کد خبر : 28007
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1396 - 7:15

رئیس هیات کوهنوردی شهرستان فلاورجان خبر داد:

صعود کوهنوردان فلاورجانی به قلّه قاش مستان دنا

صعود کوهنوردان فلاورجانی به قلّه قاش مستان دنا
مجید شمس گفت: اعضای تیم منتخب کوهنوردی هیات کوهنوردی فلاورجان در برنامه تمرینی و تست آمادگی جسمانی موفق به صعود قله قاش مستان دنا با ارتفاع چهار هزار و ۴۵۰ متر شدند.

شمس رئیس هیات کوهنوردی شهرستان فلاورجان با اعلام خبر صعود کوهنوردان به بلندترین قله از قلل مرکزی رشته کوه دنا اظهار کرد: اعضای تیم منتخب کوهنوردی هیات کوهنوردی شهرستان فلاورجان در برنامه تمرینی و تست آمادگی جسمانی موفق به صعود۱۲ساعته قله قاش مستان دنای سمیرم با ارتفاع چهارهزار و ۴۵۰ متر شدند.
مجید شمس گفت: اعضای تیم صعود ، پس از شب ماندن و کمپ زدن درکنارجانپناه خفر سمیرم ساعت ۶/۳۰صبح حرکت خود را از ارتفاع ۲۱۷۰ متری آغاز کردند


وی افزود: پس از عبور از دره قاش مستان و عبور از یخچال شمالی و طی کردن برفچال ها، در ساعت ۱۳موفق فتح قله قاش مستان شدند.
رئیس هیات کوهنوردی تصریح کرد: طی کردن اختلاف ارتفاع ۱۴۴۵ متر در یک روز و  پیمایش مسیر صعود به طول ۱۸ کیلومتر و بازگشت در همان روز که در مجموع  طی کردن ۳۶کیلومتر مسیر صعود و بازگشت را با احتساب ۲ ساعت زمان استراحت در ۱۴ ساعت از جمله موفقیت ها در این صعود است.
وی ضمن تبریک به این جوانان، خاطرنشان کرد: این تیم صعود کننده کوهنوردان با توجه به تمرینی بودن برنامه کوله پشتی هایی حامل تجهیزات فنی از قبیل طناب، کرامپون و ابزار های فنی با وزن ۱۰ کیلوگرم (نسبتا سنگین) را تا قله حمل کردند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc