کد خبر : 23036
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1395 - 7:00

فیلم سینمایی یتیم خانه ایران در شهرستان فلاورجان اکران می شود

فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان اکران می شود . ، نوید توکلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان از اکران فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» در این شهرستان به مناسبت نکوداشت هفته فرهنگی شهرستان فلاورجان خبر داد . نوید توکلی در این

فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان اکران می شود .63622687300030609411
، نوید توکلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان از اکران فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» در این شهرستان به مناسبت نکوداشت هفته فرهنگی شهرستان فلاورجان خبر داد .
نوید توکلی در این خصوص گفت : به مناسبت نکوداشت هفته فرهنگی شهرستان فلاورجان که از ٣٠ بهمن تا ۶ اسفندماه به این نام نامگذاری شده است ، فیلم سینمایی یتیم خانه ایران را که به تاریخ ظلم و ستم انگلیس در ایران می پردازد همزمان با سالروز کودتای انگلیسی رضاخان در سال ١٢٩٩ ، اکران خواهیم نمود.
وی افزود : داستان این فیلم در سال ١٢٩۵ تا ١٣٠٠ می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند.قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های ١٢٩۵ تا ١٣٠٠ و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود و در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.
گفتنی است این فیلم در چند نوبت در تاریخ سوم اسفندماه ٩۵ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان اکران خواهد شد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc