کد خبر : 31689
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1396 - 17:00

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور

افزایش امیدواری با اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان ایجاد شده است

افزایش امیدواری با اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان ایجاد شده است
سردار علی مؤیدی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه شهرستان فلاورجان، آلوده ترین شهرستان در زمینه مواد مخدر نیست، خاطرنشان کرد: استان اصفهان و شهرستان فلاورجان بر اساس نظرسنجی ها و به دلیل همکاری خوب مسئولانشان برای اجرای طرح کرامت انتخاب شدند.

سردار علی مؤیدی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در فلاورجان درباره دستاوردهای این طرح، بدون اشاره به آمار افزود: بر اساس گزارش امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان فلاورجان، طرح کرامت با موفقیت در این شهرستان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه پیشرفت کار در شهرستان فلاورجان در پیشگیری از اعتیاد، به نسبت خوب و رو به پیشرفت بوده است، اظهار کرد: باید با گذشت زمان و آسیب شناسی، اشکالات این طرح را بررسی و رفع کنیم.
مویدی همچنین با اشاره به اینکه ۴۰ پاتوق توزیع مواد مخدر در شهرستان فلاورجان، متلاشی و ده ها نفر دستگیر شدند، افزود: این اقدام ها با همکاری وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و بسیج انجام شده است.
وی اظهار کرد: درباره روستای مهرنجان در شهرستان فلاورجان نیز باید گفت که وضعیت این خطه نسبت به گذشته بهتر شده و مردم آسایش بهتر و بیشتری پیدا کرده اند.


مویدی یادآورشد  اجرای طرح کرامت، باافزایش امیدواری درمردم فضای خوبی در روستاها و شهرهای شهرستان فلاورجان ایجاد کرده است،ولی  با اینحال هنوز آلودگی و زمینه آسیب وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه فلاورجان، آلوده ترین شهرستان در زمینه مواد مخدر نیست، خاطرنشان کرد: استان اصفهان و شهرستان فلاورجان بر اساس نظرسنجی ها و به دلیل همکاری خوب مسئولانشان برای اجرای طرح کرامت درکشور  انتخاب شدند.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طرح کرامت در فلاورجان اصفهان و ملایر همدان با قوت و شدت و به صورت هدفمند در حال اجراست، گفت: این یک طرح فرهنگی و پیشگیری است که نتایج آن در کوتاه مدت قابل اندازه گیری نیست.
مویدی افزود: با اجرای این طرح، بذری کاشته شده که ۱۰ تا ۱۵ سال آینده می توان نتایج آن را در عرصه اجتماع برداشت کرد.
وی با تاکید بر اینکه نتیجه گیری با عجله، زهری برای این طرح است، گفت: باید با تامل، حوصله، سرمایه گذاری و فرهنگسازی در رفتار هنجارشکنان تغییر ایجاد کرد.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هیچوقت شعار ندادیم که شهر را بطور کامل پاک می کنیم، گفت: این شعار بسیار دشواری است اما ما دنبال این هستیم که اعتیاد مهار و کم شود.
سردارموئدی بااشاره به اینکه  اعتیاد محصول ده ها عامل دیگر است که باید معلول های آن را بررسی کنیم افزود :امروزه مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها بسیار پیچیده شده و به راحتی نمی توان درباره مهار آن یا ایجاد شهر پاک اظهار نظر کرد.
وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه ارزیابی های صورت گرفته از طرح کرامت، موثر باشد این طرح به سایر شهرستان ها نیز تعمیم می یابد.
مویدی همچنین گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر بطور مستقیم بر کمپ های ترک اعتیاد نظارت ندارد و از ناحیه وزارت بهداشت و پروتکل های مختلف در این زمینه با کمپ های غیر مجاز برخورد می شود.
وی افزود: نظارت بر کمپ های ترک اعتیاد نسبت به چهار سال گذشته بهتر شده و تخلف های آنها به حداقل رسیده است..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc