کد خبر : 16837
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1395 - 21:18

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: مسؤولان موضوع حقوق‌های نجومی را از مدت‌ها قبل می‌دانستند/ اظهارنظرهای فائزه هاشمی به تفکرات پدر او بازمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی پیش از ظهر امروز ضمن حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان اصفهان با اشاره به برجام اظهار کرد: داده‌های ما در برجام بسیار بیشتر از گرفته‌های ما بود و شاید بتوان گفت در مقابل تعهداتی که دادیم چیزی نگرفتیم. *در پسابرجام شاهد هیچ‌گونه گشایش اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی پیش از ظهر امروز ضمن حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان اصفهان با اشاره به برجام اظهار کرد: داده‌های ما در برجام بسیار بیشتر از گرفته‌های ما بود و شاید بتوان گفت در مقابل تعهداتی که دادیم چیزی نگرفتیم.
*در پسابرجام شاهد هیچ‌گونه گشایش اقتصادی نبوده‌ایمmosavi
وی افزود: مسؤولان دولت یازدهم در پسابرجام ذوق‌زده شدند به طوری که در روزهای ابتدایی پس از توافق هسته‌ای جهت بزرگ جلوه‌دادن برجام اعلام کردند که در یک روز بیش از هزار ال سی بانکی گشایش یافت در حالی که این‌گونه نبود؛ نزدیک به یک سال از توافق اصلی و چندین ماه از اجرای برجام می‌گذرد اما شاهد هیچ‌گونه گشایش اقتصادی نبوده‌ایم.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم اینکه بعد از اجرای برجام اعلام شد که بانک‌های جهانی آماده همکاری اقتصادی با ایران هستند این مسأله اتفاق نیفتاد و به جز ۲ تا ۳ بانک کوچکی که قابل توجه هم نیست هیچ‌یک از بانک‌های جهانی همکاری لازم را با ایران و گشایش اقتصادی برای کشور نداشتند.
*از دارایی‌های بلوکه شده هیچ پولی به کشور نیامد
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: حتی همان پول‌هایی که مرتبا اعلام می‌کردند مرحله اول و دوم آن واریز شده در حقیقت پولی در خزانه دولت و کشور نیامد بلکه پول‌ها به بانک واسط دیگری واریز می‌شد و ایران دسترسی به آن‌ها را نداشت؛ متاسفانه دلبستگی دولت از ابتدای آغاز به کار تنها به سیاست خارجه و برداشته شدن تحریم‌ها بود که در این امر دولت موفق به هیچ‌گونه گشایش اقتصادی در کشور نشد و رکود کشور را فرا گرفت.
موسوی لارگانی با اشاره به مشکلات مختلف در استان اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی استان اصفهان بحث آب است که برای این کار جلساتی را در این خصوص با استاندار، مدیران آب استان و دیگر مسؤولان برگزار کردیم تا از برنامه‌های آن‌ها در این باره مطلع شویم.
* مجوز برداشت‌های جدید از زاینده‌رود صادر شده
وی اذعان داشت: متاسفانه برداشت‌های غیرقانونی از بالادست رودخانه زاینده‌رود صورت گرفته و مجوز برداشت‌های جدید برای مناطق دیگر هم صادر شده است که مشکلات آب استان اصفهان را دوچندان کرده است؛علاوه بر مشکلات آبی، موضوع بیکاری جوانان یکی دیگر از بزرگ‌ترین مشکلات استان اصفهان است که در همین راستا از مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران مرتبط دیگر دعوت شد تا برنامه خود را در رابطه با اشتغال استان بیان کنند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: علی‌رغم اینکه اصفهان به عنوان یک استان صنعتی در کشور شناخته شده اما آمار بیکاری در آن بسیار بالاست که تلاش‌های زیادی با همکاری مدیران این استان صورت گرفته است؛ موضوع دیگر رکود در صنایع استان اصفهان است که با دید خوشبینانه با ۳۰ درصد از ظرفیت خود مشغول به فعالیت است در حالی می‌توان این ۳۰ درصد را افزایش داد و با دستور اخیر وزیر صنایع در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از این فرصت استفاده کرد.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: هم صنایع بزرگ استان اصفهان در حال تعطیلی و تعدیل نیرو هستند و هم صنایع کوچک آن به طوری که صنایع کوچک ضربه بیشتری از رکود اقتصادی و تولیدی دیده‌اند، امیدواریم بتوانیم از فرصت به وجود آمده در اختصاص کمک‌های وزرات صنعت، معدن و تجارت استفاده کافی را ببریم.
موسوی لارگانی ادامه داد: علت رکود در کشور این است که طی دو سال گذشته همه مسائل کنار گذاشته شده و تنها چشم‌ها به پسابرجام دوخته شد به امید آنکه پول‌های بلوکه شده به کشور سرازیر شود، سرمایه‌گذاران خارجی به کشور ایران راه پیدا کنند و صنعت‌گران و تولیدکنندگان بتوانند بعد از تحریم‌ها با وارد کردن ماشین‌آلات و مواد اولیه رونقی در تولید ایجاد کنند که متاسفانه هیچ‌یک از این موارد انجام نگرفت.
* مسؤولان موضوع فیش‌های حقوقی نجومی را از قبل می‌دانستند
وی با اشاره به افشای حقوق‌های نجومی عنوان داشت: برخی از مسؤولان هنگام مطرح شدن حقوق‌های نجومی خیلی ساده از کنار این موضوع گذشتند و حتی سخنگوی دولت اعلام کرد که «این موضوع امری متعارف است و مدیران مربوطه براساس قانون و مصوباتی که وجود دارد، درصدی از درآمدها به آن‌ها تعلق خواهد گرفت و هیچ‌گونه تخلفی صورت نگرفته است» در حالی که این موضوع کاملا روشن بود و پرداخت‌ها بعضا در قالب وام‌هایی با درصد بالا صورت گرفته بود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر اقتصاد در نخستین حضور خود در مجلس برای پاسخ به سوال نمایندگان مجلس مبنی بر چرایی صدور فیش‌های نجومی، اولین افشاکننده فیش‌های نجومی را موسوی‌لارگانی عنوان کرد، گفت: اینجانب حدود یک سال و نیم پیش سوالی از وزیر اقتصاد در ارتباط با حقوق‌های نجومی و دریافت وام صفر درصد ۵۰۰ میلیون تومانی اعضای هیأت مدیره برخی از بانک‌ها داشتم که دولتمردان عنوان کردند بیان این‌گونه مطالب از تریبون مجلس باعث زیر سوال رفتن نظام و مسؤولان است.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: مسؤولان موضوع فیش‌های حقوقی نجومی را از قبل می‌دانستند و این‌طور نبود که تازه متوجه آن شده باشند چراکه این دریافت‌های غیرقانونی مربوط به چند ماه اخیر نبوده بلکه در مدت طولانی صورت می‌گرفته است؛ هنگامی که مسؤولان با برخورد قاطع مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر مواجه شدند در برنامه‌ها و اظهارنظرهای خود تغییر روش دادند که قوای سه‌گانه هنوز جدیت لازم در برخود قاطع با این مسأله را نداشته‌اند.
موسوی‌لارگانی با اشاره به چیدمان طیف‌های مختلف سیاسی در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اصلاح‌‌طلبان و اصولگرایانی که با پرچمی مشخص از هر دو طیف وارد مجلس شدند تفاوت زیادی از نظر تعداد ندارند بلکه این مستقل‌ها هستند که بسته به نوع موضوعات مطرح شده میان دو طیف اصلی شناور هستند که در این حالت ثبات رای در این مجلس وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگرچه تعداد نمایندگانی که در مجلس فعلی دارای مدرک دکترا هستند بیشتر از مجلس قبلی است اما این مجلس از نظر تجربه و حضور کسانی که در مسائل اقتصادی و سیاسی دارای پختگی هستند نسبت به مجلس قبلی ضعیف‌تر و دارای وزن سبک‌تری است.
*اظهارنظرهای فائزه هاشمی به تفکرات پدر او بازمی‌گردد
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر فائزه هاشمی تاکید کرد: این اظهارنظر با چنین تفکری تازگی ندارد و در گذشته هم وجود داشته، برای مثال وقتی هم که پدر این شخص در مقام ریاست جمهوری قرار داشته نخستین کسی بود که مانتو را در کنار چادر حجاب کامل دانست، دوچرخه‌سواری زنان و حضور زنان در ورزشگاه‌ها را امری طبیعی جلوه داد.
وی بیان داشت: این‌گونه اظهارنظرها به تفکرات پدر او بازمی‌گردد و متاسفانه این پدر در رابطه با تربیت فرزندان خود منتهای کوتاهی را کرده و در هیچ جایی از آن‌ها تبری نکرده است؛ اساسا هدف انقلاب اسلامی مبارزه با تفکرات انحرافی و جلوگیری از بی‌دینی بوده و الا پیش از آن هم حکومت وجود داشت؛ این یک بحث انحرافی است و برای فریب اذهان و سرپوشی خطاهای فائزه هاشمی مطرح شده است.
منبع :فارس.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc