کد خبر : 38786
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اسفند 1397 - 23:52

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش در حرم رضوی برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش در حرم رضوی برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی جاده خاش با حضور خانواده شهدای این حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم امشب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور خانواده شهدای تروریستی جاده خاش، مدیران و مسئولان لشکری، استانی، خادمان آستان قدس رضوی و زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم علی ملائکه به قرائت زیارت امین الله و مدیحه سرایی و حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌نیا به ایراد سخنرانی پرداخت.
خطیب مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش با اشاره به اینکه چله دوم انقلاب با خون شهدای عزیز متبرک شد، عنوان کرد: فراق و از دست دادن این عزیزان برای همه ملت ایران سخت و سنگین است.
وی ادامه داد: شهدا با عملکرد صالحانه خویش به مقامی می‌رسند که به صورت مستقیم مورد لطف و عنایت خاص خدای متعال قرار گرفته و جزو افراد «دار سلامین» قرار می‌گیرند.
فرازی‌نیا تصریح کرد: در روایات آمده است که در قیامت سه گروه از محبوبین خداوند متعال هستند که شامل «رجبیون؛ تکریم کنندگان ماه رجب»، «فاطمیون؛ کسانی که در مصیبت حضرت زهرا(س) اقامه عزا می‌کنند» و «رضویون؛ زیارت کنندگان با معرفت حرم امام رضا(ع)» می‌شود و شهدای عزیز جزو همین سه گروه هستند.
وی اظهار کرد: کسی که در درگاه الهی اهل توبه است، مراقب بیت المال است و هرگز به دنبال مال حرام و مشکوک نمی‌رود، می‌تواند به مقام شهادت دست یابد.
خطیب حرم رضوی ادامه داد: کسی که رزمنده است و با تمام وجود در سرما و گرما و سختی‌های موجود از حریم کشور اسلامی ایران مرزبانی و نگهبانی می‌کند، یقینا بزرگترین نیکوکاری را انجام داده و شهادت پاداش این عمل خیر اوست.
وی با اشاره به اینکه خانواده شهدا نیز به خاطر صبرشان مورد عنایت خاص خدا قرار می‌گیرند، عنوان کرد: صبر بر مصیبت جوان، صبر بر مصیبت همسر و پدر خویش که در راه اسلام و مرزبانی شهید شده‌ است نوعی جهاد به‌شمار می‌رود که این مهم مورد عنایت خاص خدای متعال قرار می‌گیرد.
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از سخنرانی حجت الاسلام فرازی‌نیا، همرزمان شهدای تروریستی خاش به روایتگری از حال و هوای رزمندگان، عباس حیدرزاده به قرائت دعای کمیل و سعید حدادیان به مدیحه‌سرایی پرداختند.
گفتنی است، شامگاه ۲۴ بهمن سال جاری یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان اسلام در جاده خاش توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی ۲۷ تن از کارکنان نیروی زمینی سپاه به شهادت رسیدند..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc