کد خبر : 21232
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395 - 8:34

جریمه هوشمند کامیون های بدون بارنامه در محور کاشان – قم در حال اجر است

گردهمایی  انجمن های صنفی و تعاونی‌های حمل و نقل و رانندگان و کامیون داران کشور گرامیداشت روز ملی حمل و نقل و راننده  (۲۶ آذرماه)  با حضور مهندس هدایت فرماندار شهرستان فلاورجان ، مهندس امانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان ،دکتر دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا ،دکتر بنی اسدی مدیرکل دفتر

گردهمایی  انجمن های صنفی و تعاونی‌های حمل و نقل و رانندگان و کامیون داران کشور گرامیداشت روز ملی حمل و نقل و راننده  (۲۶ آذرماه)  با حضور مهندس هدایت فرماندار شهرستان فلاورجان ، مهندس امانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان ،دکتر دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا ،دکتر بنی اسدی مدیرکل دفتر حقوقی و فرامرز مداح مدیر کل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ودیگر مسئولین در  اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم شهرستان فلاورجان برگزار گردید
فرامرز مداح مدیر کل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این   گردهمایی  با بیان اینکه بارنامه بخشی از اسناد حمل ونقل است اظهار داشت :سیستم توزیع سوخت بر اساس پیمایش از یک سال گذشته عملیاتی شده که توزیع سوخت در این سیستم بر اساس بارنامه به رانندگان تخصیص می‌یابد و رانندگان بر اساس عملکرد خود حق دارند سوخت گیری کنند.photo_2016-12-12_14-38-52
وی با بیان اینکه تلاش شده محتویات بارنامه‌های صادره، با کاری که انجام می‌شود، تطبیق داشته باشد، افزود: سیستم اتوماتیک جریمه کامیون‌های فاقد بارنامه در حال حاضر در محور کاشان – قم در حال اجراست و در این سیستم، عکس وسیله نقلیه با استفاده از سیستم توزین حین حرکت، بررسی شده و در صورت تخلف، کامیون مورد نظر به صورت اتوماتیک جریمه می‌شود.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه نیاز داریم تا اسناد حمل و نقل دقیق باشد، گفت: مشکلی که اخیراً با آن مواجه شده‌ایم این است که از کارت هوشمند تعدادی از رانندگان در برخی از استان‌ها سوء استفاده شده به همین دلیل شرکت‌ها موظف شدند تا کارت هوشمند را با عکس راننده موجود در سیستم تطبیق دهند.
وی با بیان اینکه دستگاه جی. پی. اس در خودروهای حمل و نقل سنگین درون شهری و برون شهری نصب می‌شود، افزود: کنترل ساعت کارکرد رانندگان، توزیع عادلانه سوخت و برطرف شدن مشکلات مرتبط با سهمیه سوخت، جلوگیری از کنترل‌های بسیار زیاد در برخی از محورها از جمله اهدافی است که در راستای نصب دستگاه‌های جی. پی. اس دنبال می‌شود البته نصب این سامانه در اتوبوس‌های حمل و نقل مسافر، نفت کش‌ها و کامیون‌های ترانزیتی اولویت دارد.
مداح با اشاره به صدور کارت هوشمند برای رانندگان گفت: تلاش شده تا با الکترونیکی کردن خدمات، دلالی در سیستم حمل و نقل بار در کشور تا حد ممکن حذف شده و اطلاعات مورد نیاز از رانندگان از سازمان‌های مربوط به صورت الکترونیکی دریافت شود تا رانندگان رفاه بیشتری داشته باشند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc