کد خبر : 11673
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 دی 1394 - 14:49

راههای عملی برای معضل همیشگی عمر باطری گوشی

خیلی از برنامه‌های نظیر فیسبوک و ایمیل حتی وقتی که از آنها استفاده نمی‌کنید، در حالت اجرا باقی می‌مانند تا به محض اینکه پیام یا نظر جدیدی گذاشته شد به شما اطلاع دهند و برخی از بازی‌ها و پخش‌کننده‌های موسیقی نیز همینطور عمل می‌کنند.  جی پلاس – از لحاظ تئوری، گوشی‌های هوشمند با یک بار شارژ

راههای عملی برای معضل همیشگی عمر باطری گوشی

خیلی از برنامه‌های نظیر فیسبوک و ایمیل حتی وقتی که از آنها استفاده نمی‌کنید، در حالت اجرا باقی می‌مانند تا به محض اینکه پیام یا نظر جدیدی گذاشته شد به شما اطلاع دهند و برخی از بازی‌ها و پخش‌کننده‌های موسیقی نیز همینطور عمل می‌کنند. 
جی پلاس – از لحاظ تئوری، گوشی‌های هوشمند با یک بار شارژ می‌توانند صدها ساعت دوام بیاورند. اما در عمل، یعنی وقتی که از گوشی استفاده می‌کنید، حتی بهترین گوشی‌های امروزی نیز در حدود ۲۰ ساعت باطریشان را تمام می‌کنند. حتی این رقم شاید اغراق آمیز باشد. تولیدکنندگان گوشی عاشق این هستند که در شرایط پاستوریزۀ آزمایشگاهی گوشی‌هایشان را تست کنند و رقم‌های دهان پر کن به خورد ما بدهند و با این رقمها تبلیغ کنند. اما این نتایج با استفادۀ از گوشی در شرایط واقعی جور درنمی‌آید.با توجه به این موضوع، ما با جمع بندی تحقیقات موجود، به روشهای کاربردی برای کاهش مصرف باطری رسیدیم که در زیر آنها را می‌خوانید:
برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید را پاک کنید 
به طور میانگین، کاربران گوشی‌های هوشمند حدود ۴۲ برنامه را دانلود می‌کنند، اما فقط از ۱۰ تای آنها به صورت روزانه استفاده می‌کنند. اگر به دنبال راه مناسبی برای افزایش کارکرد باطری هستید، گوشی‌تان را از شر ۳۰ برنامۀ دیگر خلاص کنید.
در iOS، آیکون برنامه را فشار داده و نگه دارید و سپس علامت X در گوشۀ بالا سمت چپ را فشار دهید.
در اندروید، آیکون برنامه را فشار داده و نگه دارید و سپس آن را به گوشۀ سمت چپ ببرید تا پاک شود.
توجه داشته باشید که در هر دوی این سیستمهای عامل برنامه‌های از پیش تعبیه شده‌ای وجود دارد که قابل پاک کردن نیستند.
برنامه‌هایی که ۲۴ ساعته در حالت اجرا هستند را کنترل کنید 
خیلی از برنامه‌های نظیر فیسبوک و ایمیل حتی وقتی که از آنها استفاده نمی‌کنید، در حالت اجرا باقی می‌مانند تا به محض اینکه پیام یا نظر جدیدی گذاشته شد به شما اطلاع دهند. برخی از بازی‌ها و پخش‌کننده‌های موسیقی نیز همینطور عمل می‌کنند، در حالی که اغلب ضرورتی برای این امر وجود ندارد.
در iOS، می‌توانید با رفتن به Setting> General> Background App Refresh، برنامه‌هایی که نیازی به اجرا بودنشان در پس زمینه وجود ندارد خاموش کنید.
در اندروید، می‌توانید با رفتن به Settings > Data usage این کار را انجام دهید. برنامۀ مورد نظراتنان را انتخاب کنید، سپس به انتهای صفحه بروید و اجرای برنامه در پس زمینه را محدود کنید.
نوتیفیکیشن‌ها را غیرفعال کنید 
برخی برنامه‌ها نظیر برنامه‌های هواشناسی، اخبار و ورزشی به صورت خودکار در طول روز برای شما “push notification” می‌فرستند. اگر علاقه‌ای به آنها ندارید می‌توانید غیرفعالشان کنید.
در iOS، به Settings > Notifications بروید و نوتیفیکیشن همۀ برنامه‌ها به غیر از برنامه‌های مهمی که نیاز دارید را خاموش کنید.
در اندروید، به Settings > Sound & Notification> App Notifications بروید.
خدمت موقعیت یابی (Location) را خاموش کنید 
برای اینکه برنامه‌های هواشناسی و نقشه به درستی کار کنند نیاز به موقعیت‌یابی دارید، اما برای فیسبوک و اینستاگرام چه؟ این رسانه‌های اجتماعی موقعیت دقیق شما را دریافت می‌کنند تا زیر همۀ پستها، استاتوسها و عکسهایتان، شهر یا محله‌ای که در هنگام ارسالش در آن بوده‌اید را درج کنند. اگر به باطریتان بیشتر از پستهای ژئوتگ شده اهمیت می‌دهید، خدمات موقعیت یابی را خاموش کنید.
در iOS، به Settings> Privacy> Location Services بروید. در اینجا می‌توانید این خدمات را به طور یکجا برای همۀ برنامه‌ها خاموش کنید، یا این که به صورت تک تک این خدمات را برای هر برنامه‌ای را که دلتان می‌خواهد خاموش کنید.
در اندروید، به Settings> General> Location بروید. سپس با استفاده از کلیدی که در بالا وجود دارد، گزارش موقعیت را خاموش کنید.
نور صفحه را کم کنید 
به گزارش فرادید، نگاه کردن به میلیونها پیکسل صفحه‌نمایش گوشی با حداکثر روشنایی، منجر به تخلیۀ سریع باطری می‌شود. حتی وقتی که روشنایی صفحه نمایش را در حالت خودکار قرار می‌دهید باز هم دستگاه گهگاه بیش از حد نیاز صفحه را روشن می‌کند که به معنی از دست رفتن بی‌دلیل ظرفیت باطری است. سعی کنید هر از گاهی روشنایی صفحه نمایش را کم کنید. خیلی سریع چشمتان به تنظیمات جدید عادت خواهد کرد.
در iOS، به Settings> Display & Brightness بروید و سپس با استفاده از شاخص لغزنده، روشنایی صفحه را کم کنید.
در اندروید، به Settings> Display بروید و گزینۀ Adaptive Brightness را خاموش کنید. سپس روشنایی دلخواه خود را تنظیم کنید.
بی‌خیال ویبره شوید 
اغلب تصور می‌شود که ویبره جایگزین بی‌صدای زنگ گوشی است. اما ویبره بسیار بیشتر از زنگ باطری مصرف می‌کند. سعی کنید ویبره را به طور کامل بی‌خیال شوید.
در iOS، به Settings > Sounds بروید و در بالای منو، دو گزینۀ ویبره را خاموش کنید.
زمان روشن ماندن صفحه در زمان عدم استفاده را کم کنید
بزرگترین باطری‌خوارِ گوشی صفحۀ نمایش است و ما اغلب حتی وقتی که کاری با گوشی نداریم، تصادفاً آن را روشن رها می‌کنیم. راه حل این موضوع این است که دستگاهتان را طوری تنظیم کنید که پس از ۳۰ ثانیه یا یک دقیقه عدم استفاده به صورت خودکار صفحه نمایش را خاموش کند.
در iOS، به Settings> General> Auto-Lock بروید.
در اندروید، به Settings> Display> Sleep بروید.
غصه نخورید، شارژش کنید 
شما هم احتمالاً این توصیۀ قدیمی را در مورد شارژ باتری شنیده‌اید که بگذارید کاملاً خالی شود و سپس تا ۱۰۰ درصد شارژش کنید.
اما ما در سال ۲۰۱۶ هستیم و تکنولوژی باطری مورد استفاده در اکثر گوشی‌های هوشمند به قدری پیشرفته هست که نیازی به این ژانگولربازی‌ها نباشد. در نتیجه به جای اینکه با ۵۰ درصد باتری بیرون بروید، سعی کنید که در حد یک ربع هم که شده گوشی را شارژ کنید تا بیرون از خانه دچار مشکل نشوید.
منبع: فرادید

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc