کد خبر : 13778
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 - 17:47

بقاع متبرکه استان اصفهان میزبان عزاداران حضرت فاطمه(س) هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری بیان کرد: بقاع متبرکه استان اصفهان نیز همزمان با سراسر کشور در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان عزاداران می باشند. وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری بیان کرد: بقاع متبرکه استان اصفهان نیز همزمان با سراسر کشور در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان عزاداران می باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی را در جوار حرم مطهر ۳۱۳ بقعه متبرکه از ۲۰ اسفند ماه تا ۲۵ اسفند ماه برگزار می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: برنامه هایی همچون همایش رهروان فاطمی ویژه بانوان، مراسم شام غریبان در شب شهادت حضرت فاطمه(س)، برپایی خیمه های معرفت، سخنرانی، اعزام مبلغین، مداحی توسط مداحان اهل بیت(ع) و… از جمله برنامه هایی هستند که به مناسبت ایام فاطمی در قالب طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه گفت: در جوار ۶۵ بقعه متبرکه استان خیمه های معرفت برپا می شود که در این خیمه ها برنامه هایی همچون؛ غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، ایستگاه های همه واقف باشیم با حضور کارشناسان مجرب اجرا می شود.

وی ادامه داد: همچنین ۵۵ مبلغ اعزامی و ۱۹۹ مبلغ بومی نیز در این طرح با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: تعداد ۵۵۰۰ جلد کتابچه هایی با عنوان زندگی به سبک مادر نیز ویژه این ایام توسط معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان تهیه شده است که همزمان با اجرای این طرح بین افراد علاقمند توزیع می گردد تا پس از مطالعه در مسابقه ای نیز به همین مزمون شرکت نمایند و به افراد برنده نیز جوایز نفیسی اهداء می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه به برنامه سلسله مباحث نمایشگاهی اشاره کرد و بیان داشت: همچنین ۲۰ عنوان برنامه نیز به مناسبت همین ایام در قالب طرح سلسله مباحث نمایشگاهی تعریف شده است که در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و با رویکرد زندگی به سبک اسلامی با قالب زندگی به سبک یاس نبوی اجرا می گردد همچنین مسابقه مسابقه پیامکی نیز در جهت معرفی ابعاد مختلف حضرت فاطمه زهرا(س) در نظر گرفته شده است که زائران و عزاداران می توانند در آن نیز شرکت نمایند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه هزینه اجرای این سوگواره نیز از محل اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش و موقوفات منطبق با سوگواری حضرت زهرا(س) و همچنین جذب کمک های مردمی و خیرین تامین و در جوار بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: متاسفانه تعداد موقوفات منطبق با نیات نشر معارف اهل بیت(ع) و برگزاری مجالس عزاداری حضرت زهرا(س) در استان اصفهان بسیار محدود می باشد و در اینجا از سخنرانان، واعظین و مداحان اهل بیت(ع) خواهشمندم که در این ایام مردم مومن و خیر را جهت ایجاد وقف های جدید در این راستا تشویق و ترغیب نمایند.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc