آن امام همام

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی به‌ یاد حضرت علی اصغر(ع) طفل شیرخوار اباعبدالله(ع) در نخستین جمعه از دهه اول محرم، همزمان با سراسر کشور  در مصلی نماز جمعه فلاورجان  برگزار می شود.hayeshshirkhargan
طبق روال سال های گذشته و به رسم ادب به ساحت مقدس امام حسین (ع)، ۷۲ تن از یاران با وفای آن امام همام و همچنین علی اصغر (ع) طفل تشنه لب دشت کربلا، آیین و همایش شیرخوارگان حسینی حال و هوای شهرستان فلاورجان را دوباره عاشورایی می کند.
والدین شیرخوارگان حسینی با پوشاندن لباس های سفید و سبز بر قامت دلبندانشان درمصلی نماز جمعه فلاورجان با جگر سوخته رباب همدردی خواهند کرد.
مادران فلاورجانی در این آیین فرزندان خود را نذر حضرت علی اصغر (ع) می کنند و برای سلامت و سعادت آنان، شهید شش ماهه کربلا را نزد خداوند متعال واسطه قرار می دهند.
شیرخوارگان فلاورجانی با تن پوش های سبز و سفید و سربندهای یا فاطمه (س)، یا علی اصغر (ع) و … یادآور مرارت های خاندان پیامبر در کربلا می شوند.
نوای لالایی مادران شیرخوارگان فلاورجانی در حالی که فرزندان را روی دست گرفته اند، جلوه و حال و هوایی خاص به این همایش می دهد.
مداحی و عزاداری از جمله برنامه های این آیین درمصلی نماز جمعه فلاورجان است.
همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور جمعه ۱۶ مهر ساعت ۱۴ درمصلی نماز جمعه فلاورجان برگزار می شود..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc