کد خبر : 13826
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 - 9:11

رییس هیئت هندبال استان اصفهان گفت: شهرستان‌های فلاورجان ، خمینی‌شهر و نجف‌آباد پتانسیل ویژه‌ای در رشته هندبال دارند

رییس هیئت هندبال استان اصفهان گفت: شهرستان‌های خمینی‌شهر، فلاورجان و نجف‌آباد پتانسیل ویژه‌ای در رشته هندبال دارند که هر کدام از این شهرستان‌ها می‌توانند در ظرف سه‌سال یک تیم در لیگ برتر داشته باشند. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، سید حسن افتخاری در نشست خبری پایان سال هیئت هندبال، اظهار کرد:

رییس هیئت هندبال استان اصفهان گفت: شهرستان‌های خمینی‌شهر، فلاورجان و نجف‌آباد پتانسیل ویژه‌ای در رشته هندبال دارند که هر کدام از این شهرستان‌ها می‌توانند در ظرف سه‌سال یک تیم در لیگ برتر داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، سید حسن افتخاری در نشست خبری پایان سال هیئت هندبال، اظهار کرد: هندبال اصفهان در داوری در وضعیت خوبی قرار دارد و در واقع دست پرورده‌های هندبال اصفهان در سطح بین المللی سرآمد هستند.
وی با بیان اینکه داوران اصفهانی در سطح کشور بهترین هستند، ادامه داد: ۱۰کوبل داوری بانوان و ۶ کوبل داوری آقایان در سطح خوبی در کشور فعالیت می‌کنند.67401
افتخاری با اشاره به بی‌پولی و اینکه در همین شرایط نیز باید سخت کار کرد، گفت: باید با کوشش و تعامل سازنده با تمام دستگاه‌ها رابطه خوبی برقرار کنیم تا بتوان به هندبال کمک کرد.
وی با اشاره به تأثیر آموزش و پرورش در هندبال، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون هندبال و وزارت آموزش ‌و پرورش به امضاء رسیده تا بتوان کلاس‌هایی در جهت پیشرفت هندبال برگزار کنیم.
رییس هیئت هندبال استان اصفهان با اشاره به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و استعدادی که در بین دانشجویان وجود دارد، اضافه کرد: اولین دوره مسابقات دانشجویی را در اصفهان برگزار کردیم و اعتقاد داریم دانشگاه‌هایی همچون صنعتی اصفهان، اصفهان و نجف‌آباد می‌توانند حداقل یک تیم در هندبال داشته باشند.
افتخاری بابیان اینکه برگزاری یک دوره مسابقه در طول سال برای دانشجویان کفایت نمی‌کند، گفت: امیدوارم دانشجویان به این رشته ورود کنند تا بتوانیم همانند دهه ۶۰ و ۷۰ تیم‌های نظامی را در اصفهان فعال کنیم.
وی با اشاره به ۴ رکن اصلی در ورزش، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه ها، نیروهای انتظامی و کارگری باید حمایت شوند و با فعالیت این ۴ رکن و باشگاه‌های خصوصی بتوانیم هندبال را رشد دهیم.
رییس هیئت هندبال استان اصفهان افزود: برخی باشگاه‌ها به بهانه اینکه تیم در لیگ برتر ندارند می‌خواهند از تیم داری در پایه‌ها نیز سرباز زنند.
وی تصریح کرد: در سال ۹۴ به جز لیگ برتر ۵۰ اعزام کشوری داشتیم که ۳۶ اعزام سالنی و ۱۴ اعزام آن ساحلی بوده‌ است که این اعزام‌ها برای استان کارنامه ورزشی خوبی محسوب می‌شود.
افتخاری با اشاره به وضعیت هندبال ساحلی استان، ادامه داد: این رقابت‌ها در سال ۹۵ در بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود که بیش از ۳۲ تیم در این مسابقات شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه پتانسیل‌ها در اصفهان بالا است، افزود: سپاهان و ذوب‌آهن ۲ برند بزرگ بین‌المللی هستند و زمانی که در بازی‌های آسیایی یکی از این دو تیم نباشند برای بزرگان هندبال آسیا سؤال برانگیز است که چرا این دوتیم حضور ندارند، البته ما نیز باید به این باشگاه‌ها کمک کنیم.
رییس هیئت هندبال استان اصفهان افزود: شاکله اصلی تیم ملی از بازیکنان سپاهانی است که در این سال‌ها این باشگاه فعالیت خوبی در هندبال داشته است.
افتخاری در ادامه گفت: بنده رییس انجمن هندبال ساحلی کشور، رییس هیئت هندبال اصفهان، سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی و مدیر منطقه پنج هندبال کشور هستم و البته ترجیح می‌دهم این مسؤولیت‌ها بین افراد تقسیم شود تا بتوان در همه بخش‌ها به طور کامل انجام وظیفه کرد.
رییس هیئت هندبال استان اصفهان با اشاره به گسترش هندبال خیابانی در استان اصفهان نیز گفت: قرار است در سه زمین روباز بتوانیم این رشته را پیگیری کنیم.
افتخاری در خصوص وضعیت اصفهان در دسته‌های پایین‌تر نیز گفت: شهرستان‌های خمینی‌شهر، فلاورجان و نجف‌آباد پتانسیل ویژه‌ای در رشته هندبال دارند که هر کدام از این شهرستان‌ها می‌توانند در ظرف سه‌سال یک تیم در لیگ برتر داشته باشند البته نبود اسپانسر یکی از مشکلاتی است که وجود دارد که باید با همکاری نمایندگان و سایر ارگان‌ها به دنبال جذب اسپانسر برای چنین تیم‌هایی بود..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc