کد خبر : 1009
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 - 7:28

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان:افزایش چندبرابری قیمت اقلام اساسی سفره مردم قابل قبول نیست

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان:افزایش چندبرابری قیمت اقلام اساسی سفره مردم قابل قبول نیست

 رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان:افزایش چندبرابری قیمت اقلام اساسی سفره مردم قابل قبول نیست سیدناصر موسوی لارگانی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،درخصوص اظهارات اخیر رئیس جمهوری مبنی براینکه دولت توانسته نرخ رشد تورم را کنترل کند اما این به معنای ارزانی نیست، گفت: در برخی موارد صحبت های رئیس جمهوری درست بوده

 رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان:افزایش چندبرابری قیمت اقلام اساسی سفره مردم قابل قبول نیست

سیدناصر موسوی لارگانی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،درخصوص اظهارات اخیر رئیس جمهوری مبنی براینکه دولت توانسته نرخ رشد تورم را کنترل کند اما این به معنای ارزانی نیست، گفت: در برخی موارد صحبت های رئیس جمهوری درست بوده و قیمت برخی اقلام و کالاها کنترل شده و افزایش چندانی نداشته است.

افزایش چندبرابری قیمت اقلام اساسی سفره مردم قابل قبول نیست

 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اما قیمت برخی اقلام و کالاهای اساسی سفره‌ها و سبد مصرفی روزانه مردم چندین برابر افزایش یافته که این اصلا قابل قبول نیست.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در شرایطی که مردم در تامین مایحتاج روزانه خود مشکل دارند صحبت‌های رئیس جمهور و دیگر مسئولان که گاها مطرح می کنند و می گویند نرخ رشد تورم کنترل شده و به ۱۵/۲ درصد کاهش یافته، برای مردم قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: کارگری که ماهیانه ۷۰۰ هزارتومان حقوق می گیرد و باید اجاره خانه بدهد و در چنین شرایطی نان خالی که سال گذشته ۳۰۰ تومان می خریده را اکنون باید ۱۰۰۰ تومان بخرد، هر چقدر هم که اعلام شود تورم کنترل شده این موضوع برای این اقشار قابل قبول نیست.

 

مصوبه دولت مبنی بر خرید شیر به نرخ ۱۴۰۰ تومان عملی نشده/ انتقاد از افزایش ۶۰ درصدی قیمت محصولات لبنی

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از افزایش چندبرابری قیمت میوه،محصولات پروتئینی و گوشت و تخم مرغ، تصریح کرد: علی رغم اینکه از یک طرف دولت مصوبه ای داشتیم که قیمت شیر و لبنیات از دامداران با قیمت ۱۴۰۰ تومان خریداری شود، این مصوبه نه تنها اصلا عملیاتی نشده بلکه ۶۰ درصد به قیمت محصولات لبنی اضافه شده است و کسی هم نمی گوید چرا وقتی شیر با همان قیمت ۱۰۰۰ تومان خریداری می شود قیمت محصولات لبنی ۶۰ درصد افزایش یافته است.

این نماینده مردم درمجلس نهم تصریح کرد: وقتی مردم این وضعیت و نابسامانی رامی بینند و می دانند کنترلی صورت نمی گیرد،دیگر صحبت مسئولان برایشان قابل قبول نیست.

 

فاصله درآمدها و هزینه‌های زندگی شدت یافته/ افزایش ۱۴ درصدی حقوق جوابگونیست

موسوی لارگانی درخصوص وضعیت درآمدها و تناسب آن با مخارج و هزینه‌های زندگی مردم توضیح داد: درآمدها طی سالهای پیروزی انقلاب تا کنون با هزینه ها تناسب نداشته و در حال حاضر این عدم تناسب و فاصله بین درآمد و هزینه ها تشدید بیشتری یافته است.

وی با یادآوری افزایش ۱۴ درصدی حقوق کارمندان در سالجاری گفت: درشرایطی که قیمت حامل‌های انرژی ۳۰۰ تومان یعنی حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و به تبعیت از آن نیز قیمت محصولات غذایی گران شده ، افزایش ۱۴ درصدی حقوق جوابگوی این حجم از هزینه ها نیست./

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc