کد خبر : 972
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 8:10

ازوزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم مشکل نخریدن سیب زمینی از کشاورزان استان اصفهان و شهرستان فلاورجان را مرتفع کنند

ازوزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم مشکل نخریدن سیب زمینی از کشاورزان استان اصفهان و شهرستان فلاورجان را مرتفع کنند

وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم مشکل نخریدن سیب زمینی از کشاورزان استان اصفهان و شهرستان فلاورجان را مرتفع کنند به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز چهار‌شنبه ( ۲۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی درابتدای نطق میان دستور خود ضمن محکوم کردن وحشی گری های آل سعود و کشتار بی رحمانه

وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم مشکل نخریدن سیب زمینی از کشاورزان استان اصفهان و شهرستان فلاورجان را مرتفع کنند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز چهار‌شنبه ( ۲۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی درابتدای نطق میان دستور خود ضمن محکوم کردن وحشی گری های آل سعود و کشتار بی رحمانه مسلمانان بی پناه یمن؛ از سکوت سران کشورهای مسلمان، اتحادیه عرب، سازمان ملل و شورای امنیت نسبت به این فاجعه انسانی ابراز تاسف کرد.

وی افزود:‌ آل سعود یک دستش به خون مردم یمن آغشته است و دست دیگرش با حمایت از داعش به خون مظلومان عراق، سوریه و دیگر کشورها آغشته شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس درادامه نطق خود با اشاره به اینکه نقش و جایگاه آموزش و پرورش و فرهنگیان بر کسی پوشیده نیست و همه بر این امر اتفاق نظر دارند تصریح کرد: اما فرهنگیانی که سال ها تمام تلاش خود را در جهت پرورش انسان ها به کار بسته اند اکنون با بی مهری مسوولان روبرو شده اند و بدون حمایت در جامعه رها شده اند، فرهنگیان بازنشسته از احترام خشک و کلامی به خود و جایگاهشان،  همچنین بی توجه به وضع مالی خود خسته شده اند و از شرایط معیشتی خود دلخور هستند و خود را نزد خانواده خود شرمنده می بینند. 

وی ادامه داد: در رویه دولت های قبلی و فعلی نیز قصدی برای بسامان کردن وضعیت معیشتی فرهنگیان دیده نمی‌شود. فرهنگیان بر این باورند که در کابینه از حق آنها دفاع شایسته و بایسته نمی‌شود.

به گفته موسوی لارگانی دولت یازدهم در هفته معلم سال گذشته قول داد که همه مطالبات فرهنگیان را پرداخت کند؛ اما در واقع چنین اتفاقی نیفتاد. امروز بازنشستگان فرهنگی از سال ۸۷ مطالبات خود را طلب دارند. چرا مجلس که برای یک مسئله ساده و معمولی، کمیسیون ویژه و جلسات ویژه تشکیل می‌دهند ولی برای مشکلات فرهنگیان اقدام عملی انجام نمی‌دهد؟

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز امیدواری کرد دولت و مجلس بتوانند خلاف این سخن را نشان دهند و رئیس جمهور همطراز مباحث هسته‌ای، کمی هم به شعارهای انتخاباتی خویش درباره آموزش و پرورش بازگردد. در این خصوص باید مطالبات بحق فرهنگیان بخصوص تبعیض در پرداخت حقوق و پاداش، مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان و کسری ۶ میلیارد این صندوق، بیمه طلایی که کاملا بی‌ارزش شده، کسری بودجه، مشکلات عدیده دانشگاه فرهنگیان، اجرای سند تحول بنیادین و تعیین تکلیف استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی، شرکتی، خدماتی و حق التدریسی و دهها مشکل دیگر به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: معضل مهم سالها و روزهای اخیر تورم و گرانی است که بلای جان مردم شده است. فشار بر مردم به حدی است که نفس در سینه‌های مردمی که روزی امام امت، آنها را ولی نعمت خود و دیگر مسئولین می‌خواندند، به شماره افتاده است.

نماینده مردم فلاورجان در ادامه نطق خود اظهار داشت: آقای روحانی آیا تدبیر دولت یازدهم در مورد مردم شریف و نجیب شهرستان فلاورجان این است که آب به روی مردم بسته شود.خانم ابتکار جایگاه حفاظت محیط زیست در شهرستان کجاست؟ چرا به داد مردم شهرستان نمی‌رسید؟ آیا مردم شهرستان از آب زاینده‌رود سهم دارند؟

وی ادامه داد: از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم مشکل نخریدن سیب زمینی از کشاورزان استان اصفهان و شهرستان فلاورجان را مرتفع کنند. مردم با زحمت و مشقت فراوان و صرف هزینه زیاد سیب زمینی کاشته‌اند و حالا در فصل برداشت خریداری ندارد.حق چنین مردم شریفی نیست که در شهرستانشان، مهاجران افغانی فرصت‌های شغلی موجود را اشغال کنند و درصد بالایی از جوانان بدلیل بیکاری گرفتار بلای خانمان سوز اعتیاد شده باشند.

موسوی لارگانی همچنین ضمن گله مندی از وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ چرا به مشکلات راههای شهرستان فلاورجان بی‌توجهی می‌شود. آقای آخوندی مردم بخش پیربکران و محله فرتخون و روستاهای علیشاهدان، دارافشان، نو در آمد و سیاه افشار چه گناه کبیره‌ای مرتکب شده‌اند که باید به دلیل همجواری با راه‌آهن علاوه بر تحمل سر و صدای وحشتناک به صورت مداوم شاهد تلف شدن جوانانشان باشند.

وی افزود:‌ چند وزیر و معاون وزیر و استاندار باید از جاده خطرناک روستاهای خوانسارک و پلارت بازدید کنند تا بالاخره بحث ساخت میدان ورودی خوانسارک و تکمیل جاده پلارت، از سوی مسئولین عملیاتی شود./

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc