کد خبر : 16618
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مرداد 1395 - 15:07

جلسه شورای ستاد کنگره شهدای ملی شهرستان فلاورجان با حضور سردار حق طلب مسئول سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس

به نقل از روابط عمومی ستاد کنگره شهدای ملی شهرستان فلاورجان در روز چهارشنبه مورخ ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰ جلسه شورای ستاد کنگره شهدای ملی شهرستان فلاورجان با حضور سردار حق طلب مسئول سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و هیات همراه برگزار شد. ابتدا سرهنگ دوم پاسدار هدایت الله نوری زاده فرمانده

به نقل از روابط عمومی ستاد کنگره شهدای ملی شهرستان فلاورجان در روز چهارشنبه مورخ ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰ جلسه شورای ستاد کنگره شهدای ملی شهرستان فلاورجان با حضور سردار حق طلب مسئول سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و هیات همراه برگزار شد.DSC00008
ابتدا سرهنگ دوم پاسدار هدایت الله نوری زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فلاورجان، ضمن خیر مقدم گویی و تشریف فرمایی سردار حق طلب به شهرستان شهید پرور فلاورجان گفت: از این که در خدمت پیشکسوتان یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستیم خدا را شاکریم. سپس گزارشی از روند و اجرای برنامه ها و تاریخچه تشکیل کنگره شهدا و برنامه های انجام شده ارائه نمود و شرح وظایف معاونت ها را با توضیح جلسات برگزار شده ی شورای کنگره شهدا و شورای سیاست گذاری بیان نمود.
در ادامه محمد رئیسی دبیر ستاد کنگره شهدا فعالیت های انجام شده را، در قالب گزارشی بیان نمود، وافزود این ستاد از ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۳ شروع به کار نمود و پشکسوتان هشت سال دفاع مقدس گرد هم آمدند تا نسبت به جمع آوری خاطرات دفاع مقدس وهمرزمانشان بی تفاوت نباشند. سپس افزود: این ستاد با کم ترین امکانات شروع به کار نمود که طی یک حرکت جهادی و استفاده از اجتماعات و اطلاع رسانی در نماز جمعه و جماعات، برنامه های ستاد کنگره را به مردم معرفی نمود. در ادامه اشاره به درخواست ملاقات خانواده های محترم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان را با مقام معظم رهبری را بیان نمود.
در ادامه جلسه سردار حق طلب   مسئول سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس فرمود: خوشا به سعادت شما که این توفیق را پیدا نمودید تا بتوانید رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان و شهدا را به جامعه و مردم معرفی نمایید تا دل خانواده های شهدا را شاد کنید و مهم ترین توفیق توفیق خادم بودن برای این شهدا می باشد.
مسئول سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس درادامه فرمودند : یکی از فعالیت های مهم کنگره این است که بتواند فرهنگ متعالی ایثار و شهادت و ولایتمداری را به نسل بعد منتقل کند وگرنه خانواده های شهدا با خدا معامله کرده اند و به عینِ دیده ایم زمانی که به آن ها سر می زنیم، هیچ توقعی ندارند، اگر کاری برایشان انجام دهیم، خوشحال می شوند، ولی هرگز اعلام نخواهند کرد که ما پشیمان شده ایم که بچه هایمان را فرستاده ایم، خود شهدا هم که با خدا معامله کرده اند در پیشگاه حق تعالی روزی می خورند و بنابراین ما اگر از شهدا تجلیل کنیم یا نکنیم در مقام شهدا تغییری نخواهد کرد. اما آنچه مهم است، بهره بردن ما از این موضوع است و نکته مهم تر ازآن که در رأس تکالیف ما در برگزاری چنین کنگره ای مطرح است، هدایت جوانان است که بتوانیم با انتقال این فرهنگ، کشورمان را بیمه کنیم.DSC00036
در ادامه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) بیان داشت: “ما هشت سال دفاع مقدس را با سلاح و تجهیزات پیشرفته پیروز نشدیم ما دفاع مقدس را با روحیه شهادت طلبی و ایثار و از خودگذشتگی و شجاعت و خودباوری مردم پیروز شدیم”. اگر امروز نسبت به آن سال ها پیشرفت کرده ایم، دشمنان ما هم به نسبت پیشرفت های ما تجهیز شده اند. قطعا آن چیزی که دشمن از آن می ترسد همان روحیه ایست که حضرت آقا فرمودند. نتیجه برگزاری این کنگره باید به گونه ای باشد که جوانان ما به شهدا و ایثارگران و جانبازان ما اقتدا کنند. چنانچه شاهد چنین نتیجه ای هستیم که در شهرستان خمینی شهر تعداد شهدای مدافع حرم به نسبت جمعیت این شهر، بیشتر از سایر شهرهاست. در پایان به همکاری و همدلی میان مردم و اعضای کنگره شهدا اشاره نمود و لزوم مشارکت مردم در فعالیت های فرهنگی را لازمه تأثیرگذاری چنین فعالیت هایی دانست.
در پایان حاج قاسم محمدی مسئول کنگره شهدای ملی شهرستان فلاورجان ضمن ابراز خرسندی از تشریف فرمایی سردار حق طلب فرمود: سه مطلب ما را به این کار هدایت کرده است، اول رضای خدا، دوم دین ما به شهدا و سوم جامه ی عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی میباشد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc