کد خبر : 17134
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 9:35

یاد یاران /یادی از یک شهید/شهید والا مقام شهید مجتبی ابراهیمی

شهید والا مقام مجتبی ابراهیمی  از جمله شهدای  شهرستان فلاورجان  است که در  هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسید. شهید مجتبی ابراهیمی نام پدر: مرتضی محل تولد: یزدآباد میزان تحصیلات: دیپلم تاریخ شهادت: ۱/۱۲/۱۳۶۰ محل شهادت: چزابه نحوه شهادت: براثر اصابت ترکش مزار شهید: گلزار شهدای یزدآباد   شهید مجتبی ابراهیمی در اول شهریورماه سال

شهید والا مقام مجتبی ابراهیمی  از جمله شهدای  شهرستان فلاورجان  است که در  هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسید.

شهید مجتبی ابراهیمیa123
نام پدر: مرتضی
محل تولد: یزدآباد
میزان تحصیلات: دیپلم
تاریخ شهادت: ۱/۱۲/۱۳۶۰
محل شهادت: چزابه
نحوه شهادت: براثر اصابت ترکش
مزار شهید: گلزار شهدای یزدآباد
 

شهید مجتبی ابراهیمی در اول شهریورماه سال ۱۳۳۹ در استان اصفهان شهرستان فلاورجان شهر ابریشم محله یزدآباد دیده به جهان گشود. او دوران کودکی خود را در دامان پرمهر و محبت پدر و مادر گذراند و برای پدر و مادرش احترام خاصی قائل بود.  در سال ۱۳۴۵ برای کسب علم و دانش با علاقه ای وافر به علم اندوزی وارد دبستان شد و دوران ابتدایی را با کسب نمرات عالی به پایان رسانید. این در حالی بود که در کارهای کشاورزی، کمک حال پدر هم بود. او که به لحاظ مالی قادر به ادامه تحصیل در دوره روزانه نبود، تحصیل در دوره شبانه را برگزید و در طول روز در پی کسب روزی حلال در کنار پدر بزرگوارش در امور کشاورزی تلاش می نمود. این تلاش بی وقفه تا ۲ سال ادامه داشت تا اینکه همزمان با مبارزات مردمی علیه حکومت ستمشاهی، در راهپیمایی ها و تظاهرات پا به پای دیگر مردم بصیر حضوری فعال داشت.

 ازجمله مبارزات و حضور فعالانه او می توان به نقش بی نظیر و شجاعانه اش در پایین کشیدن مجسمه شاه خائن در میدان انقلاب اصفهان و شرکت در مساجد و سخنرانی ها اشاره داشت. شهید ابراهیمی در تاریخ ۱۵/۶/۱۳۵۸ جهت گذراندن خدمت مقدس سربازی اعزام می شود و پس از ۹ ماه خدمت در کرمان، به پادگان توپخانه ۲۲ شهرضا منتقل شده و با وجود تلاش های فراوان برای اعزام به جبهه موفق نشد. سرانجام در تاریخ ۱۵/۶/۱۳۶۰ که خدمت سربازی ایشان به پایان رسید به زادگاهش برگشت و در یکی از اتاق های قدیمی وکاه گلی خانه پدری که به خود اختصاص داده بود در کمال سادگی و بی آلایشی به مدت کوتاهی زندگی کرد.

 شهید ابراهیمی از مؤمنان واقعی بود که به مرحله باور و ایمان رسیده اند و خداوند متعال را آگاهانه و با زبان و قلب تصدیق کرده­اند و به تکالیف و دستورات الهی گردن نهاده اند. در حقیقت هر چه معرفت انسان بیشتر، پذیرش و تصدیق قلبی اش افزون­تر است و از ایمان والاتر و قوی تری برخوردار است و التزام عملی و پایبندی مؤمن به تکالیف الهی به ویژه  تکالیفی که پای ایثار گوهر جان در میان باشد بیشتر است. بنابراین طبق آیه شریفه ی قرآن سوره انفال آیه۷۴ ) و کسانی که  ایمان آورده و هجرت کرده و در راه خدا به جهاد پرداخته و کسانی که (مهاجران) را پناه داده و یاری کرده اند، آنان همان مؤمنان واقعی اند. برای آنان بخشایش و روزی شایسته ای خواهد بود(  با گذشت ۳ ماه از پایان دوره سربازی و اعتقاد و ایمان به ولایت معصومین (ع) برای حفظ کیان اسلام و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ندای امام خود لبیک گفته و به صورت داوطلب و از طریق بسیج به جبهه هجرت کرد و زیباترین تجلّی عشق و محبت به اهل بیت را به ظهور رساند. و سرانجام روح بلند او در تاریخ۱/۱۲/۱۳۶٠ در عملیات چزابه به دیدار معشوق شتافت اما پیکر مطهّرش پس از ۵ ماه مفقود الاثر بودن در تنگه چزابه تفحص شد.

زمانی که هنوز پیکر مطهّرش پیدا نشده بود مادر بزرگوار شهید خواب می بیند که در گلستان شهدا سه قبر شهید وجود دارد و بر روی هر قبر فانوسی گذاشته اند، شخصی به این مادر می گوید که این سه قبر شهید متعلق به شماست. هنگامی که پیکر شهید شناسایی شد فقط چند تکه استخوان همراه با مدارکی از ایشان بازگشت اما برای بار دوم و سوم نیز باقی ماندهی پیکر مطهر شهید شناسایی شد و به پیکر مطهّرش ملحق و دفن شد.

فرازی از وصیت نامه شهید

خدا را شکر می کنم که قدری مهلتم داد تا اسلام واقعی را بشناسم و اعتقاد بیشتری پیدا کنم و در خاموشی جهل از دنیا نروم. این انقلاب باعث شد که اسلام را بهتر بشناسم و این زندگی بی ارزش را با دید دیگری نگاه کنم و هیچ بیمی از دشمن ندارم و تا دست این بعثیان آمریکایی را از کشور عزیزمان ایران و اسلام کوتاه نکنم نخواهم برگشت. پدر و مادر عزیزم من در این راه قدم برداشتم و به آرزوی خود رسیدم و از خدای تبارک و تعالی می خواهم به شما صبر و تحمل عنایت فرماید که جشن عروسی مرا برپا سازید و گریه را به خوشحالی تبدیل کنید تا چشم دشمنان کور شود و بفهمند که ما دنیا طلب نیستیم، بلکه در راه خدا مرگ را قبول می کنیم و راه پیامبران خدا را ادامه می دهیم و ما اهل کوفه نیستیم که حسین عزیزمان را تنها بگذاریم، راهش را ادامه می­دهیم و از هیچ ابر قدرتی ترسی نداریم و شهادت را شرف خود می دانیم.

آخرین پیام من این است که رهبر را تنها نگذارید و راه آن که راه الله است را ادامه دهید.

 
 
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc