کد خبر : 643
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 فروردین 1394 - 6:57

رییس شورای اسلامی شهر قهدریجان:خشکسالی و بیکاری ناشی از آن، جوانان را به سمت تفریحات ناسالم سوق داده است

رییس شورای اسلامی شهر قهدریجان:خشکسالی و بیکاری ناشی از آن، جوانان را به سمت تفریحات ناسالم سوق داده است

 به گزارش فالنا به نقل از ایسنارییس شورای اسلامی شهر قهدریجان گفت: بازگشایی رودخانه زاینده رود در سال گذشته بارقه امید را در دل مردم این شهر زنده کرد، زیرا بخشی از زمین ها بایر شده زیر کشت غله رفت و از سوی دیگر وضعیت چاه های عمیق تا حدی بهتر شد.   محمد غلامی ،

 به گزارش فالنا به نقل از ایسنارییس شورای اسلامی شهر قهدریجان گفت: بازگشایی رودخانه زاینده رود در سال گذشته بارقه امید را در دل مردم این شهر زنده کرد، زیرا بخشی از زمین ها بایر شده زیر کشت غله رفت و از سوی دیگر وضعیت چاه های عمیق تا حدی بهتر شد.
 
 محمد غلامی ، درباره اثر بازگشایی زاینده رود در سال گذشته اظهار کرد: این شهر معروف به شهر کشاورزان نمونه کشور و زیرمجموعه شهرستان فلاورجان در مناطق غربی حوضه آبریز زاینده رود است که در سال های اخیر به دلیل خشکی رودخانه دچار خسارات فراوان شده است.
 
وی با اشاره به دو بار بازگشایی زاینده رود در سال ۱۳۹۳ افزود: این آب برای کشت شرق اصفهان داده شد، اما بخش کمی از آن نیز برای غله کاری به سمت مزارع کشاورزان غرب فرستاده شد که بارقه امید را پس از چند سال در دل آنان زنده کرد، چرا که می توانند مقداری محصول برداشت کنند.
 
رییس شورای اسلامی شهر قهدریجان با اشاره به حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی در منطقه قهدریجان، ادامه داد: صحرای “مرزا” با وسعت هفت هزار جریب یکی از مراکز کشت این منطقه  بود که در شش سال گذشته به زمینی بایر بدل شده، اما با بازگشایی زنده رود حدود نیمی از آن زیر کشت غله رفت و جانی دوباره یافت.  
 
غلامی تصریح کرد: خشکی رودخانه و از سوی دیگر برداشت از چاه های عمیق، سطح آب های زیر زمینی منطقه قهدریجان را تا عمق ۱۵۰ متر پایین برده اما با آبی که سال گذشته به کشاورزان داده شد وضعیت آب های عمیق تا حدی بهتر شده است به طوری که این سطح به ۱۲۰ متر رسیده است.   
 
وی  خاطر نشان کرد: البته در تابستان سال گذشته حدود ۲۰۰ میلون مترمکعب آب برای نجات باغات غرب از طریق کانال های بتونی به کشاورزان داده شده بود.  
 
رییس شورای اسلامی شهر قهدریجان از نحوه پرداخت خسارات خشکسالی انتقاد کرد و گفت: امسال  برای زمین های صحرای مرزا حدود ۳۰۰ میلیون تومان خسارت دولتی داده شده که از پرداخت صدقه هم بدتر است زیرا به برخی کشاورزان رقمی معادل ۲۰۰ هزار تومان برای یک سال رسیده است حال آن که آن شخص حداقل سه هکتار زمین دارد و مبلغ واقعی خسارت بسیار سنگین است.

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خشکسالی و بیکاری ناشی از آن، جوانان را به سمت تفریحات ناسالم سوق داده است، اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته یک جوان به دلیل جراحات ناشی از انفجار مواد محترقه در دو ماه قبل فوت شد.
 
 وی تصریح کرد: اواخر سال گذشته عده ای مشغول ساخت ترقه برای شادی شب عروسی بودند که این امر موجب انفجار در ساختمان و کشته شدن دو نفر در همان محل شد.
 
  رییس شورای شهر قهدریجان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰ مورد انفجار شدید ناشی از ساخت این مواد در شهر اتفاق افتاده است، خاطر نشان کرد: نمی دانیم این همه مواد آتش زا چگونه وارد قهدیجان می شود اما در تلاش هستیم از طریق مساجد و سایر روش های تبلیغی جلوی این کار اشتباه را بگیریم.  
 

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc